2019-08-24, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja det skulle just vara vackert ifall dessa skrik inte existerat ,då blir vi ju om något paffa ,eller hur ?
Men på något sätt tror jag på dalaans beskrivning om det hen och dennes sambo hörde.
Det hördes väl till och med på inspelningen till larmcenralen ?

Skrikens existen är för mig given.

Skriken hördes däremot inte på inspelningen då Dalaans ringde larmcentralen efter att skriken tystnat.
Citera
2019-08-24, 18:24
Medlem
Citat:
Jo men att se till att hon inte kunde identifieras ,måste ju ha inneburit en väldig massa hat ifrån förövaren ,att på något sätt göra henne osynlig ,för vem då ,den som blivit försmådd ? Att hon liksom gick upp i rök ,mer eller mindre för att "alla" skulle bli nöjda och lyckliga i sitt fortsatta liv?
Det är det jag undrat över till och från?
Tillvägagångsättet ?

Sen är vi alla så ledsna över hur en människa kan göra såhär utan att tänka på att en hel familj i resten utav sina liv kommer må dåligt ,att sakna ,att undra ,att stå ut och att aldrig få chans till att få dela glädje med sin mamma .
Horribelt gjort .

Var har du hört att det var svårt med identifieringen?
Citera
2019-08-24, 18:26
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jo men att se till att hon inte kunde identifieras ,måste ju ha inneburit en väldig massa hat ifrån förövaren ,att på något sätt göra henne osynlig ,för vem då ,den som blivit försmådd ? Att hon liksom gick upp i rök ,mer eller mindre för att "alla" skulle bli nöjda och lyckliga i sitt fortsatta liv?
Det är det jag undrat över till och från?
Tillvägagångsättet ?

Uttrycker du dig slarvigt eller förslaget för att plantera trådsanningar? Var har du hittat infon att GM hanterat henne i syfte att hon inte skulle kunna identifieras? Hon hade utsatts för grovt våld, vilket kan tyda på raseri, stark känslostämning hos GM. Inte nödvändigt den systematiska kylan hos en som avidentifierar sitt offer. Det var dessutom väldigt varmt när hon försvann, hon låg utomhus i flera dagar, omedelbar identifiering genom okulär besiktning försvårades väl av de naturliga elementen. Det tog väl inte särskilt lång tid ändå att identifiera henne.
Citera
2019-08-24, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, NA:s formulering här att skrik "hördes i området" är ju klart bättre än "hördes i bakgrunden":
"Uppgift: Kvinnas skrik larmades in natten Lena Wesström mördades
En kvinnas panikslagna skrik hördes i området under en minut natten då Lena Wesström mördades....
"
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat enligt ovan: / "En kvinnas panikslagna skrik hördes i området under EN MINUT [60-sekunder] natten då Lena Wesström mördades" slut Citat /

Till observandum, detta enligt @dalaan's ... så varade skriken drygt FEM MINUTER, det vill säga, att det är en stor tids-skillnad mellan 300 sekunder i komparation med endast 60 sekunder.

Mvh/ @JokerMannen

Ps: är det du eller jag som bara blir märkligare och märkligare för varje dag som går ❔
Senast redigerad av JokerMannen 2019-08-24 kl. 18:40.
Citera
2019-08-24, 18:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, exakt som ett annat nick i tråden då, det nicket skattar du ju högt trots sina avstängningar.

Men det är ju skillnad på budskapet som framförs av de olika nicken.

Skilnaden är ju att det nicket jag misstänker att du hänvisar till å andra sidan inte har skickat hotfulla PM till mig....
Citera
2019-08-24, 18:45
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du anser ju att alla källor som talar till MGM,s fördel är opålitliga.

Jag anser att nick som motsäger sig själv är opålitliga.

Exempel:
Citera
2019-08-24, 18:54
Medlem
landbandys avatar
Varför tyckte inte JG att man skulle koppla in MissingPeople vid detta försvinnande ?

Lenas barn måste ju haft den önskan redan där på morgonen kan man tro?

Jo fortare hon hittas ,desto bättre .Är det inte så att det behövs någon inom Lenas familj som ber om att det skall sökas med hjälp utav MissingPeople ?

Men vem var JG att bestämma i denna sak?

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2019-08-24 kl. 19:04.
Citera
2019-08-24, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Problemet med LW (och tråkigt nog många andra kvinnor som råkar illa ut) är ju att hon är inkonsekvent. Varför bjuder hon in en man som hon ett par månader tidigare anmält för ofredande till polisen och inför bekanta hävdat att hon inte ville umgås med honom? Det hade väl inte så svårt att se till att inte ens behöva åka hem med SD.

Och som sagt, vi vet inte exakt vad ofredandet i november bestod av men hade det varit fråga om ett hot i saklig objektiv mening så hade det ju inte blivit nedlagt på grund av hennes egen inställning till huruvida hon ville medverka eller inte. Därför är jag benägen att tro att "ofredandet" antingen handlar om en skitsak som inte är åtalbar, eller något som skulle kunna vara åtalbart men kanske inte är det på grund av LWs agerande. Ungefär som när åklagaren lägger ned misshandelsanmälningen med skrivning i motiveringen att det är befogat med visst fysiskt tvång för att avlägsna någon ur en bil när denne olovligen försöker tvinga sig kvar.

Jag håller med dig, det är troligt att ofrdandet inte var någon stor sak i november 2016.
Två månader senare dvs Jan 2017 var ingen jättegrej heller. Men jag förstår att LW ville markera att nu får det vara nog med sån maktutövning!! För annars vem hade anmält en knoggnuggning? Det hade räckt att säga upp bekantskapen säga till sig själv att nu får det va nog!!

Så det får mig att fundera på om det varit många typ av liknande ”knoggnuggningar” tidigare, det är väl ganska troligt med tanke på de båda relativt täta anmälningarna, även om det inte orsakat några allvarliga men.
En markering tänker jag, som signalerar att jag kommer anmäla allt från och med nu!!! Det är högst förnedrande när en man använder sin styrka som maktutövning, även om den inte orsakar stora skador.

LW måste haft belägg för detta ”jag är orolig att det bara blir värre”. Därför är det troligt att det var mycket mer innan dessa två anmälningar.

Och...det viktiga här är dessutom att när en kvinna anmäler får det en normal man att också inse att detta får inte hända igen, och då gör det inte det heller!
Dessutom har LW inga barn med SD, lever inte tillsammans med honom, det är SD som är gift en annan kvinna!! Hur svårt kan det vara tänker jag!! Det är klart hon hotar med att kontakta HD om han forsätter!!
Vilket hon också gjorde, eller hur??

Detta leder till att SD får LW-förbud. Så skönt det måste varit för LW, nu borde det ändå vara nog även för SD!! Allt borde här blivit ett uppvaknande för SD och det borde varit skönt även för honom.
Slippa ha dåligt samvete mot HD och barnen och slippa ha dåligt samvete mot LW som han hållt kvar genom att lova och lova och alltid svika det han lovat.
Hit är ju egentligen ingenting konstigt att förstå tycker jag!

Men det som kommer sen ter sig mycket märkligt...
Att SD unfriendade LW tycker jag var naturligt och visar respekt mot HD. Men den andre mannen JG, var kom hans ilska ifrån?
Enligt Sh. Holmes totalignorerade han LW och behandlade som luft dessitom.
Vad är det för man som gör så? Varför?
Tycker han att det är ok att behandla kvinnor på detta sätt? Själv är han inte dömd för något alla fall. Varför skulle han ta SD parti? Han hade väl inte behövt ta varken LW parti eller SD parti?
Nej precis, jag tror att han tog HD parti, varför gjorde han det?
Visst att hon är bedragen men borde han inte gett SD samma behandling??
Här börjar det märkliga som ställer så många frågor....vad har vi missat??
Vad är det vi inte begriper??
Har vi missat något?? Dags att backa här kanske? Eller är det JG som blivit felinformerad och därför beter sig såhär??
Han borde varit mest arg på SD tänker jag...varför var JG så arg på LW att hon förtjänade den behandlingen???

Ännu märkligare är att trots denna behandling som LW får från JG.
Och trots HD utfärdade LW-förbud så forsätter SD och HD att träffas!!!
Var tog detta med att sätta ner foten vägen och att nu var det nog!!
LW som dessitom kontaktade HD för att få vara ifred?

Frågorns dyker på nytt upp i skallen...ville verkligen LW bli av med SD?
Varför ofredade han egentligen LW nov 2016 och knoggnuggade henne Jan 2017?
Och var det verkligen SD som skulle bli värre om hon anmälde??
Vad hände innan nov 2016??

Tänker mig att första tiden så var det säkert frid och fröjd och SD lovade att lämna HD. Varför skulle LW annars fortsätta? Klart att LW till sist måste blivit orolig ju mer tiden rann ut.
Då undrar jag varför SD inte redde ut saken med HD?
Inte ens natten före de reste iväg har de två en nära relation, de sover inte tillsammans! Det vet vi för SD har inget alibi!
Vem av de två, paret D, är det som inte vill ha vem?? Och vem är det som vägrar släppa taget??
SD har bevisat att han inte är intresserad av HD. Så det borde vara HD som har problem med att SD vill släppa taget och gå vidare tänker jag.
Hur mycket problem SD haft med HD vet vi inte. Men jag tror att han kan ha varit rädd för henne?
Jag tror dörför att HD personlighet varit anledningen till att SD inte vågade gå vidare med LW.
Det skulle förklara varför JG daltar med HD, och beter sig så fruktansvärt illa mot LW? För att JG vet att HDs personlighet inte är att leka med.
Det skulle också förklara varför LW hållt sig kvar med SD, trots ofredande och knoggnuggning?
Det skulle också förklara varför LW inte anmälde ytterligare hot och trackasserier om de kom från HD?
Kanske var det just det att hennes eget samvete hindrade henne från att anmäla HD?

Det finns förstås en möjlighet att utredningen tar sin vanliga tid, att det inte drar ut på tiden för att de inte kan koppla SD till mordet med teknisk bevisning, att SD är GM trots allt.
Det känns ju som att LW vän Sh.Holmes dessutom är övertygad att det är SD.

Kanske är det bara jag som tycker att tiden och uppgiften om 700 förhör och att SD är på fri fot...tyder på motsatsen?
Vi får hoppas att vem det än är, att LW får upprättelse snart.
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-08-24 kl. 19:05.
Citera
2019-08-24, 19:02
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Skilnaden är ju att det nicket jag misstänker att du hänvisar till å andra sidan inte har skickat hotfulla PM till mig....

Ni är ju på samma sida, varför skulle det nicket hota dig?

Om det andra nicket har hotat dig får du gärna tala om på vilket sätt, känns ju lätt förvirrat med alla uppgifter om hot och annat.
Citera
2019-08-24, 19:05
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag anser att nick som motsäger sig själv är opålitliga.

Exempel:

Mja, vet ju inte direkt om jag tycker att nicket säger emot sig själv, däremot vill det inte outa sig för mycket, kretsen runt LW och SD var inte större än att för en insatt går det lätt batt lista ut vem som ligger bakom nicket.

Inte överens med dig om nickets trovärdighet helt enkelt.
Citera
2019-08-24, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Uttrycker du dig slarvigt eller förslaget för att plantera trådsanningar? Var har du hittat infon att GM hanterat henne i syfte att hon inte skulle kunna identifieras? Hon hade utsatts för grovt våld, vilket kan tyda på raseri, stark känslostämning hos GM. Inte nödvändigt den systematiska kylan hos en som avidentifierar sitt offer. Det var dessutom väldigt varmt när hon försvann, hon låg utomhus i flera dagar, omedelbar identifiering genom okulär besiktning försvårades väl av de naturliga elementen. Det tog väl inte särskilt lång tid ändå att identifiera henne.

Hjärsta-kvinnan utsattes av Gärningsperson för grovt och 👉DÖDLIGT våld. Att avliva en individ kräver mer än vad man tror med hjälp av till exempel ett tillhygge. Enbart knytnävarna👊👊 är betydligt svårare.

Jag utgår ifrån bestämdhet utifrån vad jag vet och som gäller detta mordfallet kopplat till den nu mera hädangångna och mördade kvinnan vid namn: Lena Wesström.

Per Módus Operándi [ genom tillvägagångs-sättet] Gärningspersonen hade då, och vid det aktuella tillfället, opererat med uppsåt att döda sitt offer, det vill säga att, det låg ett uppsåt bakom mordet.

Mvh/ @JokerⓂannen
Senast redigerad av JokerMannen 2019-08-24 kl. 19:08.
Citera
2019-08-24, 19:09
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Varför tyckte inte JG att man skulle koppla in MissingPeople vid detta försvinnande ?

Lenas barn måste ju haft den önskan redan där på morgonen kan man tro?

(Spekulation)

Ja där har du en intressant fråga. Nånting med denna man, hans beteende skaver.
Jag tror inte han är GM, polisen/åklagaren har rätt man, men det finns många konstiga omständigheter kring JG. Som gör att jag funderar i banorna ”skyddande av brottsling”....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in