Citat:
Du verkar ha svårt att förstå väldigt enkel svenska ibland.. Vad tror du skulle hända med dig (eller mig eller Svenne eller Berra) om vi började springa runt och våldta kvinnor? Hur många ligg krävs för att få ett barn i snitt? Du vet väl att det inte bli barn varje gång? Så, för att vi ska föra våra gener vidare så krävs det att vi våldtar ett hyfsat stort antal gånger. Tror du att dom runt omkring oss bara skulle stå och titta på medans vi gjorde det? Nej. Såklart inte.Men vi är väl ändå djur enligt evolutionsteorin, även om vi inte är lejon???
Och om du slår ihjäl din granne och din grannes barn, så är det väl mycket större chans att du kan föra dina egna gener vidare? Även om honan du våldtagit dödar barnet genom abort, för att honan hatar det oskyldiga barnet på grund av att du våldtagit henne, så är chansen ändå större att du för dina egna gener vidare. En lejonhona kan inte göra abort, så chanserna där blir ännu mycket större att föra sina egna gener vidare.
Orsaken till att lejon dödar sina konkurrenters barn är för att föra sina egna gener vidare, eller hur? Lejonet tänker inte på sin arts bästa, utan evolutionsteorin handlar hela tiden om den som är bäst anpassad och kan föra sina egna starkare gener vidare.
Och evolutionsteorin jämför hela tiden människan med djur, eller hur? Så varför ska du göra ett undantag nu?
Och om du slår ihjäl din granne och din grannes barn, så är det väl mycket större chans att du kan föra dina egna gener vidare? Även om honan du våldtagit dödar barnet genom abort, för att honan hatar det oskyldiga barnet på grund av att du våldtagit henne, så är chansen ändå större att du för dina egna gener vidare. En lejonhona kan inte göra abort, så chanserna där blir ännu mycket större att föra sina egna gener vidare.
Orsaken till att lejon dödar sina konkurrenters barn är för att föra sina egna gener vidare, eller hur? Lejonet tänker inte på sin arts bästa, utan evolutionsteorin handlar hela tiden om den som är bäst anpassad och kan föra sina egna starkare gener vidare.
Och evolutionsteorin jämför hela tiden människan med djur, eller hur? Så varför ska du göra ett undantag nu?
Bästa chansen för MÄNNISKOR att föra sina gener vidare är att uppvakta våra damer och få dom att frivilligt gå med på det.
Vi människor lever väldigt annorlunda jämfört med många andra djur. Det som funkar för dom funkar inte för oss. Hade vi människor funkat på samma sätt som spindlar så hade vi suttit i nät och väntat på vårt byte, det gör vi inte. Eller hur? Hade vi varit lejon så skulle vi levt som lejon. Nu lever vi som människor. Förstår du att det är skillnad?
Citat:
Anledningen till att jag skrev "den vanliga definitionen" är just det som har påpekats för dig många gånger här. En "art" är inte något entydigt och objektivt. Det är flytande. Till exempel problemet med hästen/åsnan/zebran här. Enligt dig så är dom alltså samma art, enligt resten av världen är dom inte det.För övrigt håller jag med om att det känns väldigt skumt med en skapare som tillåter en sån styggelse. Samma art (enligt dig) där barnen för evigt är dömda att vara barnlösa..
Citat:
Och nej, det är självklart inte ett bevis på skapelseteorin, om tusen år kanske hästen och åsnan (om dom finns kvar då..) inte kan få barn ihop alls. Då har dom ju även enligt dig blivit två olika arter. Varför har du fått för dig att evolutionen är klar nu? Och varför anser du att det finns gränser? Varför skulle en häst och en åsna inte kunna utvecklas vidare?
Jag anser att det finns gränser för arter, en art kan inte få avkomma med en annan art. Gränsen för hur långt en häst och åsna kan utvecklas har nåtts när dom inte kan få fertil avkomma längre. Så detta att häst och åsna ibland kan få fertil avkomma bekräftar skapelseteorin, eftersom gränsen i det fallet inte hade nåtts.
Citat:
Japp. Varg och hund är samma art. Schakalen är det inte. Däremot är båda två släkt med "urvargen".
Kan vargen få avkomma med hunden? Ja! Då är dom av samma art, kan vargen och schakalen få avkomma? Jag vet inte, men om dom kan så är det av samma art.
Dessutom vill jag se bevis på det du påstår, jag säger inte att jag inte tror dig, men ofta med evolutionister så gissar dom och hittar dom på. När man frågar om bevis så existerar den inte, så jag vill ha bevis på ditt påstående om en "urvarg" som utvecklades till schakalen och hunden.
Och jag vill se bevis på att det inte var hunden som utvecklades till vargen. Det är inte omöjligt enligt skapelseteorin att människan först hade en hund, som senare förvildades till en varg.
Dessutom vill jag se bevis på det du påstår, jag säger inte att jag inte tror dig, men ofta med evolutionister så gissar dom och hittar dom på. När man frågar om bevis så existerar den inte, så jag vill ha bevis på ditt påstående om en "urvarg" som utvecklades till schakalen och hunden.
Och jag vill se bevis på att det inte var hunden som utvecklades till vargen. Det är inte omöjligt enligt skapelseteorin att människan först hade en hund, som senare förvildades till en varg.
Här har du honom förresten:
https://en.wikipedia.org/wiki/Canis_lepophagus
Bevis? Krävs DNA-studier för det. Har du kompetensen till det? Det har inte jag.
Det går även att studera ben/fossil vilket är lättare för lekmän men det är som sagt inte speciellt säkert.
Citat:
Dom ligger närmare vår gemensamma förfader i alla fall. Eftersom alla människor som sagt är olika så har vi också utvecklats olika. Det kanske är jag som ligger närmast vår förfader och du som ligger längst ifrån, omöjligt att veta.
Citat:
Jag sa tidigare att det var väldigt lätt med ett DNA-test. Inte ögonen. Det kan finnas synliga tecken också, fast då är det väldigt nära slumpen om man har rätt eftersom utseendet som sagt är väldigt osäkert att gå på.Men neandertalarna levde i Europa när den moderna människan vandrade in hit från Afrika, så alla dom som är "ur-européer" har en bit neandertalar-DNA i sig. Afrikaner som aldrig har beblandats med européer är helt befriade från neandertalar-DNA.
Och kollar man lite mer noga så är det en viss grupp européer som har varit lite separerade från oss andra som har en något större del av deras DNA och det är dom som bor på dom brittiska öarna.
Afrikaner: 0% neandertal-DNA
Kontinental-européer: ungefär 2%
Britter: lite mer än 2%