2019-08-21, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Mera troligt är väl att JG inte ville hon skulle få veta om ev övergrepp och/eller tafsande.
SD och JG kanske konfronterade LW, ville att hon skulle vara tyst

Nä, det ville han nog inte, men om det nu ens är sant så kan man inte utesluta
att det har kommit fram, på något vis.
Men det kan väl inte anses som bekräftat att det va något.
Citera
2019-08-21, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Håller med dig, men ska jag vara litet djävulens advokat så kan jag fråga om inte LW och HD hamnade i sina radhus av samma skäl. De behövde bo billigare och enklare än i villa men fortfarande nära sina ex villor för barnens skull? Hur många sådana radhus kommer ut på marknaden varje år i området?

Det tror jag också var anledningen. Så vitt jag vet finns det endast den föreningen gissar på ca 60 BRF lägenheter. Tror dom är eftertraktade, så hon tog väl den som råkade bli ledig.
Citera
2019-08-21, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men vet man säkert att hon gett besöksförbud och om hon gjorde det är det väl närmare i tid?
Jag tror inte HD har haft en aning om polisanmälan faktiskt. Det är säkert inget som SD berättat för HD.

Någon vet säkert, själv har jag bara läst det i tråden.
Jag ändrade mitt inlägg just med tanke på det du skriver, men du hade
antagligen redan hunnit klicka på svaraknappen då.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Och har GM en fanclub här intråden så har GM stort inflytande över deras åsikter, dvs deras tankar och förmodligen då redan från trådens start för att lyckas med detta.
Så tänker att av de som varit aktiva här som mest från start, troligtvis då skulle innebära, att en av dom kan vara GM, för att styra trådens deltagare för att vilseleda. Även styra de som hoppar in senare för det blir lättare ju fler som är styrda dessutom och som lägligt hänvisats till vilka som anses vara mest trovärdiga i tråden, som inte tyder inte på att det funnits utrymme för eget tänkande.
Att det dessutom förekommit hot mot vissa postare tyder på detta också givetvis.

Så vem skulle det kunna vara?
Inser inte ni, som faktiskt upplevt detta och det från start, vilka det är och vem/vilka det pekar på????????

Jo många av oss vet. Men man måste vara försiktig. Ett flertal har blivit direkt hotade här.

Jag vet om iallafall ett där ett hotfullt/skumt nick kollat upp personens nick och genom posthistorik lyckats pussla ihop ledtrådar om dennes liv, bostadsort etc och faktiskt hotat denne till livet. Jag själv litar på ett litet fåtal postare här inne (och dessa vet själva vem dom är)

Sen får man vara försiktig, med tanke på regel 1.06. GM och dennes entourage är väldigt triggerhappy när det gäller att anmäla allt.
Det vet jag av egen erfarenhet.
Senast redigerad av T34Panzer 2019-08-21 kl. 12:41.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Det här som JM skrivit, vissa saker, låter mycket självsäkert...

Tex;
•Jag förstår mycket väl..min slutsats; det förstod han lite för snabbt!

•Det här handlar om...en själsligt sjuklig individ...min slutsats; han har en annan MGM som är allvarligt psykiskt sjuk!

•Tillhygge...min slutsats; detta tillhygge har han nämt flera ggr, dessutom rispor i planket, förmodligen orsakat av detta tillhygge!

•Två personer, en man och en kvinna, varav en var medhjälpare!
Min slutsats, hur vet de att en bara var medhjälpare och lämnade snabbt platsen om inte vittnen har trätt fram?

Väl medveten om att detta mycket väl kan vara fejkinfo och JokerMannen en mytoman!!! Men....

Om dessa uppgifter stämmer, så har polisen två MGM!

Vad tror ni? Får vi snart läsa om mördarduon i media?

Någon som vill spekulera utifrån dessa uppgifter?

Någon som anar vilka två detta skulle kunna vara??
Och vem av dom är medhjälparen som drar först från brottsplatsen?

Vill ni hjälpa mig vända på den här stenen, för jag kan inte sluta grubbla?

God middag @SmartaMarta666

En människa som mördar, eller bringar livet om en annan individ, har inte en frisk och sund själ, därav sagt, en själsligt sjuk individ.

Jag kan se skillnaden mellan handgripligt våld och trubbigt våld genom brukandet av ett så kallat tillhygge. Jag har bland annat tittat på så kallade kross-skador hos en avliden individ's huvud med bildande vävnadsbryggor där till, och där individen's hjärna då svullnat upp så kraftigt på grund av trubbigt våld, att själva hjärnan tagit sig ut delvis genom kross-skadorna's sprick-öppningar.

Komplettering, vad jag tidigare låtit mig deklarerat inom tråden är att, det är högst troligt att det har funnits en tillfällig medhjälpare till själva Gärningspersonen som överraskat offret bakifrån, och kort därefter lämnat platsen, omständigheterna, tyder starkt på detta.

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-08-21, 12:30
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Jagade han cacher när LW var försvunnen? Snyggt...
Ja han sa själv att han var i sin stuga i två veckor efter LW hade hittats, om han ljuger eller inte kan inte jag avgöra.

Tja...2 veckor är rätt lång tid...måste ha tagit honom ovanligt hårt...
Men vem vet när det gäller two faced people?

Sorg?
Skuldkänslor?
Skam?
Citera
2019-08-21, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Någon vet säkert, själv har jag bara läst det i tråden.
Jag ändrade mitt inlägg just med tanke på det du skriver, men du hade
antagligen redan hunnit klicka på svaraknappen då.

Enligt vad jag läst har den infon endast kommit från SD. Tror inte HD önskade den publikt känd.
Citera
2019-08-21, 12:35
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jo många av oss vet. Men man måste vara försiktig. Ett flertal har blivit direkt hotade här.

Jag vet om iallafall ett där ett hotfullt/skumt nick kollat upp personens nick och genom posthistorik lyckats pussla ihop ledtrådar om dennes liv, bostadsort etc och faktiskt hotat denne till livet. Jag själv litar på ett lutet fåtal postare här inne (och dessa vet själva vem dom är)

Sen får man vara försiktig, med tanke på regel 1.06. GM och dennes entourage är väldigt när det gäller att anmäla allt.
Det vet jag av egen erfarenhet.
Stämmer det som en del påstår att dessa obehagligheter kommer när HD förs på tal eller vet du något annat sammanhang som verkar framkalla dessa hot?
Citera
2019-08-21, 12:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Mm det är ju signifikativt att de är de som skriver om SD, HD och JG som får hot och som de försöker ta reda på identiteten på.
JG har själv skrivit till mig att han försöker ta reda på vilka som skriver här inne, och som jag redan berättat har flera fått samma mejl från honom som jag.
Dvs "vi vet vilka ni är, ni är inte anonyma".

Varför skulle någon som är oskyldig och inte har något att dölja trolla runt här, hota och försöka ta reda på vilka som skriver?

Nej min gode Panzer, du har helt rätt att vara försiktig.

JGs beteende är i mina ögon väldigt misstänkt. Och visar på nåt helt annat än den vänliga och ”känsliga” (”Jag är i chock..”) sida han väljer att publikt visa upp.

Jag är försiktig. Jag litar bara på ett mycket litet fåtal postare.
Jag står såklart inte högt i kurs hos Järngänget. Men dom har gjort sina val och själva satt sig i skiten. Jag är fortfarande övertygad om att ett flertal av de som finns närmast GM vet en hel del om vad som verkligen hänt. Och jag kommer inte att bli det minsta förvånad om det visar sig stämma... när räkenskapens dag kommer för deras del.
Senast redigerad av T34Panzer 2019-08-21 kl. 12:47.
Citera
2019-08-21, 12:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Stämmer det som en del påstår att dessa obehagligheter kommer när HD förs på tal eller vet du något annat sammanhang som verkar framkalla dessa hot?

Speciellt när HD diskuterats/ifrågasatts (särskilt arbetstidsnärvaron/frånvaron vid brottstillfället) men även när medlemmarna av Järngänget synats lite närmare.
Citera
2019-08-21, 12:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Enligt vad jag läst har den infon endast kommit från SD. Tror inte HD önskade den publikt känd.
Nja, det där om "besöksförbud" verkar komma från 'gloriouslife':
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2019-08-21 kl. 12:55.
Citera
2019-08-21, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag tror att det är en man som har mördat LW, men har förstås haft tankar om kvinnliga GM som:
HD
MH
AD - Hj*ntemyras exfru som verkar ha psykiska problem
VM - Andre*s M*rklunds fru (A är ungdomsvän, granne och GC-vän med SD)
R-MU - tidigare väldigt nära granne, exfru till JU. Hon fyllde 45 det datum LW upptäcktes försvunnen.

Honan6!!
Nu blir jag nyfiken. Igen. Som vanligt!!

Du är inte ensam om att tro det är en man som är GM. Själv tror jag olika och därför vinklar och pendlar fram
och tbx.
Men från början trodde jag faktiskt på en kvinna, jag har sedan ändrat mig i tanken flers ggr beroende på vad jag fått veta men är inte övertygad om någon speciell, varken kvinna eller man! Jo korta stunder kan jag vara lite övertygad i tanken, sen kommer en ny information som gör att jag inte får ihop det och får börja om igen. Delar mest mina tankar i hopp att det ska finnas någon som tänker, sådär nu fick jag till ytterligare en av mina sista pusselbitar!
Det är ju ofantligt många pusselbitar som ska stämma ihop för att frågetecknen ska försvinna!! Och det dyker upp nya frågetecken hela tiden som ställer till det dessutom.....!!!
Ju mer jag funderar blir jag faktiskt mindre övertygad tyvärr...det förvånar mig om inte fler känner likadant men jag kanske är för trög?!

Men alla vägar bär till Rom, och alla ledtrådar (även villospår) leder till mördaren/na vem det än är!!!!!
Det är något som är sant och som jag är övertygad om!!! Sanna mina ord!!!

Så dags att gräva vidare och aldrig ge upp...
Dessa initialer är helt nya för mig, har de nämts i tråden tidigare?
(minnet sviktar emellanåt så ber om ursäkt om
jag glömt och frågat tidigare).

1. AD heter? Och varför verkar hon ha psykiska problem? Vem är Hj*ntemyra som hon varit gift med? Bor de båda i örebro?

2. R-MU och JU heter?? Bor i örebro?

3. Har dessa personer varit aktiva i någon av de inblandades liv sista tiden före mordet? Eller efter mordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in