2019-08-26, 02:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Menar du något särskilt?
Jag vet inte om en sån person kanske alltid varit grym?
Men kanske är så att det ger dom kickar?

Kanske. Men inte precis hela tiden. Kanske adrenalin-junkie som bisyssla? Svårt med mellanmänskligt utbyte? ”Lider av det själv?”

Svårt att veta. Eller hur tänker du? Alltid grym.
Citera
2019-08-26, 05:54
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
/../
Lägg energin på förhören på
Kyrkv*rdsv*gen 10!
Kika på förhören från
bostadsrättsförening M*laren också.
Nu har jag bjudit dig på
lite.

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
JGs beteende är i mina ögon väldigt misstänkt. Och visar på nåt helt annat än den vänliga och ”känsliga” (”Jag är i chock..”) sida han väljer att publikt visa upp.
/../

Kanske var SD's och HD's uppseendeväckande färd till USA i själva verket en medveten avledningsmanöver? Så att fokus under de första dagarnas utredning inte skulle hamna på deras mångårige vän.
Citera
2019-08-26, 06:18
Medlem
GilGrissom82s avatar
Apropå YD. Jämför två bilder tagna före och efter mordet på LW:

Citera
2019-08-26, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kanske. Men inte precis hela tiden. Kanske adrenalin-junkie som bisyssla? Svårt med mellanmänskligt utbyte? ”Lider av det själv?”

Svårt att veta. Eller hur tänker du? Alltid grym.

Ja vissa behöver kickar för att känna att
de lever, en del lever på gränsen mellan liv och död, Göran kropp tex.
En del kanske mår bra av kicken att leva på gränsen mellan rätt och fel, dvs gränsen på lagen?
Själv skulle jag inte klara att leva på någon av de gränserna.

Ja föds man sån eller blir man sån, grym att man begår mord?
Citera
2019-08-26, 07:36
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja vissa behöver kickar för att känna att
de lever, en del lever på gränsen mellan liv och död, Göran kropp tex.
En del kanske mår bra av kicken att leva på gränsen mellan rätt och fel, dvs gränsen på lagen?
Själv skulle jag inte klara att leva på någon av de gränserna.

Ja föds man sån eller blir man sån, grym att man begår mord?

En del uppfattar inte sina kickar som kickar utan fattar det som att de har rätt till dem — att det är på andras bekostnad rationaliserar de bort, vilket gör saker värre. Grymhet/läggning för det / kan nog debutera väldigt tidigt, men bör då motverkas.

I brist på annat material för kickar skulle en beprövad kvinnomlrdare kunna få för sig att det där är konceptet som gäller...
Citera
2019-08-26, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Undrar om den som dödade LW tyckte att LW skulle försvinna ur barnens liv ? Kan det va så att mördaren tyckte att LW var fel som förälder ? Vad tror du ?

Skulle det verkligen kunna vara drivkraft nog för att utföra det dåd som skedde ?
(spekulation)

Ja det undrar jag ockdå nu eftersom JM ville att vi först skulle fokusera på HD och se hennes motiv, och nu skulle vi fokusera på MH. Kan de båda känt varann?
Ett gemensamt motiv och hittat någon kriminell som kartlagt grannarnas rutiner och även LW, och tyckt att A födelsedag blir perfekt, för då kan UW börja om med MH?
Kan MH ha hört av sig till UW och velat träffas igen, som ingenting hänt, och trott att han skulle stå där helt knäckt och inget fatta?
Ja det är bäst man lägger till att man spekulerar, jag undrar vem av de båda som kom på idén i så fall, vem kan kontaktat vem?

Drivkraft nog? Hur människor resonerar i sitt huvud som leder till mord är svårt att förstå, men hat, avund och svartsjuka i kombination med raseri är väl oftast anledningen till att mord sker där offer och förövare känner varann och då fattas de logiska tankarna, empati och spärrar. De bör ju få ett tunnelseende som leder till mord, som en tvångstanke som inte går att stoppa.
Då tror jag att motivet kan vara vad som egentligen, men just fallet med mordet på Lena tror jag knappast att pengar är motivet som det tex handlade om
i fallet med Johanna Möller. Så visst kan motivet vara att barnen inte skulle ha sin mamma, att mördaren ansåg att hon var dålig för barnen.
Jag trodde MH var hörd och avskriven för längesedan?? Vem var det som sa att hon hade vistats på annan ort vid mordet, och att postaren litade på sina källor? Minns du vem det var?

Ovan är Spekulation!!!
Citera
2019-08-26, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Sommaren året innan LW mördades såg HD till att fixa eget cachekonto. Hon var inte ute mycket med SD alls. Hon var mest med JG, mamman, pappan och Sillen om jag inte minns helt fel.
Vad gjorde SD då? Vänstrade han kanske med SS i Järngänget när inte LW ville ha honom längre?

Hej Ulanna!
Fundrar på det här du skrivit här, att HD umgicks mest med JG sillen och sin mamma och pappa, under sommaren -2017.
Det är inget konstigt i sig, det jag undrar över är om du sett att hon blev mer aktiv sommaren 2017?
Jag har fått intrycket att hon tidigare år inte varit särskilt aktiv alls, vet du om det stämmer?
Citera
2019-08-26, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Just det, ytterligare en otrohet, undrar om tjock steffe noren gav sitt medgivande?
Även EGT har medgivit att sd har en myggpitt.
Hånades sd av LW, tummetott? Hon kunde sannerligen vara giftig...

Ni som kände LW, är det sant att LW var sån som retades och var giftig som Sh.Homes skriver?
” Hon kunde verkligen vara giftig...” skriver han här...
Sh.Holmes var en vän till LW, sa han alla fall, kan han ha ljugit om detta?
Varför skulle han i så fall göra det?
Han fick dessutom in en liten vink att SD kan haft ytterligare en otrohetsaffär?
Kan man ana att han vet något eftersom han börjar med orden, Just det.....?
Eller ville han bara få så många människor att tro på honom med så mycket smaskiga saker som han fick rum med stt skriva i sin lilla text?

Jag vet inte, men alla bör fundera här verkligen, då det inte framgår tydligt om han vill provocera eller smutskasta eller om han spekulerar att detta verkligen kan vara möjligt!!!???

Sh.Holmes kan tydligen inte svara själv då jag fick se att han är avstängd?? Så snopet!
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-08-26 kl. 08:16.
Citera
2019-08-26, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Enligt källor jag pratat med ska MH vara hörd för länge sedan. Hon var på annan ort den aktuella tiden. En av dessa källor menade också att HD inte var misstänkt på något sätt.

Inlägg från Schazz 11/7 -19. Tror det har länkats någon
gång tidigare att det var den postaren som skrivit att MH
är hörd för länge sedan, samt var på annan ort vid den
aktuella tiden.

Som svar på din undran, @SmartaMarta666.

Tillägg: "Enligt källor jag pratat med" skriver @Schazz.
Står inte uttryckligen att h*n litade på sin/ sina källor,
som du frågar efter SmartaMarta.

Citat:
Ja det undrar jag ockdå nu eftersom JM ville att vi först skulle fokusera på HD och se hennes motiv, och nu skulle vi fokusera på MH. Kan de båda känt varann?
Ett gemensamt motiv och hittat någon kriminell som kartlagt grannarnas rutiner och även LW, och tyckt att A födelsedag blir perfekt, för då kan UW börja om med MH?
Kan MH ha hört av sig till UW och velat träffas igen, som ingenting hänt, och trott att han skulle stå där helt knäckt och inget fatta?
Ja det är bäst man lägger till att man spekulerar, jag undrar vem av de båda som kom på idén i så fall, vem kan kontaktat vem?

Drivkraft nog? Hur människor resonerar i sitt huvud som leder till mord är svårt att förstå, men hat, avund och svartsjuka i kombination med raseri är väl oftast anledningen till att mord sker där offer och förövare känner varann och då fattas de logiska tankarna, empati och spärrar. De bör ju få ett tunnelseende som leder till mord, som en tvångstanke som inte går att stoppa.
Då tror jag att motivet kan vara vad som egentligen, men just fallet med mordet på Lena tror jag knappast att pengar är motivet som det tex handlade om
i fallet med Johanna Möller. Så visst kan motivet vara att barnen inte skulle ha sin mamma, att mördaren ansåg att hon var dålig för barnen.
Jag trodde MH var hörd och avskriven för längesedan?? Vem var det som sa att hon hade vistats på annan ort vid mordet, och att postaren litade på sina källor? Minns du vem det var?

Ovan är Spekulation!!!
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-08-26 kl. 08:46. Anledning: Tillägg
Citera
2019-08-26, 08:55
Medlem
Citat:
Det vore bra om människor slutade med att ta lagen i egna händer ,eller vad säger Ni ?

Ja verkligen landbandy, lagen är til för att skydda oss alla. Varför människor väljer att inte följa den är svårt att förstå.
Jag beklagar din förlust och sorg.
Citera
2019-08-26, 09:00
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror den är extremt låg, enligt oberoende internationella undersökningar är det en av anledningarna till att Sverige, tillsammans med övriga nordiska länder, tillhör det absoluta toppskicket i Världen enligt den senaste årsrapporten av de rättssäkraste länderna.

EDIT. Källa. http://data.worldjusticeproject.org/
Det där tror jag inte på.
Den som söker den finner.
Den som inte söker finner ingenting.

Eftersom vi lever i illusionen att Sverige inte är korrumperat så upptäcks inte den korruption som finns.
Jag tror att korruptionen är utbredd bland politiker och högt uppsatta chefer och tjänstemän.
Mycket har kommit fram de senaste åren men det finns mycket dolt också.
Det som kommer fram leder ganska sällan till några konsekvenser.

Däremot tror jag inte att så många poliser är korrumperade, även om det naturligtvis finns sådana också.
Där handlar det nog mest om att hålla varandra om ryggen.
Citera
2019-08-26, 09:01
Medlem
Citat:
Ingen aning faktiskt .

Allt är så förvirrat så frågan är om det någonsin kommer gå att lösa ?

Jodå det måste vi ändå tro på att det går att klara upp. Det har ju visat sig vara komplicerat fall, över 700 förhör skrev pressen men jag tänker att det blivit fler sedan dess. Vi måste förlita oss på att de inte ger upp förrän de har GM dömd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in