Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-08-22, 00:21
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
2017 "lyckades" Dirawi att anlita Soran Ismail, till samma evenemang där man i år satsat skattepengarna på Nujen.

https://es-la.facebook.com/hejasundsvall.se/photos/sundsvalls-kommuns-saleh-dirawi-har-l%C3%A4nge-k%C3%A4mpat-f%C3%B6r-att-f%C3%A5-hit-soran-ismail-som /1602348943132020/

Özz Nûjen och Soran Ismail:
https://www.svd.se/soran-ismail-vurmar-for-den-egna-etniciteten
https://youtu.be/rCln-k1fJvA?t=62

"Till Slut Kommer Någon Att Skratta" eller "TSKNAS" podcasten på Itunes och Acast, som Soran Ismail, Petter Bristav och Aron Flam hade tillsammans, intill dess att Soran fastnade i Metoo nätet för våldtäkter. Dålig koll på vad det ledde till rättsligt, mer än att han fock tvärnit!

Soran lär tydligen plugga på SU till - och läs nu, för ni kommer att häpna - psykolog.....

"TSKNAS" donerade pengar 7659 kr, som man lyckats luras av poddens lyssnare, till musikhjälpen 2017. En donation som den då välbärgade Soran dubblade till 15 318 kr.

Donationen överlämnades personligen av Soran till Gina Dirawi, där hon satt och livesände från SR musikhjälpens glasbur, Gustaf Adolfs Torg i Göteborg.

Som sagt - "TSKNAS" - "Till Slut Kommer Någon Att Skratta" - Eller mest troligen gråta!!!

Nujens alla offren på Drottninggatan, Sorans alla våldtäktsoffer...

Man undrar på vilka droger de går på, som tyckte att detta var skitskoj?
Så jävla dött, lamt och humorlöshet...
https://youtu.be/A2PLjU113-0?t=15
Senast redigerad av Kallis 2019-08-22 kl. 00:26.
Citera
2019-08-22, 00:48
Nån mer därute som noterat att TV4 har tagit bort i Özz i reklamen för programmet Klassfesten?

Det var även någon större show på g, där de 14-15 kändaste komikerna skulle vara med utom just Özz (eller Måns vad jag kunde se).

Özz blev ju även degraderad som krönikör på Expressen till Metro (väl? Eller var det en annan tidning?), som i sin tur har konkat.

Det är nog inte en helt förhastad slutsats att Özz varumärke kraftigt sjunkit i värde, det är bara att se på hans Twitter där alla hans inlägg drabbas av spott och spe, varför han knappt gör några andra inlägg än retweetar andra.

Death by a thousand cuts kanske man skulle kunna kalla det - ett trevligare scenario skulle ju vara att Özz helt enkelt stod upp för sin inblandning i användandet av svart arbetskraft, vilket skulle hedra honom och i någon mån rentvå honom. Dessvärre ser det ut att vara för sent för en kursändring då för mycket prestige och ego har investerats i den officiella linje man valt.

Jag tror inte att Özz är en ond människa i grunden, bara en opportunist som det gick lite för fort för att det blev svårt för honom att hålla sig kvar på vägen.
Senast redigerad av RobRoys 2019-08-22 kl. 00:51.
Citera
2019-08-22, 10:22
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Özz blev ju även degraderad som krönikör på Expressen till Metro (väl? Eller var det en annan tidning?), som i sin tur har konkat.

Det blev vänstertidningen ETC. Och han bajsar då och då ur sig en värdelös text där fortfarande vad jag vet.

Men ja, degraderad är ordet. Han blev till slut en belastning till och med för en skittidning som Expressen.

Citat:
Det är nog inte en helt förhastad slutsats att Özz varumärke kraftigt sjunkit i värde, det är bara att se på hans Twitter där alla hans inlägg drabbas av spott och spe, varför han knappt gör några andra inlägg än retweetar andra.

Exakt. Som jag skrivit tidigare, min totalt superokända fru har fler kommentarer och likes på sina twitterinlägg än vad Özz har idag. Det säger en del. Inte ens hans egna kollegor gillar hans inlägg. Ingen vill bli sammankopplad med Özz i dagsläget.

Hans karriär är idag en charad där han lever på att aktivister på institutioner bokar honom för 45 000:- plus moms för en timmes föreläsning. Betalt av våra skattepengar.

Citat:
Death by a thousand cuts kanske man skulle kunna kalla det - ett trevligare scenario skulle ju vara att Özz helt enkelt stod upp för sin inblandning i användandet av svart arbetskraft, vilket skulle hedra honom och i någon mån rentvå honom. Dessvärre ser det ut att vara för sent för en kursändring då för mycket prestige och ego har investerats i den officiella linje man valt.

Det finns SÅ många tillfällen där han lätt hade kunnat göra damage control och kanske till och med gått stärkt ur det här. Men det har han inte gjort. Min och många andras slutsats av det är att det finns ÄNNU mer skit att gräva upp.

Är det verkligen någon som tror att de svarta 85 000:- som betalades ut till terroristen Akilov var de enda svartbetalningarna till miljonrenoveringarna på Gotland? Mua ha ha, knappast!

Citat:
Jag tror inte att Özz är en ond människa i grunden, bara en opportunist som det gick lite för fort för att det blev svårt för honom att hålla sig kvar på vägen.

Det här sista håller jag dock inte med om, men det är ok att tycka olika.

Jag tror att han genuint och uppriktigt hatar och föraktar Sverige och dess ursprungsbefolkning. Vi är bara några kossor som ska utnyttjas och mjölkas för hans egen vinnings skull. Han både föraktar oss och är avundsjuk på oss samtidigt.

Skulle han få makten att förinta Sveriges ursprungsbefolkning och byta ut oss mot Kurder så skulle han göra det på en sekund.
Citera
2019-08-22, 18:08
Medlem
Hlewagastirs avatar
Tidigare idag fanns en kritisk artikel om Özz i Barometern och i Östra Småland. Censurerat nu, men spår av dem finns i Googles cache:

Citat:
Sverigedemokraterna är kritiska till att Möjligheternas hus anlitar komikern Özz Nujjen och för det betalar 45 000 kronor exklusive moms för en timmes föreläsning.
...
SD:s kommunfullmäktigeledamot Tony Johansson ställer sig frågande till att Möjligheternas hus anlitar Özz Nujjen för en en timme lång föreläsning den 4...
http://www.barometern.se/emmaboda/sd-kritiserar-val-av-kand-forelasare/
http://www.ostrasmaland.se/emmaboda/sd-kritiserar-val-av-kand-forelasare/
Citera
2019-08-22, 22:25
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Nån mer därute som noterat att TV4 har tagit bort i Özz i reklamen för programmet Klassfesten?

Det var även någon större show på g, där de 14-15 kändaste komikerna skulle vara med utom just Özz (eller Måns vad jag kunde se).

"Jag tror inte att Özz är en ond människa i grunden, bara en opportunist som det gick lite för fort."

Detta har många påstått om mycket ondskefulla personer. Bara det faktum att han är kommunist, skattefifflare, nyttjar rättslösa människor som arbetskraft på hans gods på Gotland samt indirekt terrorfinansiär visar tydligt på motsatsen. Lägg till det beteende han uppvisade när Janne intervjuade honom så vill jag påstå att han troligen inte bara är ond vara utan även psykopat. Goda personer är eller gör inte sånt han sysslat med. Basta.
Senast redigerad av Nixter 2019-08-22 kl. 22:30.
Citera
2019-08-23, 07:20
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Det blev vänstertidningen ETC. Och han bajsar då och då ur sig en värdelös text där fortfarande vad jag vet.

Men ja, degraderad är ordet. Han blev till slut en belastning till och med för en skittidning som Expressen.

Exakt. Som jag skrivit tidigare, min totalt superokända fru har fler kommentarer och likes på sina twitterinlägg än vad Özz har idag. Det säger en del. Inte ens hans egna kollegor gillar hans inlägg. Ingen vill bli sammankopplad med Özz i dagsläget.

Hans karriär är idag en charad där han lever på att aktivister på institutioner bokar honom för 45 000:- plus moms för en timmes föreläsning. Betalt av våra skattepengar.

Det finns SÅ många tillfällen där han lätt hade kunnat göra damage control och kanske till och med gått stärkt ur det här. Men det har han inte gjort. Min och många andras slutsats av det är att det finns ÄNNU mer skit att gräva upp.

Är det verkligen någon som tror att de svarta 85 000:- som betalades ut till terroristen Akilov var de enda svartbetalningarna till miljonrenoveringarna på Gotland? Mua ha ha, knappast!

Det här sista håller jag dock inte med om, men det är ok att tycka olika.

Jo, Özz inblandning råder det inget som helst tvivel om, det enda det råder tvivel om är omfattningen av denna brottslighett eftersom alla berörda instanser av någon outgrundlig anledning vägrar att gå till botten med detta.

Det enda i sammanhanget som är värre än Özz inblandning är alla myndigheter, tidningar och kommuner som fortsätter att ge Özz uppdrag, varför de på detta sätt medvetet ser mellan fingrarna och samtidigt rättfärdigar Nujen-klanens agerande. Detta i sin tur är för mig bevis nog för hur genomruttet och korrumperat hela myndighetssverige är, samma ruttna människor som i flera år har gapat sig hesa med nonsensuttryck som "allas lika värde etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jag tror att han genuint och uppriktigt hatar och föraktar Sverige och dess ursprungsbefolkning. Vi är bara några kossor som ska utnyttjas och mjölkas för hans egen vinnings skull. Han både föraktar oss och är avundsjuk på oss samtidigt.

Skulle han få makten att förinta Sveriges ursprungsbefolkning och byta ut oss mot Kurder så skulle han göra det på en sekund.

Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
"Jag tror inte att Özz är en ond människa i grunden, bara en opportunist som det gick lite för fort."

Detta har många påstått om mycket ondskefulla personer. Bara det faktum att han är kommunist, skattefifflare, nyttjar rättslösa människor som arbetskraft på hans gods på Gotland samt indirekt terrorfinansiär visar tydligt på motsatsen. Lägg till det beteende han uppvisade när Janne intervjuade honom så vill jag påstå att han troligen inte bara är ond vara utan även psykopat. Goda personer är eller gör inte sånt han sysslat med. Basta.

Förstår. På ett personligt plan är jag dock fortfarande beredd att ge honom the benefit of doubt även om hans trovärdighet är noll, intet, zero, zip i min värld så länge han vägrar ta ansvar för sin inblandning i "Akilov-gate".
Senast redigerad av RobRoys 2019-08-23 kl. 08:11.
Citera
2019-08-23, 08:46
Medlem
Nujen er jo ikke en belastning for Emmaboda, Sundsvall eller Bollnäs kommune. Eller TV4 og klassfesten.

https://www.tv4.se/klassfesten/artiklar/h%C3%A4r-%C3%A4r-alla-som-g%C3%A4star-klassfesten-2019-5d57a3a824bc62818c2499aa

Citat:
lördag 17/8 kl 08:50
......

Här är alla som gästar Klassfesten 2019:

1. Lisa Nilsson och Mark Levengood

.....
5. Özz Nûjen och Lotta Schelin
Citera
2019-09-04, 22:21
Medlem
Sven-Gustafs avatar
I dag höll Özz Nûjen sin "föreläsning" i Emmaboda och annonserade entusiastiskt (eller något) inför den på Twitter:

"Nu uppträda i #Emmaboda på ett fullsatt Folkets Hus inför företagare och nyanlända med min föreläsning.
Att hitta varandra, rätt arbete och rätt arbetskamrat är en viktig nyckel in i samhället. Tack ❤️ @emmabodakommun @tillvaxtverket @RegionKalmarlan för att ni bokar mig. #svpol"

https://twitter.com/ozznujen/status/1169234983963242496

Det folkliga raseriet verkar ha lagt sig. På det där fick han endast en kommentar (även två likes, pliktskyldiga eller hängivet exalterade okänt):

"Spännande". Det är Emmaboda kommun som kläcker ur sig den.

https://twitter.com/emmabodakommun/status/1169235255917785088

"Företagare och nyanlända". Tja, vad ska man säga, några förslag?
Citera
2019-09-05, 07:17
Medlem
Artikel i Barometern (låst):
Citat:
Özz Nujen drog storpublik: Vi har ett fantastiskt land"
Ja, visst är det fantastiskt vad skattesmitare kan komma undan med i detta land...

Özz höll sen även låda sponsrad av bl a fackförbunden Unionen och Vision i Kalmar...

Citat:
I samband med Kalmarsund Pride hälsas du välkommen till en rolig och inkluderande kväll med komikern och skådespelaren Özz Nûjen. Ditt fackförbund bjuder på inträdet.

Följande fackförbund står bakom arrangemanget: Lärarförbundet, ST, Unionen, Vision Kalmar kommun, Vision Region Kalmar län samt Vårdförbundet.

Arrangör
TCO
Senast redigerad av Enne 2019-09-05 kl. 07:32.
Citera
2019-09-14, 20:19
Medlem
FarbrorAdolfs avatar
Den fula äckliga kurden är med på klassfesten ikväll. Undrar om han får svara på sin inblandning i Akilov-affären?.
Citera
2019-09-14, 20:57
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAdolf
Den fula äckliga kurden är med på klassfesten ikväll. Undrar om han får svara på sin inblandning i Akilov-affären?.

Obegripligt att terroristfinansiären är med i TV. Men, OK,ser att det är SVT. Förklarar allt...
Citera
2019-09-14, 21:02
Medlem
FarbrorAdolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Obegripligt att terroristfinansiären är med i TV. Men, OK,ser att det är SVT. Förklarar allt...

Han är förmodligen inkvoterad. Det är ju viktigt att vara PK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in