2019-08-24, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Ja, vad har de annars gjort? Om de skrivit "han måste ju ha blivit allvarligt sjuk". De vet inte. De heller.
En mening. Jag misstänker att de avhandlat en del saker som deras chef riktigt kluddat till. Märkligt beteende bl a. Kanske farit ut rejält mot de anställda. Irrationell.

Men de pratar om att han blev "akut psykiskt sjuk förra helgen". Dvs helgen innan mordet. Det handlar inte om hur de spekulerar i varför han dödat sin sambo. Han blev sjuk helgen innan.

Det blev en situation vid sjukskrivningen så koncernchefen fick åka ner till Stockholm och reda upp. På onsdagen mördades sambon.
Citera
2019-08-24, 22:15
Medlem
Citat:
Jag har som sagt länkat till översatt artikel, men ni envisas citera på norska, är det för det ska bli så obegripligt som möjligt?
Din översättning funkar inte. Det blir felciteringar när man översätter. Du skrev exempelvis permitterad. Det stod sjukskriven i tidningen. Så google-översättningar fungerar inte.

Han sökte vård på tisdagen, samma tisdag då hans chef kom ner till Sthlm.
Citera
2019-08-24, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En mening. Jag misstänker att de avhandlat en del saker som deras chef riktigt kluddat till. Märkligt beteende bl a. Kanske farit ut rejält mot de anställda. Irrationell.

Men de pratar om att han blev "akut psykiskt sjuk förra helgen". Dvs helgen innan mordet. Det handlar inte om hur de spekulerar i varför han dödat sin sambo. Han blev sjuk helgen innan.

Det blev en situation vid sjukskrivningen så koncernchefen fick åka ner till Stockholm och reda upp. På onsdagen mördades sambon.

"Han måste ju ha blivit allvarligt psykiskt sjuk" har de anställda skrivit till varandra ja, i en mejlkonversation som norska tidningen fått tag i.
Citera
2019-08-24, 22:17
Medlem
Citat:
Din översättning funkar inte. Det blir felciteringar när man översätter. Du skrev exempelvis permitterad. Det stod sjukskriven i tidningen. Så google-översättningar fungerar inte.
Klart det blir konstigt i google translate. Men det är klart att kollegorna inte vet vad som har hänt. De har ju inte träffat mannen efter det här. De har spekulerat om att han måste ha blivit akut psykiskt sjuk, i mejl med varandra.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-24 kl. 22:19.
Citera
2019-08-24, 22:17
Medlem
Citat:
"Han måste ju ha blivit allvarligt psykiskt sjuk" har de anställda skrivit till varandra ja, i en mejlkonversation som norska tidningen fått tag i.
Det där lilla ordet "ju" fanns inte i den konversationen. Inte på den norska biten i alla fall.
Citera
2019-08-24, 22:18
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ja, vad har de annars gjort? Om de skrivit "han måste ju ha blivit allvarligt sjuk". De vet inte. De heller.

De kanske har sett dokumentation, tex ett läkarintyg, dör det framgått att det handlade om något som uppstått plötsligt. Det mest tänkbara tycker jag är en psykos.

”VG har sett skriftlig kommunikasjon mellom ansatte i det aktuelle selskapet, hvor det kommer frem at den drapssiktede direktøren skal ha blitt akutt psykisk syk helgen før drapet.”
Citera
2019-08-24, 22:19
Medlem
Larasofts avatar
Kan det röra sig om förskingring i verksamheten och att han blivit påkommen och relationen med sambon såg ut att gå i kras?
Citera
2019-08-24, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
De kanske har sett dokumentation, tex ett läkarintyg, dör det framgått att det handlade om något som uppstått plötsligt. Det mest tänkbara tycker jag är en psykos.

”VG har sett skriftlig kommunikasjon mellom ansatte i det aktuelle selskapet, hvor det kommer frem at den drapssiktede direktøren skal ha blitt akutt psykisk syk helgen før drapet.”

Kan du norska? Jag översätter helt rätt.
"V G har sett en skriftlig kommunikation mellan anställda i företaget i fråga, där de hävdar att den mördade direktören måste ha blivit akut mentalt sjuk helgen före mordet."

Självklart förvränger inte google translate så att det skulle bli en fullkomligt motsatt innebörd i en mening, visst fel ord ibland, men inte så fel.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-24 kl. 22:26.
Citera
2019-08-24, 22:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Jag har som sagt länkat till översatt artikel, men ni envisas citera på norska, är det för det ska bli så obegripligt som möjligt?

Nej jag tror nog att de flesta här inne förstår dom få meningarna.

Men om inte så...:

”VG har sett en skriftlig kommunikation mellan anställda i företaget i fråga, där det framgår att den mordanklagade direktören ska ha blivit akut mentalt sjuk helgen före mordet.”
Citera
2019-08-24, 22:23
Medlem
Citat:
Kan du norska? Jag översätter helt rätt.
Eh..nej, uppenbarligen inte. …."där det framkommer att den misstänkte direktören bör ha blivit akut psykiskt sjuk helgen före mordet". Stoppa inte in ord som "ju" och "spekulerar" osv - för det står inte så i VG.

Nu lägger jag ner det här. Det sabbar tråden. Men lägger upp en länk. Igen. Ifall nån inte hittar bakåt:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/704yb3/drapssiktet-direktoer-sykemeldt-to-dager-foer-drapet?utm_source=vgfront&utm_content=row-1
Citera
2019-08-24, 22:27
Medlem
Citat:
Eh..nej, uppenbarligen inte. …."där det framkommer att den misstänkte direktören bör ha blivit akut psykiskt sjuk helgen före mordet". Stoppa inte in ord som "ju" och "spekulerar" osv - för det står inte så i VG.

Nu lägger jag ner det här. Det sabbar tråden. Men lägger upp en länk. Igen. Ifall nån inte hittar bakåt:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/704yb3/drapssiktet-direktoer-sykemeldt-to-dager-foer-drapet?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Nejdu, det står inte så, att det "framkommer att det misstänkte blivit ..." det står kollegorna spekulerat om han blivit akut psykiskt sjuk, en ganska stor skillnad.

Hur skulle det ha kunnat framkommit, när de sedan frågar åklagaren också, som inte vill uttala sig om just det.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-24 kl. 22:31.
Citera
2019-08-24, 22:31
Medlem
Citat:
Nejdu, det står inte så, att det "framkommer att det misstänkte blivit ..." det står kollegorna spekulerat om han blivit akut psykiskt sjuk, en ganska stor skillnad.
Nej, det står inget alls om spekulerar. Sluta nu. Bara lägg ner. Läs innantill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in