Citat:
Ursprungligen postat av
Adrenalina23
Hoppas moderator kan sålla bort alla dessa onödigs kommentarer. Btw du som brukar va väldigt kunnigt i ämnet, något nytt i detta fall? Är de Farre frisläppt? Eller har du någon koll på
Vilka ” de 5 ledarna” som Aftonbladet nämns släpps i höst är?
Nej, jag vette tusan vad dom får '5 ledare' från, om det är Shottaz dom menar. Men visst, dom har tunga namn på väg ut, och som redan är ute. Jag vet en somalier som kommer ut när som helst och som inte har haft koppling till några gäng alls (halvpsykopat som alltid kört solo), men som var god vän till Fayye via deras två familjer. Polisen har varit och pratat med hans familj nyligen, inför utsläpp, och dom oroar sig nog att han ska hitta på nåt.
Tre namn är ju rätt självskrivna. Farhan, Jafar och Yazin.
Sedan så finns det faktiskt en brud med i spelet, som inte är helt ofarlig. Klipsk och hjärtlös. Hon släpps tidigt nästa år. Hon och tidigare nämnd somaliern är kusiner, och hon kan mycket väl vara en av 'de 5'.
Men jag tycker mig se tendenser till att många kids stöttar Shottaz nu. Jag tror mkt beror på att båda Byn är på väg ut, framför allt Yazin. Han är det största namnet i Rinkeby just nu och folk vet att om han vill hämnas rejält så har han inga gränser.
Det är skillnaden mellan han och Jafar. Y är livsfarlig och man vet aldrig vad han kan hitta på.