2019-08-24, 17:32
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det är bra att påminnas om att det inte var vilken dag som helst utan de facto Lenas födelsedag.
Vi vet ju inte, deT kan ju varit bestämt sen tidigare under dagen/bilturen och sen ändrar sig SD.
Och Lena blir sårad.

Jag tror att han gillar känslan av makt. Jag tror att han visste att det var han som ville mest. Att han var i ett känslomässigt underläge. Och om han märkte att han fick möjlighet att markera, att han kunde manipulera henne så gjorde han det. För att förstärka sin egen betydelse. Kanske för att ge igen.

Det är en icke ovanlig problematik i många förhållanden: maktbalasen.
Ofta finns det en som älskar mer, och den andre mindre.
En ohälsosam men vanlig dynamik i en relation.

Jo det är så hemskt att det gamla ordspråket : -I krig och kärlek är allting tillåtet !
Att det skall på något sätt bevisa sig i sådana här händelser ,suck...
Citera
2019-08-24, 17:34
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Den som hoppade på MGM uppe i Sundsvall, beskrivningarna från de som var där tyder på en väldigt labil person som inte kan kontrollera sina impulser.

Men är det verkligen han ,som jag beskrev ,har ju alltid uppmärksammat honom som en stabil familjefar ,han med det nick jag beskrev ???

Helt otroligt detta ju...

Men i så fall skulle han först ha tagit livet utav LW och senare på eventet slagit ner SD ?
Nää det verkar ju galet ?

(Spekulation)
Citera
2019-08-24, 17:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja.jo , i det läget så inser man hur farligt det är att inte lyssna på den andre "partnern" ,vad den verkligen vill ,eller i det här fallet INTE vill....

Det kan vara "farligt" att tvinga sig på någon. Bristande omdöme är alltid en riskfaktor vare sig det är kvinnor som dras till grisiga män eller machomän från öststaterna somjobbar på taken utan säkerhetslina. Lagstiftningen medger viss användning av våld i vissa situationer, oavsett kön har man rätt att försöka freda sig från olika slags umgänge etc man inte önskar. Hade du varit lika bekymrad om LW varit mannen som försökt tvinga sig kvar i bilen efter nekats om inbjudan till nattfika? Eller är beteendets svinaktighet beroende av vad personen har mellan benen?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-08-24 kl. 17:40.
Citera
2019-08-24, 17:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det som är mest intressantast i detta fallet gällande Event 2018, så var det medlemmen @Energizer666 som påstod sig ha varit just på detta Event 2018 och där inom kunnat observera hela händelseförloppet då SD plötsligt blev påhoppad.

Till observandum, medlemmen @Energizer666 påstod sig även då ha kunnat filma hela det dåvarande händelseförloppet, och deklarerade strax därefter inom tråden att vederbörande skulle lämna in filmen som bevismaterial till polisen i Örebro, till SD's fördel.

Till nytt observandum, till min absolut säkra kännedom, har ingen film än i dag lämnats in till polisen i Örebro.

Mvh/ @JokerMannen

Energizer666 var ett av dessa icke trovärdiga nick.
Riktigt otrevlig och aggressiv i tråden ibland.
Likaså via PM....
Verkade mest ha en agenda att skriva genom att kasta skit på vissa skribenter.
Vill minnas att hen blev avstängd ett par ggr, bl.a för 1.06.
Citera
2019-08-24, 17:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men är det verkligen han ,som jag beskrev ,har ju alltid uppmärksammat honom som en stabil familjefar ,han med det nick jag beskrev ???

Helt otroligt detta ju...

Men i så fall skulle han först ha tagit livet utav LW och senare på eventet slagit ner SD ?
Nää det verkar ju galet ?

(Spekulation)

Varför det?

Perfekta avledningsmanövern att hålla fokus på den som är misstänkt just bara för att inte fokus ska riktas åt rätt håll.
Citera
2019-08-24, 17:42
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Den som hoppade på MGM uppe i Sundsvall, beskrivningarna från de som var där tyder på en väldigt labil person som inte kan kontrollera sina impulser.

Rättsligt skulle det kunna vara en variant av övergrepp i rättssak.
Citera
2019-08-24, 17:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Rättsligt skulle det kunna vara en variant av övergrepp i rättssak.

Det hävdade jag redan då men det dränktes i den armada av inlägg som försvarade överfallet.
Citera
2019-08-24, 17:44
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det kan vara "farligt" att tvinga sig på någon. Bristande omdöme är alltid en riskfaktor vare sig det är kvinnor som dras till grisiga män eller machomän från öststaterna somjobbar på taken utan säkerhetslina. Lagstiftningen medger viss användning av våld i vissa situationer, oavsett kön har man rätt att försöka freda sig från olika slags umgänge etc man inte önskar. Hade du varit lika bekymrad om LW varit mannen som försökt tvinga sig kvar i bilen efter nekats om inbjudan till nattfika? Eller är beteendets svinaktighet beroende av vad personen har mellan benen?

Nej nej ,spelar ingen roll vilket kön den som tvingar sig kvar har ....om en person inte vill så är det så ,bara att ta och inse och säga hej och gå ...

Sen vet ju inte jag om det funnits någon slags deal mellan dessa två ; att om du vill ligga SD ,så får du lov att fira mig på min födelsedag ! Det som jag undrar över är varför allt skall ske så sent på nätterna ?

Varför kunde hon inte bjuda in honom på födelsedagsfika vid tidig kväll istället ?

Det är ju det här som visar att hela deras såkallade förhållande ,snarare träffar ;att det inte var till gagn för någon utav dem.
Citera
2019-08-24, 17:46
Medlem
Gällande skriken.

En viss tidpunkt finns det vad vi vet minst två personer som hört skrik.

Alla andra tidpunkter finns det vad vi vet ingen som har hört något skrik.

Lw bör ha skrikit.

Argumentationen att ”fler borde ha hört” håller alltså inte då det alla andra tidpunkter är färre som har hört något.
Citera
2019-08-24, 17:46
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Varför det?

Perfekta avledningsmanövern att hålla fokus på den som är misstänkt just bara för att inte fokus ska riktas åt rätt håll.

Aha Du tänker så ...jao !?

Det verkar mer och mer invecklat det här . Då förstår man att polis +åklagarämbetet har svårigheter med alltihop.
Senast redigerad av landbandy 2019-08-24 kl. 17:50.
Citera
2019-08-24, 17:48
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Gällande skriken.

En viss tidpunkt finns det vad vi vet minst två personer som hört skrik.

Alla andra tidpunkter finns det vad vi vet ingen som har hört något skrik.

Lw bör ha skrikit.

Argumentationen att ”fler borde ha hört” håller alltså inte då det alla andra tidpunkter är färre som har hört något.

Ja det skulle just vara vackert ifall dessa skrik inte existerat ,då blir vi ju om något paffa ,eller hur ?
Men på något sätt tror jag på dalaans beskrivning om det hen och dennes sambo hörde.
Det hördes väl till och med på inspelningen till larmcenralen ?
Senast redigerad av landbandy 2019-08-24 kl. 17:55.
Citera
2019-08-24, 17:55
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag har gjort om de tidiga artiklarma från Metro till PDF:er
Ifall de skulle försvinna nu när Metro konkat.
Se bara på alla bilder som försvunnit sedan forumbilder.se försvunnit och blivit bildtagg.se

Kvinna misstänkt kidnappad – uppgifter om svartsjukedrama
https://cdn-09.myfile.is/Fe59P23ana/da793a01-1566662620/https%3A+%7C++%7C+www.metro.se+%7C+nyheter+%7C+kvi nna-misstankt-kidnappad-uppgifter-om-svartsjukedra ma-mZ44ZOLg0EZ.pdf

Lena Wesström anmälde utpekad man för ofredande – tog tillbaka anmälan
https://cdn-06.myfile.is/Fe36Pc39n9/77c1212e-1566662577/https%3A+%7C++%7C+www.metro.se+%7C+nyheter+%7C+upp gift-lena-wesstrom-anmalde-utpekad-man-for-ofredan de-tog-tillbaka-anmalan-kUkU.kwFzI2.pdf

Uppgift om tidigare våld: Förhörde mannen tog nackgrepp på Lena Wesström
https://cdn-18.myfile.is/TacbQ734n0/a1949112-1566662527/https%3A+%7C++%7C+www.metro.se+%7C+nyheter+%7C+upp gift-om-tidigare-vald%3A-forhorde-mannen-tog-nackg repp-pa-lena-wesstrom-N72lmUSXyBi.pdf

Korrigerad url
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in