Citat:
Ursprungligen postat av
Profec
Jag kan inte ha windows update aktiverat för så fort windows installerar en uppdatering utöver ursprungliga versionen av windows 10 så slutar mitt tangentbord att fungera.
Har försökt lösa det genom att hitta nya drivrutiner till tangentbordet men det finns inga utöver standard-drivrutinerna.
Så den enda lösningen har varit att förhindra att windows laddar ner uppdateringar överhuvudtaget.
Men det är lättare sagt än gjort.
Har testat alla möjliga sätt att stoppa den men inget har fungerat i längden, den har alltid återaktiverats automatiskt efter en tid.
Det senaste jag har gjort har helt enkelt varit att radera Wuauserv, vilket har stoppat uppdateringen helt.
Men tror ni inte att windows på nåt jävla sätt nu lyckas återinstallera wuauserv-tjänsten igen!
Det har nu hänt två gånger när jag startat datorn att den helt plötsligt börjat installera nya uppdateringar. Och då har jag gått in på aktivitetshanteraren och kollat under tjänster, och där är Wuauserv tillbaka igen.
Trots att jag raderat den som administratör genom kommandotolken "sc delete wuauserv"
Hur är det ens möjligt?
De uppdateringar som anses viktigast, nödvändiga, tvångsinstalleras.
Det finns olika program för att stoppa detta helt.