2019-08-25, 23:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durzon
Så om en person arbetar på ett jobb som han/hon inte vill och/eller har lust att arbeta på så är personen utsatt för något slags övergrep eller tvång?

Eller gäller detta endast för fösäljning av sex? Då måste vi fråga oss vad det är som gör sex så särskilt och speciellt? Och upplever verkligen den prsotituerade kvinnan det alltid så?

Har du en särskild rätt att avgöra hur andra ska uppleva saker och ting?

Men herregud.. du förstår väl att en "dokumentär" som är gjord av två feminister är gjord för att väcka så starka känslor så möjligt hos tittarna. Den är en ren propagandaproduktion inte något som har med objektivitet att göra. Det är så här många journalister arbetar med detta ämnet. Det handlar om att plocka ut de mest upprörande bitarna och sen skapa ett starkt känslomässigt intryck så möjligt.

Jojo så säger ni alla. Varför skulle någon källa som till exempel WW har angett väga tyngre? För att du tycker det?
Citera
2019-08-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är inte alls OT. Högst relevanta för ämnet.

Nej hur attraktiva olika personer är på dejtingmarknaden har inget att göra med om det ska vara lagligt att köpa sex att göra.
Citera
2019-08-25, 23:36
Medlem
Citat:
Dessutom har jag sagt att jag inte tycker det ska vara olagligt med prostitution men det ska inte stöttas av samhället genom att man låter folk smälla upp bordeller i stan.

Så sexköp borde legaliseras så länge det inte sker på bordeller?
Citera
2019-08-25, 23:36
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Nej hur attraktiva olika personer är på dejtingmarknaden har inget att göra med om det ska vara lagligt att köpa sex att göra.

Det har att göra med din jämförelse av att prostitution är ett yrke precis som vilket annat som helst.
Citera
2019-08-25, 23:37
Medlem
Citat:
Du tror inte att män blir mer benägna att göra slut om de haft sex med många? Vilka tjejer tror du vill ha en man som torskat runt?

Justin Bieber och Cristiano Ronaldo har torskat runt. Gott om tjejer verkar springa efter dem ändå.
Citera
2019-08-25, 23:38
Medlem
Citat:
Det har att göra med din jämförelse av att prostitution är ett yrke precis som vilket annat som helst.

När skrev jag detta, kan du citera?
Citera
2019-08-25, 23:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bliik
Så sexköp borde legaliseras så länge det inte sker på bordeller?

Jag har inget behov av att legalisera den, men jag skulle inte motsätta mig en legalisering. Jag ser dock hellre att företeelsen minskar i omfattning än att den ökar.
Bordeller är dock uteslutet.
Citera
2019-08-25, 23:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Nej jag tror inte det påverkar män på samma sätt och hur tjejer ser på en man som torskat runt är helt deras sak att avgöra. Båda frågorna är OT.

Jag tror det påverkar män i allra högsta grad och hur de ser på kvinnor och sex fortsättningsvis. Jag tror de också får svårare att stadga sig med en partner och är nog oftare otrogna.
Citera
2019-08-25, 23:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bliik
Justin Bieber och Cristiano Ronaldo har torskat runt. Gott om tjejer verkar springa efter dem ändå.

Irrelevant jämförelse. Du kan INTE jämföra en världsstjärna med en vanlig Svensson. Det kommer alltid finnas en kategori tjejer som springer efter kändisar, och denna kategori springer antagligen inte efter vanliga Svenssons.
Citera
2019-08-25, 23:42
Medlem
Citat:
Jag har inget behov av att legalisera den, men jag skulle inte motsätta mig en legalisering. Jag ser dock hellre att företeelsen minskar i omfattning än att den ökar.
Bordeller är dock uteslutet.

Hur definierar man en bordell? Om en kvinna hyr en lägenhet och väljer att sälja sex där, är lägenheten då en bordell?
Citera
2019-08-25, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag tror det påverkar män i allra högsta grad och hur de ser på kvinnor och sex fortsättningsvis. Jag tror de också får svårare att stadga sig med en partner och är nog oftare otrogna.

Ja det är rimligt men knappast ett skäl att göra det olagligt. Det ska heller inte vara olagligt att ha sex med en massa killar utan betalning trots att det också ger sådana effekter.
Citera
2019-08-25, 23:44
Medlem
[quote=Durzon|68499683]
Citat:
Så om en person arbetar på ett jobb som han/hon inte vill och/eller har lust att arbeta på så är personen utsatt för något slags övergrep eller tvång?

Eller gäller detta endast för fösäljning av sex? Då måste vi fråga oss vad det är som gör sex så särskilt och speciellt? Och upplever verkligen den prsotituerade kvinnan det alltid så?

Har du en särskild rätt att avgöra hur andra ska uppleva saker och ting?

Well, om du nu inte upplever sex och kroppslig intimitet med andra helt främmande och för dig helt sexuellt ointressanta människor, så då kan du väl glatt slänga ut ditt stjärthål för "allmän" shoping?

What's the problem?

Jobb som jobb....eller hur?

Har DU denna rätt? För det är nämligen sexköpare som ger sig själva här rätten bestämma över hur andra ( läs kivnnor) antas ska känna kring dessa saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in