Citat:
Ursprungligen postat av
landbandy
Undrar om den som dödade LW tyckte att LW skulle försvinna ur barnens liv ? Kan det va så att mördaren tyckte att LW var fel som förälder ? Vad tror du ?
Skulle det verkligen kunna vara drivkraft nog för att utföra det dåd som skedde ?
(spekulation)
Ja det undrar jag ockdå nu eftersom JM ville att vi först skulle fokusera på HD och se hennes motiv, och nu skulle vi fokusera på MH. Kan de båda känt varann?
Ett gemensamt motiv och hittat någon kriminell som kartlagt grannarnas rutiner och även LW, och tyckt att A födelsedag blir perfekt, för då kan UW börja om med MH?
Kan MH ha hört av sig till UW och velat träffas igen, som ingenting hänt, och trott att han skulle stå där helt knäckt och inget fatta?
Ja det är bäst man lägger till att man spekulerar, jag undrar vem av de båda som kom på idén i så fall, vem kan kontaktat vem?
Drivkraft nog? Hur människor resonerar i sitt huvud som leder till mord är svårt att förstå, men hat, avund och svartsjuka i kombination med raseri är väl oftast anledningen till att mord sker där offer och förövare känner varann och då fattas de logiska tankarna, empati och spärrar. De bör ju få ett tunnelseende som leder till mord, som en tvångstanke som inte går att stoppa.
Då tror jag att motivet kan vara vad som egentligen, men just fallet med mordet på Lena tror jag knappast att pengar är motivet som det tex handlade om
i fallet med Johanna Möller. Så visst kan motivet vara att barnen inte skulle ha sin mamma, att mördaren ansåg att hon var dålig för barnen.
Jag trodde MH var hörd och avskriven för längesedan?? Vem var det som sa att hon hade vistats på annan ort vid mordet, och att postaren litade på sina källor? Minns du vem det var?
Ovan är Spekulation!!!