Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
Det står INTE att kollegorna "spekulerat". Det står att han BLIVIT akut psykiskt sjuk helgen FÖRE mordet.
Mailkonversationen kollegorna emellan har skrivits FÖRE mordet, så uppfattar jag det.
Den norske chefen reser till Sverige på tisdagen pga larm från andra anställda (alltså FÖRE mordet) och ser till att MGM får adekvat VÅRD, (det tolkar jag som att norske chefen i princip tar MGM med sig i en taxi till psykakuten).
Man undrar ju vad som hänt där på kontoret på fredagen, måndagen och tisdagen......
Den uppfattningen delar även jag och gett uttryck för högre upp i tråden.
Något har hänt som fått koncern VD att dra till Stockholm det som hänt har varit så alarmerande att vård har krävts.
Det som troligen flutit upp till ytan som grädde på mjölk har framgått i den quotade mailkonversation som någon vidarebefordrat för att antingen få stopp på något som drabbat anställda. Vi läser om gråtande personal som höjs till skyarna för att lämna ett möte med den anklagade grptande vi läser om personer som avslutar sin anställning pga hur personal behandlas. Det verkar som om dr Jekyll och Mr Hyde har huserat där om man har läst tråden från början till slut.
Kanske har det framkommit hur M har behandlats det talas om slagpåse högre upp i tråden något som en väninna skulle uttryckt.
Det kommer flyta upp när FUP kommer. Kanske blir den en kioskvältare. Garanterat är att detta fall kommer att hamna hos GW och dryftas i något program eller i någon artikel.
Detta är tragiskt för alla inblandade parter främst hennes barn som mist sin mor. Hade detta inte skett tillsammans med denna person är det inte otroligt att hon träffat en liknande. Det talas om att en tidigare relation har varit med en kontrollerande person. Det går ofta igen som en röd tråd.
Tjejen hade ett långt liv framför sig med bl.a sina barn och ev kommande barnbarn.
När misstanke om första smällen kommer drar man utan at se sig om i backspegeln gäller både misshandlades män och kvinnor.