Citat:
Ursprungligen postat av
RobRoys
Özz blev ju även degraderad som krönikör på Expressen till Metro (väl? Eller var det en annan tidning?), som i sin tur har konkat.
Det blev vänstertidningen ETC. Och han bajsar då och då ur sig en värdelös text där fortfarande vad jag vet.
Men ja, degraderad är ordet. Han blev till slut en belastning till och med för en skittidning som Expressen.
Citat:
Det är nog inte en helt förhastad slutsats att Özz varumärke kraftigt sjunkit i värde, det är bara att se på hans Twitter där alla hans inlägg drabbas av spott och spe, varför han knappt gör några andra inlägg än retweetar andra.
Exakt. Som jag skrivit tidigare, min totalt superokända fru har fler kommentarer och likes på sina twitterinlägg än vad Özz har idag. Det säger en del. Inte ens hans egna kollegor gillar hans inlägg. Ingen vill bli sammankopplad med Özz i dagsläget.
Hans karriär är idag en charad där han lever på att aktivister på institutioner bokar honom för 45 000:- plus moms för en timmes föreläsning. Betalt av våra skattepengar.
Citat:
Death by a thousand cuts kanske man skulle kunna kalla det - ett trevligare scenario skulle ju vara att Özz helt enkelt stod upp för sin inblandning i användandet av svart arbetskraft, vilket skulle hedra honom och i någon mån rentvå honom. Dessvärre ser det ut att vara för sent för en kursändring då för mycket prestige och ego har investerats i den officiella linje man valt.
Det finns SÅ många tillfällen där han lätt hade kunnat göra damage control och kanske till och med gått stärkt ur det här. Men det har han inte gjort. Min och många andras slutsats av det är att det finns ÄNNU mer skit att gräva upp.
Är det verkligen någon som tror att de svarta 85 000:- som betalades ut till terroristen Akilov var de enda svartbetalningarna till miljonrenoveringarna på Gotland? Mua ha ha, knappast!
Citat:
Jag tror inte att Özz är en ond människa i grunden, bara en opportunist som det gick lite för fort för att det blev svårt för honom att hålla sig kvar på vägen.
Det här sista håller jag dock inte med om, men det är ok att tycka olika.
Jag tror att han genuint och uppriktigt hatar och föraktar Sverige och dess ursprungsbefolkning. Vi är bara några kossor som ska utnyttjas och mjölkas för hans egen vinnings skull. Han både föraktar oss och är avundsjuk på oss samtidigt.
Skulle han få makten att förinta Sveriges ursprungsbefolkning och byta ut oss mot Kurder så skulle han göra det på en sekund.