2019-08-23, 23:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Kapten Klänning-modellen känner vi till. Jag skulle varna kvinnor för en man som gapar om att han är emot sexköp, lite Fritzl över det.

Vilken gullig beskrivning av förhållanden. Du får gärna uppvisa ett exempel. Ändå, trots att pengar är oviktigt, gifter sig kvinnor uppåt ekonomiskt. Hmmmm, ett fall för Holmes?

Ja det är ju det som män betalar för. Att kvinnan ska försvinna efter sexet, inte bli försörjd i 20 år.

Men om det är det männen betalar för då har jag ju fullständigt rätt i att de män som går till prostituerade är oattraktiva till mentaliteten. Jag vill inte ha en sån man.

Sen är det mest trams, eftersom nu kvinnor jobbar och ofta tjänar nästan lika mycket som män. Du fortsätter att ignorera den lilla faktorn här.

Och ja jag har den synen på förhållande. Det är inte heller en orealistisk syn, det finns fortfarande stabila normala och lojala människor som uppskattar annat i livet än enbart knull, pengar och yta. Jag väljer såna personer i mitt liv. Jag vet inte vad du väljer för slags människor att omge dig med?

En människa som bara fokuserar på yta, egna behov framförallt annat, pengar och vad andra kan göra för en, är skräpmänniskor. Vad ska man med dessa till?
Citera
2019-08-23, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Men om det är det männen betalar för då har jag ju fullständigt rätt i att de män som går till prostituerade är oattraktiva till mentaliteten. Jag vill inte ha en sån man.

Sen är det mest trams, eftersom nu kvinnor jobbar och ofta tjänar nästan lika mycket som män. Du fortsätter att ignorera den lilla faktorn här.

Och ja jag har den synen på förhållande. Det är inte heller en orealistisk syn, det finns fortfarande stabila normala och lojala människor som uppskattar annat i livet än enbart knull, pengar och yta. Jag väljer såna personer i mitt liv. Jag vet inte vad du väljer för slags människor att omge dig med?

En människa som bara fokuserar på yta, egna behov framförallt annat, pengar och vad andra kan göra för en, är skräpmänniskor. Vad ska man med dessa till?
Det roliga är ju, att trots att män och kvinnor är ekonomiskt jämlika i Sverige så gifter sig kvinnor uppåt ekonomiskt.

Jag vet inte om det är ytligt. Det är däremot sant. Jobbigt va?
Citera
2019-08-23, 23:57
Avslutad
Citat:
Jenny9 kommer in och visar var skåpet ska stå. Dem enda män som inte köpt sex av en kvinna är män utan pengar. Hur våt blir din fitta av en fattig man?

Har du statistik på detta? Hur många av de svenska männen som regelbundet köper sex av prostituerade?
Citera
2019-08-24, 00:10
Avslutad
Citat:
Det roliga är ju, att trots att män och kvinnor är ekonomiskt jämlika i Sverige så gifter sig kvinnor uppåt ekonomiskt.

Nej det är inte jobbigt. Folk överlag brukar hålla sig inom sin "klass" eller grupptillhörighet. T.ex. en sjuksköterska gifter sig/blir tillsammans med en elektriker, inget konstigt i det. Beroende på inom vad hon jobbar så kan han säkerligen tjäna några tusenlappar mer beroende på hur han jobbar. Eller t.ex. en ställningsbyggare blir tillsammans med en undersköterska, han kan lätt tjäna mer än henne. Inget konstigt i det, många mansdominerade jobb med yrkesinriktade utbildningar är mer betalda än de kvinnliga diton. Väldigt logiskt. Eller en lärare med en ingenjör, en jurist med en programmerare osv.

Däremot det här med att undersköterskan helt plötsligt börjar röra sig i "överklassen", skaffar helt nya vänner, blir inbjuden till helt andra kalas, börjar tala och klä sig annorlunda och till slut blir tillsammans med en svinrik finansman med helikopter och hela kittet, är nog ovanligare. Naturligt rör hon sig inte ens i de kretsarna.

Det är till och med så, enligt mina egna fältstudier, att en överviktig blir tillsammans med en överviktig, muslimer gifter sig med muslimer, svarta med svarta, haschrökare med haschrökare osv osv.
Citera
2019-08-24, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nongming
Det har jag svårt att tro att su har, för att du saknar helt verklighetsförankring. Du låter som någon som sitter fast i lägenheten någonstans och försöker ursäkta fram ett horbesök.

Citat:

Knappast tillräckligt för att likställa giftermål med gatuprostitution.

Det går även åt andra hållet. Mannen får dåligt självförtroende när kvinnan tjänar mer.

Det finns 100 andra saker som gör att kvnnor attraheras av män. Pengar och allmänt välstånd är en av dem. En prostituerad på gatan attraheras knappast av männen som köper sexet.

Återigen. Det är en hårfin skillnad mellan prostitution och våldtäkt. I stort sätt alla prostituerade hatar sina torskar och det av goda anledningar.
Citera
2019-08-24, 13:53
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Det handlar inte om något av ovanstående. Vad jag säger är att en man som gått till massor av prostiterade inte är attraktiv för parbildning. Vem vill ha en sån?
Inte ens männen själva tror att kvinnor vill ha en sån man eftersom de i 99% av fallen skulle mörka att de haft många prostituerade.
Jag ser det som att sex är någonting man har främst med någon man tycker om och är i relation med. KK kan ju funka som alternativ om man inte kan ha förhållande av någon anledning.
Att betala för sex är helt ofattbart. Att hälsa på någon, räcka över pengarna, knulla och sedan lämna. Jag tycker att alltihop är ytterst märkligt och förstår inte vad det skulle kunna ge någon.
Att betala för att någon ska ligga med en måste vara den största självförnedring man kan syssla med.
Dessutom har man som torsk noll intresse av om kvinnan man ligger med mår bra eller inte, vilket i sig är väldigt otrevligt. Sammanfattningsvis så är inte detta attraktiva egenskaper hos en man.
Som sagt, en gång är kanske ingen gång, men att syssla med det systematiskt är vidrigt. Både mentalt och kroppsligt.

Man kan se det som att alla mänskliga relationer är en form av transaktion om man vill det, men att köpa sex är och förblir en sak för sig.
Det är egentligen det enda som kan få mig att äcklas av män, tanken på desperationen och graden av vidrighet gällande att de systematiskt skulle gå till horor.

Mannen älskar kvinnan? Skulle det vara århundradets skämt eller?
Jag tror det är dags för dig att känna doften av färskbryggt kaffe.
Samhället med parbildning, välfärdsstat och "patriarkat" är officiellt över och vi kan säkert dela flera åsikter om det faktum, men det nya tror jag mer ser ut som följer i detta klipp:
https://youtu.be/kMpjP67MbyA

När jag var yngre brukade jag skämta om att som man raggar får man ligga.
Idag finns inga som helst incitament för en god man att binda sig. Tillgången på ny punani för såna som befinner sig i den övre halvan är obegränsad.

Allt fler kvinnor upplever det allt svårare att få en bra man att kommitta, så de bjuder ut det ännu enklare och nu så enkelt att det räcker med en svajp höger.

Varför binda sig på årsprenumeration, när du har en "allt du kan äta-buffé?"
Citera
2019-08-24, 15:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag tror det är dags för dig att känna doften av färskbryggt kaffe.
Samhället med parbildning, välfärdsstat och "patriarkat" är officiellt över och vi kan säkert dela flera åsikter om det faktum, men det nya tror jag mer ser ut som följer i detta klipp:
https://youtu.be/kMpjP67MbyA

När jag var yngre brukade jag skämta om att som man raggar får man ligga.
Idag finns inga som helst incitament för en god man att binda sig. Tillgången på ny punani för såna som befinner sig i den övre halvan är obegränsad.

Allt fler kvinnor upplever det allt svårare att få en bra man att kommitta, så de bjuder ut det ännu enklare och nu så enkelt att det räcker med en svajp höger.

Varför binda sig på årsprenumeration, när du har en "allt du kan äta-buffé?"

Fast nu är ju bevisligen problemet att män då inte upplever sig få tillräckligt med sex. Här beskriver du det som att det fullkomligt skulle flöda av kravlösa ligg. Att enbart koncentrera sig på den lilla klick som är extremt eftertraktade är det ingen mening med, varesig det gäller kvinnor eller män. Det finns ett stort skikt "vanligt folk" som bildar par även nu, 2019. Vilken värld du lever i där man slänger sig med "punani" när man är en medelålders man, det har jag ingen som helst aning om. Och det är kanske lika bra så.
Citera
2019-08-24, 15:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Nej det är inte jobbigt. Det är heller inte riktigt sant så som du lägger fram det. Det skiljer sig inte så enormt mellan män och kvinnors löner i de flesta fall, inte så att vi kan kalla det för att gifta upp sig.
Jenny9s inlägg ang detta här lite högre upp var mycket välskrivet. Läs, läs och läs 😀 och läs igen.
Citera
2019-08-24, 16:43
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Fast nu är ju bevisligen problemet att män då inte upplever sig få tillräckligt med sex. Här beskriver du det som att det fullkomligt skulle flöda av kravlösa ligg. Att enbart koncentrera sig på den lilla klick som är extremt eftertraktade är det ingen mening med, varesig det gäller kvinnor eller män. Det finns ett stort skikt "vanligt folk" som bildar par även nu, 2019. Vilken värld du lever i där man slänger sig med "punani" när man är en medelålders man, det har jag ingen som helst aning om. Och det är kanske lika bra så.
Låt oss zooma in på de där tillfällena i skolan då två personer i tur och ordning skulle välja ut ett lag till nånting.
De bästa valdes alltid först, de "sämsta" sist.
När de bästa valts, är de liksom borttagna från marknaden och tjejer tvingas välja bland de som är kvar.
När de bästa inte låter sig tas av marknaden kommer de väljas om och om igen och leda till att de "mindre attraktiva" 80% av grabbarna som inte når upp till "medel" enligt en undersökning gjord av Tinder blir mer och mer utan.

Därav allt fler incels och vad tror du är mest deprimerande för en ung man?
No boom boom? No massage?
Då kan man antingen bli deprimerad, stänga in sig med spel eller börja slå tillbaka mot samhället som är så orättvist.
Och vips har du både terrorister och våldtäktsmän. Och en absolut majoritet av självmord bland killar.
Grattis!
Ni vann!
Citera
2019-08-24, 17:32
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:

Utan dem har du ingen referens.
Citera
2019-08-24, 19:51
Medlem
PaigeOwenss avatar
Citat:
Ja i princip så har du egentligen rätt!
men för att kunna förstå måste du bortse från individen och se det här på samhällsnivå!

jag är misstänksam mot precis allt som ashkenazi judarna hittar på så jag vill veta vad som är syftet med den här pågående kampanjen mot prostitution?

jag tror att prostitution är ett av samhällets riktiga grundpelare och det går inte riktigt säga vad som händer om man förstör den. Till exempel i sverige förbjöds prostitution och vad hände? kriminalitet och våldtäkter ökade flera 100%
Citera
2019-08-24, 19:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Låt oss zooma in på de där tillfällena i skolan då två personer i tur och ordning skulle välja ut ett lag till nånting.
De bästa valdes alltid först, de "sämsta" sist.
När de bästa valts, är de liksom borttagna från marknaden och tjejer tvingas välja bland de som är kvar.
När de bästa inte låter sig tas av marknaden kommer de väljas om och om igen och leda till att de "mindre attraktiva" 80% av grabbarna som inte når upp till "medel" enligt en undersökning gjord av Tinder blir mer och mer utan.

Därav allt fler incels och vad tror du är mest deprimerande för en ung man?
No boom boom? No massage?
Då kan man antingen bli deprimerad, stänga in sig med spel eller börja slå tillbaka mot samhället som är så orättvist.
Och vips har du både terrorister och våldtäktsmän. Och en absolut majoritet av självmord bland killar.
Grattis!
Ni vann!

Så har livet antagligen fungerat i alla tider, de "bästa" väljs först. Det finns två vägar att gå, antingen ger man sig in i leken och anstränger sig för att bli vald, iallafall på andraplats. Eller så skiter man i alltihop, tillmötesgår inte kraven som måste uppfyllas för att bli vald, och är precis som man själv vill vara. Med risk för att man får stå utan partner. Samma sak gäller i arbetslivet.
Valet är alltså ens eget, och att överhuvudtaget benämna terrorism och våldtäkt i detta sammanhang är högst olämpligt. Hur kan det komma sig att du alltid står på fel sida? Att du håller förövarna om ryggen?
Du fokuserar på vad precis alla andra kan göra, förutom just personen i fråga som faktiskt är den som uppför sig felaktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in