2019-04-12, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Eller om partiklar från ett sådant vapen fanns vid märkena OCH på LW:s kropp.

Japp, det vore också starkt.
Citera
2019-04-12, 12:11
Medlem
Draifoss avatar
Kom ihåg att JokerMannen har humor. Bullerplankets "rispnings-spår på den vänstra längdsidan i vertikal-riktningar" ser ut att kunna vara fågelbajs:
Citera
2019-04-12, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Nu vet jag ju inte så mycket om MGMs ev. våldsamma läggning men exempel på explosivitet finns ju tidigare i tråden. Tur att det var väggen och knytnäven som fick sig en smäll.
JokerMannen skrev att en , vad han nu kallade det, emotionell implosion, ledde till en explosion, och hänvisade till vad han kallade LWs dagbok, och att han skulle skicka bitar till Rosamunda. Hon har inte svarat på om hon fick ngt av det.
Kryptiskt, men kan nog tolkas som att SD kollapsade invärtes av LWs avståndstagande om man vill hålla sig till huvudspåret.
Citera
2019-04-12, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Mrn vad är då kraftigt våld?
En dask på stjärten?
En örfil?
Eller har man gått bananas på kroppen?
Kraftigt våld är just kraftigt, inte något mellanting eller så.
Tror EGT är nära sanningen när hen "spånade" över ett basebollträ.
Det fanns märken även på planket som tydligen har samband med mordet.
GM har nog använt basebollträet och slagit henne sönder och samman.
Vänt på henne till magen då han inte stog ut att se henne död.
Sen tror jag GM lockade ut henne antingen för att 1. Hjälpa henne att sätta upp en cache till sonen eller 2. Hota att förstöra cachen om hon inte kom ut till planket.
Det är vad jag tror.

Jag har också svårt att släppa teorin om ett baseballträ som
mordvapen. Trots att EGT hävdade att det "bara var ett exempel"
och att vi skulle "radera våra minnen från något baseballträ".

Det kan väl inte vara något större problem att elda upp ett
sådant i en värmepanna, öppen spis, tunna, eller annan
eldstad som en GM kan ha tillgång till?

LW:s barns baseballträ som brukade stå innanför ytterdörren.
Jag har tidigare skrivit om detta baseballträ, så jag ska inte
tjata mer om det.

Men jag tror inte att JM var helt fel ute i sina olika åsikter och
tankebanor. Skribenten kände till saker och ting som bara en
som är insatt vet och känner till.
Citera
2019-04-12, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Trist att Rosamund tar sig påskledigt. Jag hade gärna frågat lite mer om bilderna med rispor/skador på planket som JM hade serverat hen exlusivt i pm.

Det var väl Blåkulla som kallade för Rosamundan

Kan inte tänka mig att det finns några för mordet relevanta bullerplanksrispor. Om inte annat så borgar källan för detta påstående för att det inte ligger något av substans i detta.

Om det nu inte skulle visa sig att planket knoggnuggats förstås.

Edit: bekänner mig då betydligt lättare till Drajfos fjäderfäfekalieförklaring.
Senast redigerad av Rubar 2019-04-12 kl. 17:52.
Citera
2019-04-12, 21:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Kom ihåg att JokerMannen har humor. Bullerplankets "rispnings-spår på den vänstra längdsidan i vertikal-riktningar" ser ut att kunna vara fågelbajs:

Jag håller med om att "rispningarna" i planket mest liknar fågelbajs.

Att rispor skulle kunna uppstå i ett tumult på liv och död bakom planket tvivlar jag inte på.

Nu vet jag inte om JokerMannen har en skämtsam sida, eller om han skulle mena andra "rispor" än de vi kan se på @sommarljums bild, men de helt lodräta repor som syns på planket är i mina ögon alltför lodräta och raka för att få mig att tycka att det finns en riktig bra förklaring till att de ska ha uppstått vid mordet. Jag kan ha fel.

Man tänker sig att eftersom LW inte lyckades fly (visserligen till viss del instängd mellan plank, gunnebostängsel och förmodligen gm) borde hon blivit övermannad med stor beslutsamhet och kraftigt våld ganska snabbt.

Trots detta har hon inte avlidit och inte heller blivit helt utan kraft för att skrika högt i flera minuter.

Kan tänka mig några möjligheter hur de ändå skulle ha uppstått (om de har med mordet att göra):

- För att slå ett helt lodrätt slag som skulle ge ett sådant avtryck i planket, borde GM mer eller mindre stå mitt framför sitt offer med ett tillhygge (sten, basebollträ, tegelsten eller liknande) och offret står med ryggen mot planket. Offret borde då behöva "sjunka" ner mot marken för att slaget ska skrapa en repa helt lodrätt i planket.

- En annan möjlighet skulle kunna vara att gm haft något riktigt tungt som en stor sten, en tegelsten eller liknande som har släppts/forcerats ner i lodrät riktning.

Om gm och offer däremot stått parallellt med planket, dvs med ena sidan mot planket(vilket jag ofta har föreställt mig) borde ett slag med ett tillhygge ge en bågformad repa.

Jag har viss skepsis till att gm ska ha hittat en större sten/tegelsten eller haft med sig ett större tillhygge (typ basbollträ) med sig.

Det skulle kunna varit så av en händelse att någon större sten legat till handa, men att gm skulle kunnat ta med sig ett större tillhygge utan att LW märkt något verkar mindre troligt (typ basebollträ).

http://forumbilder.se/H7EVN/0fc68e7b-078a-4288-a1a9-9532bd636499
Citera
2019-04-12, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag håller med om att "rispningarna" i planket mest liknar fågelbajs.

Att rispor skulle kunna uppstå i ett tumult på liv och död bakom planket tvivlar jag inte på.

Nu vet jag inte om JokerMannen har en skämtsam sida, eller om han skulle mena andra "rispor" än de vi kan se på @sommarljums bild, men de helt lodräta repor som syns på planket är i mina ögon alltför lodräta och raka för att få mig att tycka att det finns en riktig bra förklaring till att de ska ha uppstått vid mordet. Jag kan ha fel.

Man tänker sig att eftersom LW inte lyckades fly (visserligen till viss del instängd mellan plank, gunnebostängsel och förmodligen gm) borde hon blivit övermannad med stor beslutsamhet och kraftigt våld ganska snabbt.

Trots detta har hon inte avlidit och inte heller blivit helt utan kraft för att skrika högt i flera minuter.

Kan tänka mig några möjligheter hur de ändå skulle ha uppstått (om de har med mordet att göra):

- För att slå ett helt lodrätt slag som skulle ge ett sådant avtryck i planket, borde GM mer eller mindre stå mitt framför sitt offer med ett tillhygge (sten, basebollträ, tegelsten eller liknande) och offret står med ryggen mot planket. Offret borde då behöva "sjunka" ner mot marken för att slaget ska skrapa en repa helt lodrätt i planket.

- En annan möjlighet skulle kunna vara att gm haft något riktigt tungt som en stor sten, en tegelsten eller liknande som har släppts/forcerats ner i lodrät riktning.

Om gm och offer däremot stått parallellt med planket, dvs med ena sidan mot planket(vilket jag ofta har föreställt mig) borde ett slag med ett tillhygge ge en bågformad repa.

Jag har viss skepsis till att gm ska ha hittat en större sten/tegelsten eller haft med sig ett större tillhygge (typ basbollträ) med sig.

Det skulle kunna varit så av en händelse att någon större sten legat till handa, men att gm skulle kunnat ta med sig ett större tillhygge utan att LW märkt något verkar mindre troligt (typ basebollträ).

Välkommen tillbaka.
Jag tror inte heller på tillhygge.
Tror att det "grova våldet mot kroppen" har tillkommit genom sparkar, stampningar,
kanske att GM har hoppat på henne, men det är bara gissningar.
Citera
2019-04-12, 22:29
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Undrar om nyhetsmedia har begärt någon statusuppdatering om fallet eller om de väntar in någon daganteckning hos TR? Jag tycker det är ovanligt tyst i lokala media, men det beror kanske på åklagarens begäran om tystnad?
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Lokalmedia bevakar fallet och försöker få uttalanden och svar på frågor men det är locket på. Jag skulle ändå rekommendera att vi stöter på NA (eller VLT) så att de ser intresset. Man tycker väl att de kunde skriva något om den långa tid som gått och någon typ av resumé.
NA är väl en privatägd lokaltidning som vill tjäna pengar på sina betalartiklar, och den verkar inte göra några särskilda anspråk på att bedriva granskande eller undersökande journalistik. Man publicerade över hundra artiklar där man mest upprepade att SD var skäligen misstänkt, men inte en enda gång verkar man t.ex. ha funderat över varför han var misstänkt. Man agerade bara megafon åt åklagaren, och sedan hon tystnade i februari finns det helt enkelt ingenting att skriva. Skulle NA efter ett år nu plötsligt börja granska och ifrågasätta vad åklagaren höll på med så skulle det ju innebära ett ifrågasättande även av tidningens eget agerande.
Citera
2019-04-13, 00:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum

http://forumbilder.se/H7EVN/43e74bc8-142c-4abb-96ad-9795b9e442d3

http://forumbilder.se/H7EVN/90c3089a-13a0-40a6-a8d5-08bb6e78dfff

Tre bilder från FP, tagna idag.

De två första bakom planket, i vardera riktningen. Busken ni ser på vä resp hö sida av fotona är samma buske, åt olika håll. Man behöver alltså INTE lyfta en kropp över gunnebostängslet för att gömma den, det räcker att följa stigen och runda planket från andra hållet. Kan för övrigt tänka mig att detta mycket väl kan utgöra en plats att prata ostört på. Inget otrevligt, skräpigt, urinstinkande ställe som antagits här i tråden.

Den tredje bilden är tagen med planket i ryggen, mot LWs radhus. En tjugotal meter framför den svarta volvon syns lite vitt, om man tittar noga. Det är LWs hus.
Hoppas att ni får en bättre bild av hur nära det faktiskt är mellan LW och FP.

Man kan alltså gå relativt "osynlig" mellan LWs radhus och FP, då det är få fönster att passera.

Nu har det ju förstås gått ett antal veckor sedan den tragiska natten men inga som helst spår av syra, kalk osv syns i gräset på FP nu i alla fall.

Det var väl vad JM såg på dessa foton
som hen beskrev.
JM försökte framstå som om hen hade
insiderinformation men allt hen postat
går att hitta online; mycket av det på
LWs Insta.

JM har tydligen uppvisat liknande
beteende i andra mordtrådar också.

Inte seriös, enligt mig.
Citera
2019-04-13, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
NA är väl en privatägd lokaltidning som vill tjäna pengar på sina betalartiklar, och den verkar inte göra några särskilda anspråk på att bedriva granskande eller undersökande journalistik. Man publicerade över hundra artiklar där man mest upprepade att SD var skäligen misstänkt, men inte en enda gång verkar man t.ex. ha funderat över varför han var misstänkt. Man agerade bara megafon åt åklagaren, och sedan hon tystnade i februari finns det helt enkelt ingenting att skriva. Skulle NA efter ett år nu plötsligt börja granska och ifrågasätta vad åklagaren höll på med så skulle det ju innebära ett ifrågasättande även av tidningens eget agerande.

NA har väl fortfarande koncernen Mittmedia som majoritetsägare?
Om inte fallet är löst till årsdagen kommer de antagligen att lyfta upp det igen på något sätt. Nu håller jag en slant på att Hiding inte kommer att vara tyst så länge.
Citera
2019-04-13, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det var väl vad JM såg på dessa foton
som hen beskrev.
JM försökte framstå som om hen hade
insiderinformation men allt hen postat
går att hitta online; mycket av det på
LWs Insta.

JM har tydligen uppvisat liknande
beteende i andra mordtrådar också.

Inte seriös, enligt mig.

Ganska skum ja, men hade någon info som MV blev upprörd över. Ett nummer på något i fallet. Var hade hen fått det ifrån?
Citera
2019-04-13, 10:08
Medlem
Honan6s avatar
333 dagar och GM går fri, men är kanske hemsökt av flashande bilder av mordet i sitt huvud? Vart än hen rör sig har minnet av Lenas bränt sig fast? Hen hör hennes röst och ser henne levande i sina drömmar? Det kanske inte blev den frid hen önskade genom att mörda Lena?

Hur blev livet efter mordet? Mår GM dåligt av sitt verk?
Undviker GM att tala om Lena och vill helst inte röra sig på platser som påminner starkt om henne? Vill hen inte se hennes välgjorda och kreativa geocacher? Eller, njuter hen i fulla drag av lättnad och helt utan ånger?

Förebyggdes mordet av att ansätta Lena på olika sätt som massiva sms-attacker, förföljelse av olika slag, förstörelse vid hennes cacher som t ex att sno loggremsor, lägga ut för mycket ledtrådar på pin kiv eller att flytta hennes cacher?
Det kanske inte var mugglare som såg till att fixa problem med hennes cacher när hon hade svårt att ta sig dit med skadade ben?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in