2019-08-24, 17:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
1. Hoppsan jag trodde telefonen hittats i skogen bakom UW hus? Så vad hittades då där i skogen?

Gick LW ensam för egen maskin helt frivilligt till
Rättarevägen, eller blev hon med våld dittvingad och tappade telefonen så hon inte kunde ta upp igen?
Jag tror hon hade besök av någon som tvingade ut henne och till rättarevägen. Kanske med hjälp av basebollträt som saknas?

2. Någon ville antingen inte väcka sonen som sov med att smälla igen dörren eller så var det för att någon planerade att återvända till hennes bostad efteråt för att ta bort ev bevis på att någon varit där?
Gick LW ensam till rättarevägen så var det hon själv som inte ville väcka sonen?

3. Om det inte var lenas skrik så var det givetvis någon annans skrik. Det kan ju inte vara fejkat av daalans då de ringde polisen enligt pressen och det hörts skrik i bakgrunden.
Men daalans sa att hen väckte sambon runt 23.30 och de hörde såna otäcka skrik att de klädde på sig och åkte runt och tittade, och ringde först 23.47 om jag inte minns fel?
Hur kunde lenas skrik höras i bakgrunden som blev inspelat då?
Tänker att det är lenas skrik 23.30 men inte skulle GM låta LW skrika till 23.47.
Då hade alla i hela kvarteret stått på gatan och undrat vad som pågick tänker jag.
Kan det varit någon som tillkom till brottsplatsen som skrek i ren förskräckelse och chock, som hördes i bakgrunden av larmsamtalet 23.47?

Det hade inte hörts skrik i bakgrunden när dalaans ringde.
Det var en luddig förmulering som blev orsaken till den uppfattningen.
Det har diskuterats i tråden och det finns ett uttalande i media från polisen(?) eller larmcentralen (SOS) om detta missförstånd.
Citera
2019-08-24, 17:57
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det har diskuterats i tråden och det finns ett uttalande i media från polisen(?) eller larmcentralen (SOS) om detta missförstånd.

Okej då e jag med .Tack.

Undrar verkligen om någon förövare kan fast tas ? När det inte finns tillräckliga bevis på vem som verkligen har tagit Lenas liv ?
Sorgligt detta.
Citera
2019-08-24, 17:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Nej nej ,spelar ingen roll vilket kön den som tvingar sig kvar har ....om en person inte vill så är det så ,bara att ta och inse och säga hej och gå ...

Sen vet ju inte jag om det funnits någon slags deal mellan dessa två ; att om du vill ligga SD ,så får du lov att fira mig på min födelsedag ! Det som jag undrar över är varför allt skall ske så sent på nätterna ?

Varför kunde hon inte bjuda in honom på födelsedagsfika vid tidig kväll istället ?

Det är ju det här som visar att hela deras såkallade förhållande ,snarare träffar ;att det inte var till gagn för någon utav dem.

För att de inte var hemma, någon av dem. Detta var dessutom ett par månader efter hon anmält ofredandet och berättat om hot och trakasserier (vilket kan vara förtal, vad vi vet har ingen anmälan om hot eller trakasserier gjorts). Varför missar hon skjuts hem med någon annan på sin födelsedag? Jag tror inte hon "råkar" få skjuts hem med SD. Lika lite som hon ränner efter SD med bra fart trots att hon bett om och fått skjuts av någon annan som hon bara drar ifrån i bushen trots sitt skadade knä.
Och det är ju hon som försöker bjuda hem honom mitt i natten, det är inte så att hon är rädd och inte törs neka, nej det är hon som väldigt aktivt, för att inte säga offensivt, söker hans sällskap.
Citera
2019-08-24, 18:01
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Energizer666 var ett av dessa icke trovärdiga nick.
Riktigt otrevlig och aggressiv i tråden ibland.
Likaså via PM....
Verkade mest ha en agenda att skriva genom att kasta skit på vissa skribenter.
Vill minnas att hen blev avstängd ett par ggr, bl.a för 1.06.

Hmm, exakt som ett annat nick i tråden då, det nicket skattar du ju högt trots sina avstängningar.

Men det är ju skillnad på budskapet som framförs av de olika nicken.
Citera
2019-08-24, 18:02
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
För att de inte var hemma, någon av dem. Detta var dessutom ett par månader efter hon anmält ofredandet och berättat om hot och trakasserier (vilket kan vara förtal, vad vi vet har ingen anmälan om hot eller trakasserier gjorts). Varför missar hon skjuts hem med någon annan på sin födelsedag? Jag tror inte hon "råkar" få skjuts hem med SD. Lika lite som hon ränner efter SD med bra fart trots att hon bett om och fått skjuts av någon annan som hon bara drar ifrån i bushen trots sitt skadade knä.
Och det är ju hon som försöker bjuda hem honom mitt i natten, det är inte så att hon är rädd och inte törs neka, nej det är hon som väldigt aktivt, för att inte säga offensivt, söker hans sällskap.

Ja jag har börjat inse att hon på något sätt kanske grävde sin egen grop. Men som sagt det tillhör ju inte vanligheterna att ; eller gör det det ; människor blir mördade utav anledningar som dessa ?
Citera
2019-08-24, 18:03
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Den som hoppade på MGM uppe i Sundsvall, beskrivningarna från de som var där tyder på en väldigt labil person som inte kan kontrollera sina impulser.

Från Energizer66, menar du?
En i mina ögon helt opålitlig källa då denne varit hotfull mot flera användare via pm.
Mig inkluderad.
Citera
2019-08-24, 18:04
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Från Energizer66, menar du?
En i mina ögon helt opålitlig källa då denne varit hotfull mot flera användare via pm.
Mig inkluderad.

Du anser ju att alla källor som talar till MGM,s fördel är opålitliga.
Citera
2019-08-24, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, jag tänker på en helt annan person, någon med kort stubin och som verkar lite labil.

Du tänker på en man med kurage? Finns inte alltför många av den sorten. Någon som vet mer än oss andra. Jag hade antagligen agerat likadant om jag haft samma vetskap då och där.
Citera
2019-08-24, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
En sak som gör mig så knäckt är att mördaren verkade behöva förgöra och förstöra Lena så till den milda grad,för att slippa dras till henne ?

Det räcker väl med att säga till på skarpen att man vill avbryta relationen !! ??????????

Det var väl det BO gjorde och då hände det som hände. Ett typiskt mönster hos kvinnomördare.
Citera
2019-08-24, 18:11
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, NA:s formulering här att skrik "hördes i området" är ju klart bättre än "hördes i bakgrunden":
"Uppgift: Kvinnas skrik larmades in natten Lena Wesström mördades
En kvinnas panikslagna skrik hördes i området under en minut natten då Lena Wesström mördades....
"
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2019-08-24 kl. 18:15.
Citera
2019-08-24, 18:15
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Informationen att hennes telefon hittades utanför hennes bostad gör en ännu mer fundersam på varför de inte hittade LW kropp som låg så nära.
Varför letade de inte på de platser som var närmast synliga som kunde dölja andra saker eller hennes kropp?
Planket borde varit det första tänkbara de kunde se och att börja leta bakom!
Helt makalöst att inte en enda polis kom på tanken när de gick runt och knackade dörr! Är det rutinerade poliser?

Finns ingen publicerad information om att hennes telefon ska ha hittats
Citera
2019-08-24, 18:17
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det var väl det BO gjorde och då hände det som hände. Ett typiskt mönster hos kvinnomördare.

(Spekulation ) = Läst mig till detta inne på tråden och i media+egna funderingar omkring varför det hände....

Jo men att se till att hon inte kunde identifieras ,måste ju ha inneburit en väldig massa hat ifrån förövaren ,att på något sätt göra henne osynlig ,för vem då ,den som blivit försmådd ? Att hon liksom gick upp i rök ,mer eller mindre för att "alla" skulle bli nöjda och lyckliga i sitt fortsatta liv?
Det är det jag undrat över till och från?
Tillvägagångsättet ?

Att LW var svåridentifierad stod ju skrivet i media ?Eller ?Är verkligen inte ute efter att plantera trådsanningar så nog skrivet från mig ...
Jag kommer antagligen att bli blockerad nu,eftersom jag skrev vissa nick som tyder på personangrepp omkring vem som gjort vad ,så tack för mig ,hoppas den som gjorde Lena och hennes familj så illa kommer att hamna i finkan ,hej då från landbandy.

Vi är alla så ledsna över hur en människa kan göra såhär utan att tänka på att en hel familj i resten utav sina liv kommer må dåligt ,att sakna ,att undra ,att stå ut och att aldrig få chans till att få dela glädje med sin mamma .
Horribelt gjort .

Jag mår så dåligt av det här.

Adjö.
Senast redigerad av landbandy 2019-08-24 kl. 18:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in