Flashback bygger pepparkakshus!
2019-08-25, 14:08
Medlem
who-s avatar
Det står att installationen inte kunde uppgraderas när jag försöker fixa med en uppdatering? Hur kan jag göra för att få den att uppgraderas? Alltså Windows Update som krånglar.
Citera
2019-08-25, 17:14
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Det står att installationen inte kunde uppgraderas när jag försöker fixa med en uppdatering? Hur kan jag göra för att få den att uppgraderas? Alltså Windows Update som krånglar.

Vilken KB är det?
Citera
2019-08-25, 19:13
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Vilken KB är det?

Vad menar du? sorry är lite noob på detta ännu.
Citera
2019-08-25, 19:26
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Vad menar du? sorry är lite noob på detta ännu.

Gå till: Inställningar - W.updaes - Uppdateringshistorik. Där bör du kunna se vilket KB-nummer den har.
Sedan kan du ladda ner den manuellt och prova att installera på det sättet. Görs här -
https://www.catalog.update.microsoft.com/Home.aspx.

Ibland misslyckas det för att datorn inte är redo för just den uppdateringen. Då är det bara att vänta tills Ms kommer med en som lyckas.
Citera
2019-08-25, 20:41
Medlem
who-s avatar
Citat:
Gå till: Inställningar - W.updaes - Uppdateringshistorik. Där bör du kunna se vilket KB-nummer den har.
Sedan kan du ladda ner den manuellt och prova att installera på det sättet. Görs här -
https://www.catalog.update.microsoft.com/Home.aspx.

Ibland misslyckas det för att datorn inte är redo för just den uppdateringen. Då är det bara att vänta tills Ms kommer med en som lyckas.

Okey tack för informationen. Väldigt uppskattat. Så då är det bara att vänta om nu detta inte lyckas. Slipper man oroa sig i alla fall.

Tusen tackar.

Bless
Citera
2019-08-25, 21:08
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Okey tack för informationen. Väldigt uppskattat. Så då är det bara att vänta om nu detta inte lyckas. Slipper man oroa sig i alla fall.

Tusen tackar.

Bless

Du kan ju för säkerhets skull kolla att datorn är ok med - sfc /scannow. Googla funktionen.
Citera
2019-08-25, 21:14
Medlem
who-s avatar
Citat:
Du kan ju för säkerhets skull kolla att datorn är ok med - sfc /scannow. Googla funktionen.

Okey jag ska göra detta så får man hoppas på att datorn är ok.
Ska jag söka köra med sfc /scannow windows 10 eller sk jag enbart söka och använda sfc /scannow?

Tack på förhand min vän.

Bless
Citera
2021-10-01, 14:42
Medlem
Jag kan inte ha windows update aktiverat för så fort windows installerar en uppdatering utöver ursprungliga versionen av windows 10 så slutar mitt tangentbord att fungera.

Har försökt lösa det genom att hitta nya drivrutiner till tangentbordet men det finns inga utöver standard-drivrutinerna.

Så den enda lösningen har varit att förhindra att windows laddar ner uppdateringar överhuvudtaget.

Men det är lättare sagt än gjort.

Har testat alla möjliga sätt att stoppa den men inget har fungerat i längden, den har alltid återaktiverats automatiskt efter en tid.

Det senaste jag har gjort har helt enkelt varit att radera Wuauserv, vilket har stoppat uppdateringen helt.

Men tror ni inte att windows på nåt jävla sätt nu lyckas återinstallera wuauserv-tjänsten igen!

Det har nu hänt två gånger när jag startat datorn att den helt plötsligt börjat installera nya uppdateringar. Och då har jag gått in på aktivitetshanteraren och kollat under tjänster, och där är Wuauserv tillbaka igen.

Trots att jag raderat den som administratör genom kommandotolken "sc delete wuauserv"

Hur är det ens möjligt?
Citera
2021-10-01, 15:18
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Jag kan inte ha windows update aktiverat för så fort windows installerar en uppdatering utöver ursprungliga versionen av windows 10 så slutar mitt tangentbord att fungera.

Har försökt lösa det genom att hitta nya drivrutiner till tangentbordet men det finns inga utöver standard-drivrutinerna.

Så den enda lösningen har varit att förhindra att windows laddar ner uppdateringar överhuvudtaget.

Men det är lättare sagt än gjort.

Har testat alla möjliga sätt att stoppa den men inget har fungerat i längden, den har alltid återaktiverats automatiskt efter en tid.

Det senaste jag har gjort har helt enkelt varit att radera Wuauserv, vilket har stoppat uppdateringen helt.

Men tror ni inte att windows på nåt jävla sätt nu lyckas återinstallera wuauserv-tjänsten igen!

Det har nu hänt två gånger när jag startat datorn att den helt plötsligt börjat installera nya uppdateringar. Och då har jag gått in på aktivitetshanteraren och kollat under tjänster, och där är Wuauserv tillbaka igen.

Trots att jag raderat den som administratör genom kommandotolken "sc delete wuauserv"

Hur är det ens möjligt?

De uppdateringar som anses viktigast, nödvändiga, tvångsinstalleras.

Det finns olika program för att stoppa detta helt.
Citera
2025-02-08, 06:30
Medlem
windows 11 update problem

när jag söker efter uppdateringar blir den aldrig klar flera som har problem
Citera
2025-02-08, 06:56
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
när jag söker efter uppdateringar blir den aldrig klar flera som har problem

Det händer sällan men vanligen om W.update varit avstängt länge. Kör detta: https://www.elevenforum.com/t/reset-windows-update-in-windows-11.3808/
Citera
2025-02-08, 13:27
Medlem
DragforADHDs avatar
om installera windows, så kanske det funkar bättre då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in