2019-08-23, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God efter-natt @gloriouslife

Du vet mycket väl varför jag skrev som jag då gjorde, även om ETG, @Medimera och @CarlJanne75 genomskådade det mycket snabbt.

Som svar på din fråga angående det begångna mordet på Lena Wesström, vill jag giva dig följande svar.

Sanningarna är för få ...... Lögnen över dem, skall rå ...... just därför, var dom två.

Mvh/ @JokerMannen.

Ps: Vi skall senare diskutera om den då 26-åriga Choon Shil / Lena Johansson, som inlät sig i äktenskapet's band med L.U.Wesström och blev Lena Wesström Ds.

Komplettering, jag har mycket noggrant under en längre tid studerat alla vägar runt Färdemansgatan 45 ... både på framsidan och baksidan. Själva baksidan har många egendomligheter att bjuda på fram till Rättarevägen och dess vegetations-område därstädes.

Baseboll-träet som var i Wesström's ägo, lyser fortfarande med sin frånvaro, det var ett hård-lackat trä. Vad som är sanningen och vad som är lögn, tycks för mig vara omöjligt i detta fallet att kunna komma fram till, mer än att, Baseboll-träet sägas fortfarande vara saknat inom familjen Wesström.

Eftersom det gick så snabbt för Len* att förflytta sig från hemmet till träffpunkten med mördaren måste GM ha haft mordvapnet innan om det nu var utplacerat i förtid bakom planket.
Kan basebollträet varit utlånat till MGM innan mordet?
Cyklade SD till JG och överlämnade basebollträet som sedan placerade det bakom planket och efter det tog kontakt med LW?
Är det JG som ex. Knackat på hos LW och
överraskat LW och fått med henne en bit på vägen?
Där hoppar SD fram och drar henne bakom planket.
JG tar i kampen LWs mobil och när han lämnar platsen med sin cykel, dumpar han LWs mobil.
Citera
2019-08-23, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God efter-natt @gloriouslife

Du vet mycket väl varför jag skrev som jag då gjorde, även om ETG, @Medimera och @CarlJanne75 genomskådade det mycket snabbt.

Som svar på din fråga angående det begångna mordet på Lena Wesström, vill jag giva dig följande svar.

Sanningarna är för få ...... Lögnen över dem, skall rå ...... just därför, var dom två.

Mvh/ @JokerMannen.

Ps: Vi skall senare diskutera om den då 26-åriga Choon Shil / Lena Johansson, som inlät sig i äktenskapet's band med L.U.Wesström och blev Lena Wesström Ds.

Komplettering, jag har mycket noggrant under en längre tid studerat alla vägar runt Färdemansgatan 45 ... både på framsidan och baksidan. Själva baksidan har många egendomligheter att bjuda på fram till Rättarevägen och dess vegetations-område därstädes.

Baseboll-träet som var i Wesström's ägo, lyser fortfarande med sin frånvaro, det var ett hård-lackat trä. Vad som är sanningen och vad som är lögn, tycks för mig vara omöjligt i detta fallet att kunna komma fram till, mer än att, Baseboll-träet sägas fortfarande vara saknat inom familjen Wesström.

Ju längre tråden gått, dess mer EGTkramare har jag blivit. Speciellt efter det KrabbanConrad skrev. Var rädd om dig EGT och berätta allt för polisen!
Citera
2019-08-23, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag ställer gärna upp som konsult och rotar gärna runt
bland allt material.
Det finns säkert många här som vill hjälpa till.
Tveksam till att polisen skulle släppa utredningsmatr till någon här i tråden.

Däremot ganska säker på att polisen fått många tips att kolla upp genom att läsa här!
Citera
2019-08-23, 07:56
Medlem
Har vid flera tillfällen tagit upp det här med det försvunna
baseballträet, som brukade stå innanför ytterdörren i LW:s hem.

EGT reagerade alltid väldigt kraftfullt när detta baseballträ kommit
upp i diskussioner, även när det nämnts av andra skribenter.

För egen del så har mitt deltagande i detta baseballträets
vara eller icke-vara, ådragit sig hotelser i PM.

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jag undrar också: EnGodTanke du skriver "Barnens basebollträ, som alltid står innanför
dörren, men nu är borta. Finns inte, men är ett bevis i sig att det är borta. (OBS bara
ett exempel)."

Du vet att detta basebollträ som brukar stå innanför dörren är borta, hur vet du att det
är borta? Huset är väl avspärrat fortfarande så du, eller någon annan, kan väl inte ha
tittat in och konstaterat att det inte längre är på plats?

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Radera baseballträet ur era minnen, eller läs vad det egentligen står!!!! Släpp det, finns inget sånt (om det nu finns det är det självklart utan min vetskap).

Jag kan, som anektod, ta upp varför jag just använde badeballträ som exempel.
För många år sedan friades en man då han använt sin sons baseballträ som självförsvar när han pucklade på en småbus dom bodde i deras område.
Han hävdade att småbuset kommit hem till dom på natten, full och hotade. Sen drog han kniv, varvid mannen sprang iväg. 2-3 kvarter bort så vart det konfrontation och busen misshandlades svårt. Självförsvar, han hade kniv...

Senare kom grannfrun på att sonens baseballträ hade dom med sig till landet med barnen och glömdes kvar där.
Det fanns BEVISLIGEN inget baseballträ inom greppavstånd för mannen, som han hade sagt.

Utredningen togs upp igen och det visade sig att mannen köpt ett likadant baseballträ, haft det i bilen och letat upp småbusen....
Case closed?!

Citat:
Jag har också svårt att släppa teorin om ett baseballträ som
mordvapen. Trots att EGT hävdade att det "bara var ett exempel"
och att vi skulle "radera våra minnen från något baseballträ".

Det kan väl inte vara något större problem att elda upp ett
sådant i en värmepanna, öppen spis, tunna, eller annan
eldstad som en GM kan ha tillgång till?

LW:s barns baseballträ som brukade stå innanför ytterdörren.
Jag har tidigare skrivit om detta baseballträ, så jag ska inte
tjata mer om det.

Men jag tror inte att JM var helt fel ute i sina olika åsikter och
tankebanor. Skribenten kände till saker och ting som bara en
som är insatt vet och känner till.
Citera
2019-08-23, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Eftersom det gick så snabbt för Len* att förflytta sig från hemmet till träffpunkten med mördaren måste GM ha haft mordvapnet innan om det nu var utplacerat i förtid bakom planket.
Kan basebollträet varit utlånat till MGM innan mordet?
Cyklade SD till JG och överlämnade basebollträet som sedan placerade det bakom planket och efter det tog kontakt med LW?
Är det JG som ex. Knackat på hos LW och
överraskat LW och fått med henne en bit på vägen?
Där hoppar SD fram och drar henne bakom planket.
JG tar i kampen LWs mobil och när han lämnar platsen med sin cykel, dumpar han LWs mobil.

Jag tror det handlar om mycket god planering och typ såhär;

Medhjälparen kanske var hos Lena och
LW får ett sms: kom ut jag vill snacka med dig NU!!
Medhjälparen säger till LW nu tar vi reda på vem fan det är som hotar dig och bestämmer sig för att gå ut, medhjälparen tar med basebollträt i hallen och de båda går mot planket. (Ett vittne såg en man och en kvinna gå samtalandes mot planket)

Där står anstiftaren till mordet och väntar och väl framme slår medhjälparen LW bakifrån i huvudet.
Mördaren hoppar fram ur buskarna och avslutar planen åt anstiftaren.
Anstiftaren tar LW mobil och både anstiftaren och medhjälparen lämnar platsen åt varsitt håll.
Medhjälparen gör sig av med basebollträt och anstiftaren placerar ut LW mobil.

Är det tänkbart och troligt scenario att LW kände medhjälparen som hon litade på och också blev grundligt lurad av?
Citera
2019-08-23, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det jag tycker själv är att det är jävligt svårt å få fram några fakta om
dom här hoten.
Det har pratats vitt å brett om dom, men när man vill veta mer tar det stopp, man har
hört av någon som har hört ungefär.
Så trovärdigheten blir ju naggad så klart, det är vad jag tycker.

Håller med dig Carl-Janne!
Men jag tror på hot och trackaserier men att LW inte vet från vem!?
Därför tror jag stt detta mord är välplanerat.
Citera
2019-08-23, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Polisen har inte gått ut med att fler skulle vara inblandade. Inget att "motarbeta" men däremot ska man inte brodera hejvilt innan man vet.

Brodera hej vilt?
Här behövdes röras om i grytan eftersom så många har både skygglappar och tunnelseende! Men följ du strömmen så du slipper tänka själv även i fortsättningen!
Citera
2019-08-23, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

Den 28 febr verkar hon ha åkt till Bauhaus och införskaffat ett dyrt överfallslarm:
https://coord.info/GLV5AP17

url]

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Varför skrev hon det på GC-loggen?
Då visste antagligen GM att hon hade ett
överfallslarm.
Hur såg hen till att LW inte kunde använda det
vid överfallet?

.

Fast det måste väl inte handla om ett larm? Ett "överfall" kan ju syfta på en mängd olika grejer som är tänkta att ligga över nåt annat (vid montering av rör, ledningar etc). Bildgoggla.
Sökte lite på Bauhaus, hittade inga 'rena' överfallslarm, bara huslarm.

Tycker också LW:s formulering (med utropstecknet) tyder på att det inte handlar om ett personlarm: "Åker via Bauhaus och införskaffar ett överfall (!) för överraskande många kronor och blir sedan avsläppt hemma."
Citera
2019-08-23, 08:56
Medlem
Citat:
Har vid flera tillfällen tagit upp det här med det försvunna
baseballträet, som brukade stå innanför ytterdörren i LW:s hem.

EGT reagerade alltid väldigt kraftfullt när detta baseballträ kommit
upp i diskussioner, även när det nämnts av andra skribenter.

För egen del så har mitt deltagande i detta baseballträets
vara eller icke-vara, ådragit sig hotelser i PM.

Här är hela EGTs inlägg.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
Jag var i polemik med en annan tidigare, när jag hävdade att dom hade massa bevis. Hen skrev högljud att dom inte hade det....
Tekniks bevisning är ALLT och INGET.
Barnens baseballträ, som alltid står innanför dörren, men nu är borta. Finns inte, men är ett bevis i sig att det är borta (OBS: bara ett exempel)
LW:s hårsnodd, full men DNA bara från LW själv. Det är ett bevis i sig, (mördaren har inte tagit tag i henne där). O.s.v.

I första läget har dom nog hittat SD:s DNA på massa platser, men inget som knyter honom till mordet. Mordvapnet skulle vara svårförklarligt att slingra sig ur och han skulle sitta på sannolika, men inte hennes, exemplvis GPS.

Är det okänd DNA, som inte kan knytas direkt till dom personer i hennes närhet eller SD som är topsade, så tar analyserna längre tid. Kors jämförelser mot känd DNA tar betydligt kortare tid.

Från förhöret med SD ställdes garanterat frågan "Kommer vi hitta spär (DNA) av dig på LW?
Då kan han snärja sig själv genom att berätta var och hur det kan finnas DNA från honom. Allt annat används som bevis mot honom och inte för honom.

Eftersom dom har en bil och ett hem att undersöka, så kommer det ta tid. Speciellt om dom har haft kontakt senaste tiden och geocachat.

Jag tror att TR inte gick med på sannolika skäl, just för att SD har meddelat var dom kan hitta DNA och det har dom gjort. Men inget som knyter honom till mordet eller platsen.

Nu är han fri, och nu har inte åklagaren bråttom. Nu rullar resultaten in och istället för att springa till TR med första bästa motsägelsen från SD:s berättelse, så bygger dom ett vattentätt åtal i lugn och ro, OM det är SD.
Eftersom dom bara kan ha en skäligen misstänkt på TR, så får han kvarstå så, även om bevisen börjar pekar på annan GM. Det är inte förrän denna häktas, som SD inte är skäligen, men kommer nog kvarstå i utredningen
Citera
2019-08-23, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Fast det måste väl inte handla om ett larm? Ett "överfall" kan ju syfta på en mängd olika grejer som är tänkta att ligga över nåt annat (vid montering av rör, ledningar etc). Bildgoggla.
Sökte lite på Bauhaus, hittade inga 'rena' överfallslarm, bara huslarm.

Tycker också LW:s formulering (med utropstecknet) tyder på att det inte handlar om ett personlarm: "Åker via Bauhaus och införskaffar ett överfall (!) för överraskande många kronor och blir sedan avsläppt hemma."

Det var kanske bara ett hänglåsöverfall till hennes cache som publicerades samma kväll, GC7E4XE My Real Six-String. De är tydligen ganska dyra.

https://www.geocaching.com/geocache/GC7E4XE_my-real-six-string

En av ledtrådarna är Gömma: Kod till låset får du i checkern
Citera
2019-08-23, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
När jag läser om SmartaMartas inlägg här efter att VigosRos svarat tänker jag på att det är ju en stor skillnad på utredarnas/polisens arbete och vad som händer i tråden.

I förhör ses naturligtvis en som inte samarbetar eller motarbetar utredningen med misstänksamma ögon från utredningens sida.

I tråden har vi vår fulla rätt att spekulera och motargumentera. Att någon i tråden invänder mot att en sten ska vändas kan inte ses per automatik som att användaren har något att dölja. Alla får vara beredda på att bli motargumenterade.

Här kan det handla mer om att ha en övertygande argumentation, att kunna peka på brister eller tvärtom ta fram styrkor i något som kan stärka det som man vill framföra.

Vi kan inte räkna med att det i tråden ska arbetas på samma sätt som i en utredning där det finns en åklagare som är förundersökningledare och där det hos polisen finns en spaningsledare. Där är det lagar som styr och som misstänkt eller vittne har du att följa dessa.

Här kan vi visst "gnälla" och sätta oss på tvären.
I tråden deltar vi inte som misstänkta eller vittnen. Vi diskuterar inte under brottsbalkens lagar utan under flashbacks regler.

Om du SmartaMarta anser att det ska vändas fler stenar, då får du göra det.
Jag har inget emot att pröva mina tankar mot argument och vända stenar. Det kan vara bra att se om ens egna teorier håller.

Jag vet inte om du menar att om jag "tjafsar" emot att det finns fler inblandade i mordet, så blir jag automatiskt misstänkt? Jag förmodar att jag missuppfattar dig här?

Du som är så övertygad om att det är rätt MGM och så läser man alla dina långa inlägg här hur du tvivlar att mordet ska lösas.

Ändå hållet du fast vid SD som MGM och försvarar din teori till 100% och har alltid så eftertänksamma svar som stämmer på MGM.

Varför tvivlar du med dina långa inlägg och dina oroliga tankar att mordet inte ska lösas börjar bli väldigt konstiga motsättningar när man läser dina inlägg efterföljande. Du kände inte ens Lena, sa du. Mja jag är inte säker på det!

Ja jag litar inte ett dugg på dina ord. Du är för bestämd om MGM med tanke på ditt varvande med ängsliga tvivel...det är något som inte stämmer tycker jag! Det är bara för mycket av allt åt båda håll här... Min åsikt!

Och du Notknapparen...det du tänker om dina teorier och vill pröva om de håller, har förstått du tycker det är mycket spännande....
Citera
2019-08-23, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Det var kanske bara ett hänglåsöverfall till hennes cache som publicerades samma kväll, GC7E4XE My Real Six-String. De är tydligen ganska dyra.

https://www.geocaching.com/geocache/GC7E4XE_my-real-six-string

En av ledtrådarna är Gömma: Kod till låset får du i checkern

Ja nåt sånt kanske det handlade om. På Bauhaus finns en sån för 189 kronor, kan ju ha varit lite mer än LW hade räknat med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in