2019-08-24, 11:22
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallickpappa
Japp, så är det, gipsad på handen och bandage på olika platser på kroppen, efter brottet, så dålig på Norska var du inte👍🏻
Nu kan ett kraftigt bandage se slående likt ut ett gipsbandage.
Citera
2019-08-24, 11:23
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Www.polisen.se under "Aktuellt".
Tack!
Citera
2019-08-24, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Om han är misstänkt för mord innebär det att det inte kan handla om självförsvar/dråp. Då ska en viss planering, om så kort ha ägt rum.

Jag tror ändå på självskador, vore intressant att veta om det är hans dominanta hand som är gipsad, handlar då troligen inte om benbrott utan avskurna senor eller annat och den är gipsad för att kunna läka ihop. De övriga bandage står bara på flertal ställen. Jag kan inte tyda vilka. Han kan ju ha bytt hand om han blev skadad... Och då är ju självförsvar uteslutet.
Nu är det en rubricering - inte en dom. Förundersökningen är ju just påbörjad. Hur hans skador uppkommit är ju svårt att sia om. Men skärskadorna på halsen, halsen var bandagerad, har jag svårt att tro att han tillfogat sig själv.
Citera
2019-08-24, 11:26
Bannlyst
Citat:
Nu är det en rubricering - inte en dom. Förundersökningen är ju just påbörjad. Hur hans skador uppkommit är ju svårt att sia om. Men skärskadorna på halsen, halsen var bandagerad, har jag svårt att tro att han tillfogat sig själv.
Det är sannolikt hon som försvarat sig. Skulle bli förvånad annars.
Citera
Medlem
Titianas avatar
Varför ringde han inte ambulans.. Det tog 2,5 timme för polisen att ta sig dit. Om det var en olycka/dråp då skulle han ju omdelbart ringt ambulans och även fått vård för sina skador. Skulle hon ha skurit honom i halsen så sitter man ju inte och väntar på att förblöda... Han kan ju visserlugen bara blivit klöst av henne då han dräpte henne...
Citera
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Enkel verksamhet med okomplicerad affärmodell där man kan stoppa in en ny VD som snabbt är varm i kläderna.

Ägarbilden kan nog hellre ställa till det. Om Joakim är helägare.

Koncernstruktur

Dermanor AS dermanor.no Huvudägare norskt bolag

Dermarome Stockholm Aktiebolag dermarome.se

Dermanor Finland OY

Elisabethskolan i Sverige Aktiebolag https://elisabethskolan.se/ låg tidigare på Kungsholms torg mellan Norr Mälarstrand och Hantverkargatan.

Dermagruppen Sverige AB
Citera
2019-08-24, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Det är sannolikt hon som försvarat sig. Skulle bli förvånad annars.
Eller så är det HAN som försökt försvara sig när HON attackerat honom. Han förnekade brott. Vore väldigt intressant att fått höra hans förklaring på häktningsförhandlingen.
Citera
2019-08-24, 11:28
Medlem
johnthedickholmess avatar
jepp VD där. Men killen ser ju helt normal ut. Ser ju inte ut som någon killer. https://www.dermarome.se/om-oss/vart-team/

Men vad kan ha hänt? Fyllegrej som spårat ut, svartsjuka? Svårast att veta om han försvarade sig eller gick till attack?
Citera
2019-08-24, 11:29
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Om han är misstänkt för mord innebär det att det inte kan handla om självförsvar/dråp. Då ska en viss planering, om så kort ha ägt rum.

Jag tror ändå på självskador, vore intressant att veta om det är hans dominanta hand som är gipsad, handlar då troligen inte om benbrott utan avskurna senor eller annat och den är gipsad för att kunna läka ihop. De övriga bandage står bara på flertal ställen. Jag kan inte tyda vilka. Han kan ju ha bytt hand om han blev skadad... Och då är ju självförsvar uteslutet.
Att åklagaren rubricerar det som mord är inte ovanligt. Sedan kan givet rubriceringen ändras.
Citera
2019-08-24, 11:30
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Hur vet du att det är skärskador? Bara ett löst antagande, kan lika väl vara att hon klöst honom...
Citera
2019-08-24, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
jepp VD där. Men killen ser ju helt normal ut. Ser ju inte ut som någon killer. https://www.dermarome.se/om-oss/vart-team/

Men vad kan ha hänt? Fyllegrej som spårat ut, svartsjuka? Svårast att veta om han försvarade sig eller gick till attack?

Nu är sidan nersläckt
Citera
2019-08-24, 11:31
Medlem
Citat:
Hur vet du att det är skärskador? Bara ett löst antagande, kan lika väl vara att hon klöst honom...
Bandagerad hals pga klösmärken? Tja, varför inte. Men jag tror att han är skuren. Han var tydligen rejält nedblodad. Och det är nog inte bara hennes blod kan jag tänka. Men allt här är ju bara spekulationer och lösa antaganden. Eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in