2019-08-26, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Mordet verkar planerat. Hade det varit en svartsjuk ex man känns det som det hade hänt mer spontant. Som det syns på bilder är skytten välmaskerad.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...n-fran-platsen

Håller med. Definitivt planerat.

De visste var hon fanns och när hon skulle komma.
Det säger en del.
Citera
Medlem
EggBoxJuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja såg den nyss. Varför springer han fram och tillbaka och vid ett tillfälle höjer vapnet och tycks sikta mot något? Verkar helt förvirrad.
Verkar förvirrad, han kanske inte siktar utan pekar för att visa någon annan vilket håll de ska.
Citera
Medlem
TV4 går ut med att kvinnan nu är helt död.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Vad gör den maskerade mannen vid den vita bilen?

Han är nog bara stressad som fan. Antar han letar efter bilen han ska fly i
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Avliden rapporterar TV4
Citera
2019-08-26, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Vad är det för gäng som bråkar?

Jag är inte så insatt men som jag förstod det var det två av Malmös/Skånes gäng som annordnade en MMA-fight med var sin fighter. Föga förvånanden dröjde de inte länge innan det hela urartade och enligt vittnen var 10+ personer iblandade i ett bråk där folk bland annat blev stampade i huvudet. Enligt vittnen ska det ha varit "blod överallt".

När polisen kom till plats hade alla flytt men senare på dagen grep de två killar i 25-35 års ålder med kopplingar till bråket och Malmös undervärld.

(FB) Malmö. Stort bråk på Ystadvägen. Ungdomar nedsparkade. 190818
Citera
2019-08-26, 13:23
Medlem
Universells avatar
https://polisen.se/aktuellt/handelse...ossning-malmo/

Citat:
Uppdatering: Den skottskadade, en kvinna i 30-årsålden, avlider av sina skador. Från platsen fördes även två andra personer till sjukhus. Dessa är inte skadade och är ej heller målsägare. Utredningen fortsätter med bland annat vittnesförhör, tekniska undersökningar och dörrknackningar.

mördad
Citera
2019-08-26, 13:24
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Vad gör den maskerade mannen vid den vita bilen?

Han kanske sprang fram till fel bil och måste då springa tillbaka mot platsen där han precis avrättat en kvinna, vid ett tillfälle höjer han vapnet, kanske mot folket som samlats för att han känner sig hotad och rädd.
Citera
2019-08-26, 13:25
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Verkar förvirrad, han kanske inte siktar utan pekar för att visa någon annan vilket håll de ska.

Bra poäng, så kan det också vara.
Citera
Medlem
Bilen ser ut som en passat kombi
Senast redigerad av 1954 2019-08-26 kl. 13:36.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Vet vi vilken port man menar?
Står ingen adress. Dock vet jag att det är ett lugnt område, så de som sköt kom med all säkerhet från andra delar av stan. NEn av de finare delarna av Malmö. Själv känner jag mig heltrygg där. Eller... kände.
Citera
2019-08-26, 13:26
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Skulle jag ge mig på en högst amatörmässig gissning så körde ambulansen en load and go iom så pass allvarligt huvudtrauma.

Dvs man dödförklarar ingenting på plats utan man hivar in personen och sen drar.

Det för att få in personen på sjukhus och se om nånting alls går att göra.

Så personen kan mycket väl ha vart stendöd men man vill ändå få in på sjukan och dödförklara där.
Dela för att se om minsta chans finns men också för att få bort personen från platsen för att undvika massa tumult.
Fast ambulanspersonal får inte röra på en avliden person, så personen i fråga måste minst haft en puls vid inlastandet i plingplong-taxin. Sedan kan personen avlida, då får ambulans föra kroppen vidare, men de får inte hantera förflyttning av konstaterade dödsfall.

Många gånger har man önskat skada emot folk, men att se sitt barns förälder avlida eller skadas allvarligt, det måste vara tufft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in