2019-08-24, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, det står inget alls om spekulerar. Sluta nu. Bara lägg ner. Läs innantill.

Gör det visst, översätt artikeln själv i google translate så får du se. Ok "hävdar". Hävdar står det, vad är det då det är samma sak som spekulerar.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-24 kl. 22:50.
Citera
2019-08-24, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Gör det visst, översätt artikeln själv i google translate så får du se.
Ja visst, och det står att han är permitterad också? Nej du, google translate är nog bra, men när man använder den måste man också använda med förnuft och kika på vad det faktiskt står i texten, dra ut den möjliga texten. Jag har använt samma på kliniska prövningar - hade jag skickat in den översättningen från svenska till engelska hade jag blivit idiotförklarad och antagligen fått sparken. Förnuft och lite språkkänsla krävs för att få en rätt översättning.
Citera
2019-08-24, 22:35
Medlem
Citat:
Ja visst, och det står att han är permitterad också? Nej du, google translate är nog bra, men när man använder den måste man också använda med förnuft och kika på vad det faktiskt står i texten, dra ut den möjliga texten. Jag har använt samma på kliniska prövningar - hade jag skickat in den översättningen från svenska till engelska hade jag blivit idiotförklarad och antagligen fått sparken. Förnuft och lite språkkänsla krävs för att få en rätt översättning.

"V G har sett en skriftlig kommunikation mellan anställda i företaget i fråga, där de hävdar att den mördade direktören måste ha blivit akut mentalt sjuk helgen före mordet."
Citera
2019-08-24, 22:36
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Nejdu, det står inte så, att det "framkommer att det misstänkte blivit ..." det står kollegorna spekulerat om han blivit akut psykiskt sjuk, en ganska stor skillnad.

Det står INTE att kollegorna "spekulerat". Det står att han BLIVIT akut psykiskt sjuk helgen FÖRE mordet.

Mailkonversationen kollegorna emellan har skrivits FÖRE mordet, så uppfattar jag det.

Den norske chefen reser till Sverige på tisdagen pga larm från andra anställda (alltså FÖRE mordet) och ser till att MGM får adekvat VÅRD, (det tolkar jag som att norske chefen i princip tar MGM med sig i en taxi till psykakuten).

Man undrar ju vad som hänt där på kontoret på fredagen, måndagen och tisdagen......
Citera
2019-08-24, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det står INTE att kollegorna "spekulerat". Det står att han BLIVIT akut psykiskt sjuk helgen FÖRE mordet.

Mailkonversationen kollegorna emellan har skrivits FÖRE mordet, så uppfattar jag det.

Den norske chefen reser till Sverige på tisdagen pga larm från andra anställda (alltså FÖRE mordet) och ser till att MGM får adekvat VÅRD, (det tolkar jag som att norske chefen i princip tar MGM med sig i en taxi till psykakuten).

Man undrar ju vad som hänt där på kontoret på fredagen, måndagen och tisdagen......

Nej det står att de HÄVDAR ATT HAN MÅSTE HA BLIVIT. Som sagt.
Citera
2019-08-24, 22:38
Medlem
Citat:
"V G har sett en skriftlig kommunikation mellan anställda i företaget i fråga, där de hävdar att den mördade direktören måste ha blivit akut mentalt sjuk helgen före mordet."
Du, släpp det där nu.

Karln blev sjuk under helgen, han sjukanmälde sig, på tisdagen kom koncernchefen ner och GM sökte vård samma dag. Chefen såg till att han fick behandling. Vad den bestod i framkommer inte. Dagen därpå dödade han sin sambo.
Citera
2019-08-24, 22:40
Medlem
Citat:
Du, släpp det där nu.

Karln blev sjuk under helgen, han sjukanmälde sig, på tisdagen kom koncernchefen ner och GM sökte vård samma dag. Chefen såg till att han fick behandling. Vad den bestod i framkommer inte. Dagen därpå dödade han sin sambo.

Jag tycker det är tröttsamt att man förvränger citat från en Norsk artikel, för att göra en poäng.
Citera
2019-08-24, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Koncernstruktur

Dermanor AS dermanor.no Huvudägare norskt bolag

Dermarome Stockholm Aktiebolag dermarome.se

Dermanor Finland OY

Elisabethskolan i Sverige Aktiebolag https://elisabethskolan.se/ låg tidigare på Kungsholms torg mellan Norr Mälarstrand och Hantverkargatan.

Dermagruppen Sverige AB

Dermarome Sthlm AB ägs (troligen 100%) av norska Dermanor AS/Dermanordic som uppger sig att vara marknadsledande i Norden. Det finns inget som tyder på att JB är delägare. Bara anställd VD.
Den nordiska verksamheten omsätter 340 mNOK och den svenska, som även innefattar Danmark och Finland omsätter 282 mSEK. Alltså en mycket betydande del.
Elisabethskolan verkar ägas av Dermarome Sthlm AB, och inte av JB, som sagts i tråden. Han är VD bara på ägaren.
Ägarförhållanden i onoterade företag kan vara svåra att utreda helt.
Ägarna tillsätter alltså en ny VD på måndag. Verksamheten rullar vidare.

https://www.dermanor.no/om-oss/
Citera
2019-08-24, 22:48
Medlem
Kl 22.30 ca
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AdqQBr/uppgifter-direktoren-psykiskt-sjuk-fore-mordet--sokte-vard

Den misstänkte toppdirektören sökte vård dagen före mordet efter att ha blivit akut psykiskt sjuk.
Det uppger den norska tidningen Verdens Gang.
Samtidigt framkommer nu att han var nerblodad och själv skadad när han greps.

Verdens Gang uppger också – med hänvisning till skriftlig kommunikation mellan anställda i företaget – att den mordmisstänkte direktören blev akut psykiskt sjuk helgen före mordet.
På måndagen, två dagar innan kvinnan dödades, sjukanmälde sig mannen och dagen efter sökte han vård, uppger koncernchefen för VG:
Citera
2019-08-24, 22:52
Medlem
Citat:
Kl 22.30 ca
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AdqQBr/uppgifter-direktoren-psykiskt-sjuk-fore-mordet--sokte-vard

Den misstänkte toppdirektören sökte vård dagen före mordet efter att ha blivit akut psykiskt sjuk.
Det uppger den norska tidningen Verdens Gang.
Samtidigt framkommer nu att han var nerblodad och själv skadad när han greps.

Verdens Gang uppger också – med hänvisning till skriftlig kommunikation mellan anställda i företaget – att den mordmisstänkte direktören blev akut psykiskt sjuk helgen före mordet.
På måndagen, två dagar innan kvinnan dödades, sjukanmälde sig mannen och dagen efter sökte han vård, uppger koncernchefen för VG:

Men herregud människa är du full? Det står ju inte sådär heller. Det står att mannen sjukskrivit sig strax innan, inte specifikt för vad uppges, sen kommer delen med kollegornas spekulerande i mejlet, och sen om åklagaren som inte vill uttala sig om det. Varför fyller du tråden med rena lögner?
Citera
2019-08-24, 22:53
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Den uppfattningen delar även jag och gett uttryck för högre upp i tråden.

Något har hänt som fått koncern VD att dra till Stockholm det som hänt har varit så alarmerande att vård har krävts.

Det som troligen flutit upp till ytan som grädde på mjölk har framgått i den quotade mailkonversation som någon vidarebefordrat för att antingen få stopp på något som drabbat anställda. Vi läser om gråtande personal som höjs till skyarna för att lämna ett möte med den anklagade grptande vi läser om personer som avslutar sin anställning pga hur personal behandlas. Det verkar som om dr Jekyll och Mr Hyde har huserat där om man har läst tråden från början till slut.

Kanske har det framkommit hur M har behandlats det talas om slagpåse högre upp i tråden något som en väninna skulle uttryckt.

Det kommer flyta upp när FUP kommer. Kanske blir den en kioskvältare. Garanterat är att detta fall kommer att hamna hos GW och dryftas i något program eller i någon artikel.

Detta är tragiskt för alla inblandade parter främst hennes barn som mist sin mor. Hade detta inte skett tillsammans med denna person är det inte otroligt att hon träffat en liknande. Det talas om att en tidigare relation har varit med en kontrollerande person. Det går ofta igen som en röd tråd.

Tjejen hade ett långt liv framför sig med bl.a sina barn och ev kommande barnbarn.

När misstanke om första smällen kommer drar man utan at se sig om i backspegeln gäller både misshandlades män och kvinnor.
Citera
2019-08-24, 22:53
Medlem
Citat:
Men herregud människa är du full? Det står ju inte sådär heller. Det står att mannen sjukskrivit sig strax innan, inte specifikt för vad uppges, sen kommer delen med kollegornas spekulerande i mejlet, och sen om åklagaren som inte vill uttala sig om det. Varför fyller du tråden med rena lögner.
Det där är citat från Aftonbladet. Det är inte jag som hittar på. F ö är jag spik nykter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in