Citat:
Ursprungligen postat av
Oldmoneybeard
Det är så konstigt. Många pratar om hur fantastiskt kreditkort är, både säkert och förmånligt. Men, kreditkortsföretagen tjänar massa pengar på denna verksamhet, det är en ren kassako med kreditkort för utgivaren. Om alla nu skulle använda det på sättet du beskriver, skulle det ju inte finnas några pengar att tjäna? Jag fattar bara inte själva poängen med kreditkort (Jag går inte på deras marknadsföring..) dessutom vill jag inte bidra och stötta ett företag som lånar pengar till dyr ränta till fattiga människor (läs: folk som inte kan betala av fakturan).
Jag har fått 1400kr av komplettbank dom senaste 6 månaderna för att jag har använt deras kort.
Det har inte kostat mig en enda krona, jag har alltså fått ettusenfyrahundrakronor.
Varför betala 2-300kr per år för ett debitkort när du kan skaffa dig ett kreditkort som du får pengar för att du använder det?
Sen är det även säkrare än en debitkort, betalar du för en säng på SOVA med ett debitkort och dom väljer att gå i låtsaskonkurs som dom gjorde i våras så är dina pengar bort, men betalar man med kreditkort så får man tillbaka varenda krona.
Sen vad spelar det för roll för mig eller dig att komplettbank erbjuder ockerräntor på sina lån? Vi är båda tillräckligt smarta för att inte ta det lånet, eller?