2019-08-22, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Inte mycket till svar där på några utav frågorna. I stället en åsikt som inte ens var efterfrågad.

Jo det har väl tragglats några gånger. Mer handfasta bevis än flera utav varandra oberoende källor som säger samma sak lär du inte få förrän det eventuellt kommer någon FUP.

Men om vi leker med tanken att dessa hot stämmer och så försöker du svara på föregående inlägg igen.

Jag för inte någon av dom här inblandade personernas talan.
Det övriga du frågar om blir ju mest fantasier efter som jag inte
vet fakta, å det tänker jag inte ägna mig åt, du får lov å nöja dig med det svaret.
Citera
2019-08-22, 22:18
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
♈Hjärsta-kvinnan, hade som högst troligast befunnit sig på Rättarevägen ... och då, på den lokalitet som är närmast angränsande mot den dåvarande mordplatsen, var bakom bullerplanket hon sedan vid det då aktuella tillfället misshandlades brutalt och hänsynslöst av Gärningsperson / 👤 / fram till dess att medvetslösheten inträffade, och avled i tiden (till observandum) något senare därefter.

♈Komplettering: / ordet lokalitet var i detta fallet och enligt ovan skrivet i betydelsen för Plats eller Ställe, var också där intill vegetation förekommer 🌳🌳🌳 det vill säga, inte i betydelsen ... lokal eller rum, så som ort, utrymme eller byggnad, med mera.

Lokalitet handlar i detta fallet om själva Platsen för en dåvarande händelse, när jag i ovan skrift skildrade en därstädes-punkt och, på vilken Hjärsta-kvinnan högst troligast då, och därstädes var stående🚺 en kort stund före det, och strax innan hon angreps av minst två stycken personer / 👤👤 /

♈Jag är till dagen's dato, tämligen säker på att det fanns två personer involverade vid det då aktuella tillfället när Hjärsta-kvinnan skulle bringas om livet, av en absolut bestämd orsak, en tillfällig medhjälpare (som kort därefter lämnat platsen) och en Gärningsperson, med uppsåt att då döda Hjärsta-kvinnan, vilket då också lyckades.

♈Det hat som låg till grunden för den då brutala och hänsynslösa dödsmisshandeln av det 45-åriga Hjärsta-offret, genomsyrades okulärt av de fotografier som säkrades på Hjärsta-kvinnan's olika då svårt skadade kroppsytor och uppvisade sålunda en Gärningsperson med ett sadistiskt beteende inkluderat grymhet.

Denna typ av Gärningsperson var då, och vid det aktuella tillfället, en så kallad plågo-ande [Djävulen's budbärare tillika sagt, dräng åt Satan] vilken's moral-kompass då hade pekat i sin felaktiga riktning ock då-/-härvid inkluderat ifrågavarande's moral och etik som satts ur spel på grund av vederbörande's konflikter inom sin hjärnas tänkande.

Till nytt observandum, nästa inlägg konnekterar sig till ovan under rubriken, Gärningspersonen's etik och mordet på Hjärsta-kvinnan.

Mvh/ @JokerMannen

Dina inlägg är tidvis lite omständliga att ta sig igenom.

Med två gärningspersoner inblandade - tror du att den som avviker innan dödsmisshandeln inte var inställd på att det skulle sluta så illa, utan bara skulle handla om en omgång stryk?
Citera
2019-08-22, 22:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det jag tycker själv är att det är jävligt svårt å få fram några fakta om
dom här hoten.
Det har pratats vitt å brett om dom, men när man vill veta mer tar det stopp, man har
hört av någon som har hört ungefär.
Så trovärdigheten blir ju naggad så klart, det är vad jag tycker.

Snälla CarlJanne är det så svårt att sätta sig in i omständigheterna kring dessa bevis?

Om dessa hot nu finns i textform i form av mail, sms eller via messenger och/eller sparats som skärmdumpar + foton och mobilfilmer och att dessa överlämnats till polisen och ingår i förundersökningen - varför skulle detta innehåll publiceras i tråden?
Det är ju kanske viktiga bevis mot GM och en bidragande orsak till att denne ännu efter snart 1,5 år fortfarande är skäligen misstänkt.
Citera
2019-08-22, 23:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men kanske är det som Blessedfruit skrev, att ett antal utredare sitter med "alltför" mycket material, förhör och provsvar som nästan blir omöjligt att få ihop pga av den enorma mängden information. Rota, rota, rota efter något som man vet finns därinne, men var?

Jag ställer gärna upp som konsult och rotar gärna runt
bland allt material.
Det finns säkert många här som vill hjälpa till.
Citera
2019-08-22, 23:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har dock lite svårt att tro att man ska kunna knyta mgm till platsen för brottet efter så här lång tid. Har tappat hoppet nästan.

Men kanske är det som Blessedfruit skrev, att ett antal utredare sitter med "alltför" mycket material, förhör och provsvar som nästan blir omöjligt att få ihop pga av den enorma mängden information. Rota, rota, rota efter något som man vet finns därinne, men var?
Vem vet. Kanske hittar man till slut den avgörande "pusselbiten", som man gjorde i ett annat omskrivet fall:
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=3612713
Senast redigerad av Draifos 2019-08-23 kl. 00:08.
Citera
2019-08-23, 00:20
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
/.../ LW och SD syntes mycket sällan vara samtidigt på platser i sina GC-loggningar och jag tror inte de träffades många gånger efter bildincidenten. Det är möjligt att SD ville vara hjälpsam samarit till LW då hon med skadade ben var beroende av andra och kanske han dök upp oanmält sin vana trogen och erbjöd henne hjälp - allt för att kunna ha kontroll på henne?
LW verkar efter skidolyckan ha fått hjälp och skjuts av flera olika personer; dock ej av SD.
Citat:
LW tänkte att nu är det nog ingen fara längre och trodde de kunde vara vänner?
Den 28 febr verkar hon ha åkt till Bauhaus och införskaffat ett dyrt överfallslarm:
https://coord.info/GLV5AP17
Citat:
Fast, han kanske började ta sig friheter och nästla sig in i hennes hem återkommande? Hon blev till sist tvungen att byta lås? Sistnämnda undrar jag om det gjordes och när i tid i så fall. Någon som vet hur det ligger till med låset egentligen?
Varför skulle hon ge honom en nyckel till sin bostad..? - F.ö. fick hon under ett frukostevent den 14 mars tips om hur hon skulle träna för att kunna bryta sig in i låsta utrymmen:
https://coord.info/GLV7VC5N
Även HD (som behövt ett avbrott i sina bostadsbestyr) deltog i nämnda event:
https://coord.info/GLV7PBPY

En satt fast i en tall:
https://coord.info/TLD8VJRY
Citera
2019-08-23, 00:22
Medlem
👤Gärningspersonen och vederbörande's opportunitét 👤

Till observandum, att ha opportunitét betyder att det handlar om ett TILLFÄLLE så som en situation, som gör det möjligt att göra något som man vill göra, eller måste göra, som till exempel, att bringa livet om någon.

Till nytt observandum, för att ett mord verkligen skall lyckas, måste det utföras vid rätt TILLFÄLLE, det bestämmer inte mördaren, det är tillfället som bestämmer, det vill säga, om mördaren tar tillfället i akt, eller om mördaren tar till vara på det tillfället vederbörande bjuds.

♈För att verkligen kunna begripa vad Gärningspersonen's opportunitét egentligen handlade om, måste man i första hand titta på det's omständigheter under måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 från klockan 🕕18:00 och fram till klockan 🕚23:30.

Mvh/ @JokerMannen

Ps: Gärningspersonen hade ett tillfälle som vederbörande utnyttjade för att sålunda och med hjälp av detta kunna utföra mordet på Hjärsta-kvinnan bakom bullerplanket, det var tillfället som avgjorde mordet Ds.
Citera
2019-08-23, 00:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
LW verkar efter skidolyckan ha fått hjälp och skjuts av flera olika personer; dock ej av SD.
Den 28 febr verkar hon ha åkt till Bauhaus och införskaffat ett dyrt överfallslarm:
https://coord.info/GLV5AP17
Varför skulle hon ge honom en nyckel till sin bostad..? - F.ö. fick hon under ett frukostevent den 14 mars tips om hur hon skulle träna för att kunna bryta sig in i låsta utrymmen:
https://coord.info/GLV7VC5N
Även HD (som behövt ett avbrott i sina bostadsbestyr) deltog i nämnda event:
https://coord.info/GLV7PBPY

En satt fast i en tall:
https://coord.info/TLD8VJRY

Varför skrev hon det på GC-loggen?
Då visste antagligen GM att hon hade ett
överfallslarm.
Hur såg hen till att LW inte kunde använda det
vid överfallet?

Kände LW någon skuld över att HD var "tvungen"
att skaffa nytt boende?
"Håller på att städa och fixa i nya bostaden och behöver få lite ny energi."
Och då åker hon på event och träffar LW.
Det måste ju ha gett mycket ny energi... inte.
Citera
2019-08-23, 00:59
Medlem
🚹 / 🚺 Jag har under en längre tid fått träffa två av varandra oberoende personer som kände Lena Wesström mycket väl, var av den ena personen Lena hade anförtrott sig till på djupet. Personerna som jag har fått träffa vid ett antal tillfällen har varit mycket bemötande.

Till observandum, en av dessa omnämnda personerna har vid flera tillfällen återkommit till en speciell punk beträffande Lena Wesström.

Personen har berättat följande sagt enligt Citat: / "bakom den strikta fasaden doldes ett passionerat känsloliv" slut Citat / det vill säga, Lena var mycket duktig på att hålla masken, men innerst inne mådde hon mycket dåligt.

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-08-23, 01:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag tror inte för en sekund att SD är någon mördare, jag tror att SD i själva verket är en mycket god och snäll människa, även om SD och LW smågnabbats lite med varandra lite då och då om små saker, ja, som folk i allmänhet brukar att göra, så tror jag att SD är en mycket god och snäll människa i sjävla verket. Han har ett fint hus, han har en fin bil, han har ett mycket bra arbete och är dessutom mycket omtyckt på sin arbetsplats, SD är för närvarande Örebros absolut skickligaste Geocachare, SD är extremt duktigt inom tekniken, SD har två välskapta barn och han har HD som trotts lite otrohet, ändå fortfarande älskar honom väldigt mycket , nej en sådan människa som SD är absolut ingen mördare. Jag tror mycket starkt på EGTs påpekande om de två pundarna som kom förbi LWs bostad på kvällen (lite halvt snetända) och skulle sno LWs cyklar och sedan gick det som det gick.

Är detta fortfarande din teori?
Citera
2019-08-23, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Är detta fortfarande din teori?

God efter-natt @gloriouslife

Du vet mycket väl varför jag skrev som jag då gjorde, även om ETG, @Medimera och @CarlJanne75 genomskådade det mycket snabbt.

Som svar på din fråga angående det begångna mordet på Lena Wesström, vill jag giva dig följande svar.

Sanningarna är för få ...... Lögnen över dem, skall rå ...... just därför, var dom två.

Mvh/ @JokerMannen.

Ps: Vi skall senare diskutera om den då 26-åriga Choon Shil / Lena Johansson, som inlät sig i äktenskapet's band med L.U.Wesström och blev Lena Wesström Ds.

Komplettering, jag har mycket noggrant under en längre tid studerat alla vägar runt Färdemansgatan 45 ... både på framsidan och baksidan. Själva baksidan har många egendomligheter att bjuda på fram till Rättarevägen och dess vegetations-område därstädes.

Baseboll-träet som var i Wesström's ägo, lyser fortfarande med sin frånvaro, det var ett hård-lackat trä. Vad som är sanningen och vad som är lögn, tycks för mig vara omöjligt i detta fallet att kunna komma fram till, mer än att, Baseboll-träet sägas fortfarande vara saknat inom familjen Wesström.
Citera
2019-08-23, 05:41
Medlem
Citat:
God efter-natt @gloriouslife

Du vet mycket väl varför jag skrev som jag då gjorde, även om ETG, @Medimera och @CarlJanne75 genomskådade det mycket snabbt.

Som svar på din fråga angående det begångna mordet på Lena Wesström, vill jag giva dig följande svar.

Sanningarna är för få ...... Lögnen över dem, skall rå ...... just därför, var dom två.

Mvh/ @JokerMannen.

Ps: Vi skall senare diskutera om den då 26-åriga Choon Shil / Lena Johansson, som inlät sig i äktenskapet's band med L.U.Wesström och blev Lena Wesström Ds.

Komplettering, jag har mycket noggrant under en längre tid studerat alla vägar runt Färdemansgatan 45 ... både på framsidan och baksidan. Själva baksidan har många egendomligheter att bjuda på fram till Rättarevägen och dess vegetations-område därstädes.

Baseboll-träet som var i Wesström's ägo, lyser fortfarande med sin frånvaro, det var ett hård-lackat trä. Vad som är sanningen och vad som är lögn, tycks för mig vara omöjligt i detta fallet att kunna komma fram till, mer än att, Baseboll-träet sägas fortfarande vara saknat inom familjen Wesström.

Otroligt hemskt!
Vi har ju fått informationen av EGT och jag reagerade genast på hens sätt att delge tråden sin gissning på ett basebollträ.
Något skumt var det.
EGT verkar använda tråden till att lätta sitt samvete på, en slags terapi.
Det du vet, EGT, är nog bäst att du berättar för polisen.
Hur ska du kunna leva resten av ditt liv med ångest, rädsla mm över det du ej berättat?
Såvida du inte är involverad själv i mordet så gör det rätta NU,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in