2019-08-21, 19:11
Medlem
scheelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kewk
Se till att inte fastna i ett beroende bara. Har mått lika som dig och det såg till synes enkelt ut i början, men vad du än gör låt det inte gå överstyr. Avtändningen är inte att leka med, kan bli riktigt långdragen. Då kommer du att må mycket sämre än innan. Talar av egen erfarenhet. Jag gjorde av med ca 250g i veckan på slutet innan jag var tvungen att klippa helt för det höll inte i längden av uppenbara anledningar. Långsamt långsamt trappades det upp till den mängden,vilket blir ofantligt dyrt dessutom och ångesten är svårslagen,tro mig.

Må väl!
Japp har läst om avtändningar osv. Men köpte sammanlagt 50g bara för att pröva. 25g White horn och 25g Green maeng da.
Ska inte ta varje dag och låga doser endast för att få energi, motivation, mot ångesten och depressionen. Aldrig prövat, därför vill jag ge det ett försök! Ska vara försiktig såklart.
Citera
2019-08-21, 19:14
Medlem
Kewks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheelino
Japp har läst om avtändningar osv. Men köpte sammanlagt 50g bara för att pröva. 25g White horn och 25g Green maeng da.
Ska inte ta varje dag och låga doser endast för att få energi, motivation, mot ångesten och depressionen. Aldrig prövat, därför vill jag ge det ett försök! Ska vara försiktig såklart.

Bra! Det kan se ut som en enkel väg ut,iom att man mår så mycket bättre än innan. Man blir ganska desperat när man mår dåligt och hittar man nåt som fungerar så vill man gärna tro att det fungerar i längden,vilket det sällan gör. Se till att gå till botten med din problematik om du känner att det eskalerar med högre doser och mer frekventa doseringar.

Må väl!
Citera
2019-08-21, 19:18
Medlem
scheelinos avatar
Citat:
Bra! Det kan se ut som en enkel väg ut,iom att man mår så mycket bättre än innan. Man blir ganska desperat när man mår dåligt och hittar man nåt som fungerar så vill man gärna tro att det fungerar i längden,vilket det sällan gör. Se till att gå till botten med din problematik om du känner att det eskalerar med högre doser och mer frekventa doseringar.

Må väl!
Du har helt rätt! Har haft missbruksproblem osv, men börjar bli bättre nu. Men jag lider av depression o ångest osv, inte bara pga missbruket utan andra saker i livet har hänt. Vill inte ta piller, därför ja ville pröva på kratom
Men visst, ska gå till botten med varför jag mår som jag gör!
Citera
2019-08-21, 19:35
Medlem
who-s avatar
Tänkte ge mig på RMD och någon vit strain. Aldrig tagit någon vit så hoppas det är något att ha.
Någon som kan beskriva ett rus som vit ger? Hoppas den är neråt och inte uppåt rus. Gillar enbart strains som är neråt. Därför jag tänker ge mig på RMD.

Bless
Citera
2019-08-21, 22:05
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Nej du har rätt i att det kanske inte är lika intensivt. Men dock mycket mer utdraget,och dom post akutiska symptomen slutade inte att upphöra förrän cirka 12/14veckor.

Jag gick iofs på höga doser i flera år så det kanske blir fel att jämföra. Man mår dåliigt länge helt enkelt. Googla runt lite så ser du att kratom även verkar på serotonin,vilket är en bidragande faktor till den efterkommande nedstämdheten/depressionen, speciellt för folk som redan innan haft problematik med depression och ångest.

Jag upplevde den väldigt kort faktiskt, psykiska besvär höll väll i nån vecka dock. När jag tänker långdragen AT tänker jag på buprenorfin framför allt, där kan vi snacka låååååångdragen. Men är väll olika hur man upplever kratom avtändningen, för mig var den kort och hanterbar iallafall. Men kan tänka mig att det är jobbigt när man kört i nått år.

Det med serotonin har jag inte hittat nån säker källa på, vissa skriver att det påverkar serotonin andra inte. Personligen tror jag faktiskt inte att det påverkar serotonin, möjligtvis ytterst lite. Aldrig känt av några effekter som man får av andra preparat som verkar på serotonin. Väldigt speciell känsla när man tar något som verkar på serotonin och jag har aldrig fått den känslan av kratom.
Citera
2019-08-21, 22:05
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Tänkte ge mig på RMD och någon vit strain. Aldrig tagit någon vit så hoppas det är något att ha.
Någon som kan beskriva ett rus som vit ger? Hoppas den är neråt och inte uppåt rus. Gillar enbart strains som är neråt. Därför jag tänker ge mig på RMD.

Bless

Vita sorter är i regel dem som är mest "uppåt".
Citera
2019-08-21, 22:32
Medlem
scheelinos avatar
Jag har en till fråga! Boostar gabapentin kratom, så som det boostar andra opiater/opioider?
Citera
2019-08-22, 02:51
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Jag har en till fråga! Boostar gabapentin kratom, så som det boostar andra opiater/opioider?

Ja det boostar, känns som att gaba och lyrica boostar det mesta. Iallafall "nedåt" droger
Citera
2019-08-22, 12:09
Medlem
scheelinos avatar
Nu har mitt kratom landat! Men nu undrar jag, vad är det enklaste sättet att inta det? Har inte smakat på det än men vad jag har läst så ska det smaka SKIT.
Vet inte vilket jag ska börja med, white horn eller green maeng da. Blir nog att pröva lite av båda!
Citera
2019-08-22, 14:37
Medlem
who-s avatar
Citat:
Nu har mitt kratom landat! Men nu undrar jag, vad är det enklaste sättet att inta det? Har inte smakat på det än men vad jag har läst så ska det smaka SKIT.
Vet inte vilket jag ska börja med, white horn eller green maeng da. Blir nog att pröva lite av båda!

Ta på en matsked och sen i munnen och sedan sväljer du med vatten eller saft.
Börja med White horn och recensera/skriv här hur den är. Vore uppskattat då jag vill veta hur den är. Neråt eller uppåt
Citera
2019-08-22, 15:49
Medlem
scheelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Ta på en matsked och sen i munnen och sedan sväljer du med vatten eller saft.
Börja med White horn och recensera/skriv här hur den är. Vore uppskattat då jag vill veta hur den är. Neråt eller uppåt
Okej, får mäta upp med ett kryddmått, eftersom jag inte har någon våg. Någon svarade att ett kryddmått är ca 0.5g, beroende på densitet. Ska nog börja med runt 2-3g tror jag, eftersom jag aldrig har prövat kratom förut. Men är ganska van opioider/opiater, förväntar mig inte värsta "ruset" om man säger så.
Citera
2019-08-22, 15:51
Medlem
who-s avatar
Citat:
Okej, får mäta upp med ett kryddmått, eftersom jag inte har någon våg. Någon svarade att ett kryddmått är ca 0.5g, beroende på densitet. Ska nog börja med runt 2-3g tror jag!

Kör hårt. Jag använde aldrig våg till sånt. Bara tog en matsked åt gången tills jag vart nöjd. Men de är vad jag gjorde nu behöver du ju inte göra som jag om du inte vill.

Men kör hårt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in