2019-08-26, 13:06
Medlem
Det osar ju lite Karo kari över det hela, är det någon som har koll på nationaliteten på BO?
Senast redigerad av srail 2019-08-26 kl. 13:08. Anledning: Slarv
Citera
2019-08-26, 13:07
Medlem
Sydsvenskan om bilen som brunnit...

https://www.sydsvenskan.se/2019-08-2...stadionomradet

Skottlossningen ringdes in 09.58. Bilen 10.42. Helt utbrunnen.
Citera
2019-08-26, 13:08
Medlem
Nestor Xs avatar
Undrar om Katrin Stjernfeldt Jammeh som styr Malmö står fast vid sitt uttalande i juni. https://petterssonsblogg.se/2019/06/...omment-page-1/
Här förekommer det skottlossning, sprängdåd och knivhugg nästan varje dag för närvarande.
Citera
2019-08-26, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kan ju bara inte stämma. De sa att hon var allvarligt skadad. Inte död. Om man nu skall tro på vad media förmedlar. Ett skott i huvudet på nära håll dödar omedelbart kan jag tänka.

Skulle jag ge mig på en högst amatörmässig gissning så körde ambulansen en load and go iom så pass allvarligt huvudtrauma.

Dvs man dödförklarar ingenting på plats utan man hivar in personen och sen drar.

Det för att få in personen på sjukhus och se om nånting alls går att göra.

Så personen kan mycket väl ha vart stendöd men man vill ändå få in på sjukan och dödförklara där.
Dela för att se om minsta chans finns men också för att få bort personen från platsen för att undvika massa tumult.
Citera
2019-08-26, 13:09
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
En man ska ha sprungit fram till offret skrikande ”Carro, de har skjutit Carro”.

Hur säker källa har du på detta?
Citera
2019-08-26, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Medverkar han i en rättegång borde det väl varit effektivare att ta honom av daga istället för hans sambo? Han kan ju få mer eld i brasan nu och sjunga som en fågel.

Jo, förvisso. Eller så håller han käften så att de inte rör spädbarnet som var inblandat, eller han själv så klart.

Det var ett stort slagsmål vid Heleneholm för lite mer än en vecka sedan där minst två "högt uppsatta" gängmedlemmar greps och jag tror denna skjutning kan vara kopplad till den incidenten.

https://www.sydsvenskan.se/2019-08-1...-pa-ystadvagen
Citera
2019-08-26, 13:14
Medlem
EggBoxJuans avatar
Svt nyheter har nu en vittnesvideo upplagd på en maskerad person som springer från platsen.
Citera
2019-08-26, 13:15
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kan ju bara inte stämma. De sa att hon var allvarligt skadad. Inte död. Om man nu skall tro på vad media förmedlar.

Varför skall man tro på det?
Citera
2019-08-26, 13:17
Medlem
Var är presskonferens från regeringen där de förklarar hur de skall stoppa våldet som närmar sig en krigszon ???
Citera
Medlem
Nestor Xs avatar
Nyheten angående dagens skottdrama på Ribersborg blev snabbt nedtonad på Sydsvenskan. Största rubriken nu om man söker på nyheter Malmö. "Den guldbaggebelönade Malmöregissören Goran Kapetanovic gör ett nytt stort SVT-drama om religiös fundamentalism i tv-serien ”Kalifat”."
Citera
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbasatan
Bara kvinnan som låg på marken,måste vara barnet och en chockad make/pojkvän

Ja så är det nog. Jag kan inte föreställa mig hur det är för honom nu.
Citera
2019-08-26, 13:18
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BruceJ
Jo, förvisso. Eller så håller han käften så att de inte rör spädbarnet som var inblandat, eller han själv så klart.

Det var ett stort slagsmål vid Heleneholm för lite mer än en vecka sedan där minst två "högt uppsatta" gängmedlemmar greps och jag tror denna skjutning kan vara kopplad till den incidenten.

https://www.sydsvenskan.se/2019-08-1...-pa-ystadvagen
Vad är det för gäng som bråkar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in