Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Problemet med LW (och tråkigt nog många andra kvinnor som råkar illa ut) är ju att hon är inkonsekvent. Varför bjuder hon in en man som hon ett par månader tidigare anmält för ofredande till polisen och inför bekanta hävdat att hon inte ville umgås med honom? Det hade väl inte så svårt att se till att inte ens behöva åka hem med SD.
Och som sagt, vi vet inte exakt vad ofredandet i november bestod av men hade det varit fråga om ett hot i saklig objektiv mening så hade det ju inte blivit nedlagt på grund av hennes egen inställning till huruvida hon ville medverka eller inte. Därför är jag benägen att tro att "ofredandet" antingen handlar om en skitsak som inte är åtalbar, eller något som skulle kunna vara åtalbart men kanske inte är det på grund av LWs agerande. Ungefär som när åklagaren lägger ned misshandelsanmälningen med skrivning i motiveringen att det är befogat med visst fysiskt tvång för att avlägsna någon ur en bil när denne olovligen försöker tvinga sig kvar.
Jag håller med dig, det är troligt att ofrdandet inte var någon stor sak i november 2016.
Två månader senare dvs Jan 2017 var ingen jättegrej heller. Men jag förstår att LW ville markera att nu får det vara nog med sån maktutövning!! För annars vem hade anmält en knoggnuggning? Det hade räckt att säga upp bekantskapen säga till sig själv att nu får det va nog!!
Så det får mig att fundera på om det varit många typ av liknande ”knoggnuggningar” tidigare, det är väl ganska troligt med tanke på de båda relativt täta anmälningarna, även om det inte orsakat några allvarliga men.
En markering tänker jag, som signalerar att jag kommer anmäla allt från och med nu!!! Det är högst förnedrande när en man använder sin styrka som maktutövning, även om den inte orsakar stora skador.
LW måste haft belägg för detta ”jag är orolig att det bara blir värre”. Därför är det troligt att det var mycket mer innan dessa två anmälningar.
Och...det viktiga här är dessutom att när en kvinna anmäler får det en normal man att också inse att detta får inte hända igen, och då gör det inte det heller!
Dessutom har LW inga barn med SD, lever inte tillsammans med honom, det är SD som är gift en annan kvinna!! Hur svårt kan det vara tänker jag!! Det är klart hon hotar med att kontakta HD om han forsätter!!
Vilket hon också gjorde, eller hur??
Detta leder till att SD får LW-förbud. Så skönt det måste varit för LW, nu borde det ändå vara nog även för SD!! Allt borde här blivit ett uppvaknande för SD och det borde varit skönt även för honom.
Slippa ha dåligt samvete mot HD och barnen och slippa ha dåligt samvete mot LW som han hållt kvar genom att lova och lova och alltid svika det han lovat.
Hit är ju egentligen ingenting konstigt att förstå tycker jag!
Men det som kommer sen ter sig mycket märkligt...
Att SD unfriendade LW tycker jag var naturligt och visar respekt mot HD. Men den andre mannen JG, var kom hans ilska ifrån?
Enligt Sh. Holmes totalignorerade han LW och behandlade som luft dessitom.
Vad är det för man som gör så? Varför?
Tycker han att det är ok att behandla kvinnor på detta sätt? Själv är han inte dömd för något alla fall. Varför skulle han ta SD parti? Han hade väl inte behövt ta varken LW parti eller SD parti?
Nej precis, jag tror att han tog HD parti, varför gjorde han det?
Visst att hon är bedragen men borde han inte gett SD samma behandling??
Här börjar det märkliga som ställer så många frågor....vad har vi missat??
Vad är det vi inte begriper??
Har vi missat något?? Dags att backa här kanske? Eller är det JG som blivit felinformerad och därför beter sig såhär??
Han borde varit mest arg på SD tänker jag...varför var JG så arg på LW att hon förtjänade den behandlingen???
Ännu märkligare är att trots denna behandling som LW får från JG.
Och trots HD utfärdade LW-förbud så forsätter SD och HD att träffas!!!
Var tog detta med att sätta ner foten vägen och att nu var det nog!!
LW som dessitom kontaktade HD för att få vara ifred?
Frågorns dyker på nytt upp i skallen...ville verkligen LW bli av med SD?
Varför ofredade han egentligen LW nov 2016 och knoggnuggade henne Jan 2017?
Och var det verkligen SD som skulle bli värre om hon anmälde??
Vad hände innan nov 2016??
Tänker mig att första tiden så var det säkert frid och fröjd och SD lovade att lämna HD. Varför skulle LW annars fortsätta? Klart att LW till sist måste blivit orolig ju mer tiden rann ut.
Då undrar jag varför SD inte redde ut saken med HD?
Inte ens natten före de reste iväg har de två en nära relation, de sover inte tillsammans! Det vet vi för SD har inget alibi!
Vem av de två, paret D, är det som inte vill ha vem?? Och vem är det som vägrar släppa taget??
SD har bevisat att han inte är intresserad av HD. Så det borde vara HD som har problem med att SD vill släppa taget och gå vidare tänker jag.
Hur mycket problem SD haft med HD vet vi inte. Men jag tror att han kan ha varit rädd för henne?
Jag tror dörför att HD personlighet varit anledningen till att SD inte vågade gå vidare med LW.
Det skulle förklara varför JG daltar med HD, och beter sig så fruktansvärt illa mot LW? För att JG vet att HDs personlighet inte är att leka med.
Det skulle också förklara varför LW hållt sig kvar med SD, trots ofredande och knoggnuggning?
Det skulle också förklara varför LW inte anmälde ytterligare hot och trackasserier om de kom från HD?
Kanske var det just det att hennes eget samvete hindrade henne från att anmäla HD?
Det finns förstås en möjlighet att utredningen tar sin vanliga tid, att det inte drar ut på tiden för att de inte kan koppla SD till mordet med teknisk bevisning, att SD är GM trots allt.
Det känns ju som att LW vän Sh.Holmes dessutom är övertygad att det är SD.
Kanske är det bara jag som tycker att tiden och uppgiften om 700 förhör och att SD är på fri fot...tyder på motsatsen?
Vi får hoppas att vem det än är, att LW får upprättelse snart.