Flashback bygger pepparkakshus!
2019-08-21, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheelino
Kommer få in 25g av vardera Grön Maeng Da och White Horn. Lider av ångest och depression, saknar motivation och energi om dagarna och vad jag har läst så lär dessa vara bäst för dessa problem jag lider av?
Har aldrig prövat kratom förut, så tänkte ge det ett försök. Men har lite frågor, dom har säkert ställts mycket förut så förlåt om jag frågar.
Hur mycket ska jag ta för att ta bort ångest, samt få motivation och energi så jag orkar göra saker om dagarna? Och hur mycket ska jag ta för att "mysa" eller för att få ett "rus"?
Och blir det nice att blanda dom två? Har ingen våg, så vet inte hur jag ska väga upp det.

Ber om ursäkt om dessa frågor ställts förut.

Förhoppningsvis så lär Kratom fungera lika bra för dig som det gjorde för mig, jag var i din sits innan jag började självmedicinera men nu mår jag mycket bättre. Min motivation är tillbaka och ångesten dämpas rejält!

Gällande dosering; det varierar väldigt mycket från person till person men jag hade börjat med 1-2g, speciellt om du vill bli energisk och motiverad. Om du vill bli ”mysig” testa att ta lite mer — runt 3g.
Citera
2019-08-21, 08:47
Medlem
scheelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dukommermedmig
Förhoppningsvis så lär Kratom fungera lika bra för dig som det gjorde för mig, jag var i din sits innan jag började självmedicinera men nu mår jag mycket bättre. Min motivation är tillbaka och ångesten dämpas rejält!

Gällande dosering; det varierar väldigt mycket från person till person men jag hade börjat med 1-2g, speciellt om du vill bli energisk och motiverad. Om du vill bli ”mysig” testa att ta lite mer — runt 3g.
Tack för ett bra svar!
Har du provat att blanda två olika strains? I mitt fall, White Horn och Grön Maeng Da. Typ 1g av varje.
Låter perfekt om 1-2g räcker för energi och motivation! Det jag mestadels är ute efter! Kanske blir någon "mysdag" så att säga.
Vet du på ett ungefär hur mycket ett kryddmått är i mg? Jag vet att det är olika pga densiteten på varan. Men på ett ungefär? Eftersom jag för tillfället inte har någon våg.
Har även läst runt, inte hittat något direkt svar, så en till fråga. Krockar kratom med subutex?
Citera
2019-08-21, 10:41
Medlem
Citat:
Tack för ett bra svar!
Har du provat att blanda två olika strains? I mitt fall, White Horn och Grön Maeng Da. Typ 1g av varje.
Låter perfekt om 1-2g räcker för energi och motivation! Det jag mestadels är ute efter! Kanske blir någon "mysdag" så att säga.
Vet du på ett ungefär hur mycket ett kryddmått är i mg? Jag vet att det är olika pga densiteten på varan. Men på ett ungefär? Eftersom jag för tillfället inte har någon våg.
Har även läst runt, inte hittat något direkt svar, så en till fråga. Krockar kratom med subutex?

Nej har faktiskt aldrig blandat två olika strains men så vitt jag vet så ska det inte vara några problem. 1 kryddmått = 0.5g~ Men precis som du säger varierar det beroende på densitet.

Om du går på Subutex så lär din tolerans för Kratom vara hög, tror inte du kommer känna av någon effekt, båda går på samma receptorer nämligen :/ Jag vet faktiskt inte om det krockar men det gör det nog inte, rätt onödigt att blanda dessa då man endast lär känna av Subutexen.
Citera
2019-08-21, 11:04
Medlem
scheelinos avatar
Citat:
Nej har faktiskt aldrig blandat två olika strains men så vitt jag vet så ska det inte vara några problem. 1 kryddmått = 0.5g~ Men precis som du säger varierar det beroende på densitet.

Om du går på Subutex så lär din tolerans för Kratom vara hög, tror inte du kommer känna av någon effekt, båda går på samma receptorer nämligen :/ Jag vet faktiskt inte om det krockar men det gör det nog inte, rätt onödigt att blanda dessa då man endast lär känna av Subutexen.

Nej, jag går inte på subutex. Har bara tagit lite då och då, men inte ofta och inte mycket alls. Har absolut inte tänkt att blanda dom två. Tänkte bara om det krockade så man fick den så kallade akut-abstinensen.
Citera
2019-08-21, 15:57
Medlem
Citat:
Det varierar beroende på sort men en tesked är inte 1g utan snarare 2-2.5g. Du har nog tagit mer än vad du trott om du trodde 1 tsk var 1g.

Nej det har jag inte, har ju tagit en sked och vägt hahaha
Tar ju inte värsta monster skopan
Citera
2019-08-21, 16:54
Medlem
Kewks avatar
Citat:
Kommer få in 25g av vardera Grön Maeng Da och White Horn. Lider av ångest och depression, saknar motivation och energi om dagarna och vad jag har läst så lär dessa vara bäst för dessa problem jag lider av?
Har aldrig prövat kratom förut, så tänkte ge det ett försök. Men har lite frågor, dom har säkert ställts mycket förut så förlåt om jag frågar.
Hur mycket ska jag ta för att ta bort ångest, samt få motivation och energi så jag orkar göra saker om dagarna? Och hur mycket ska jag ta för att "mysa" eller för att få ett "rus"?
Och blir det nice att blanda dom två? Har ingen våg, så vet inte hur jag ska väga upp det.

Ber om ursäkt om dessa frågor ställts förut.

Se till att inte fastna i ett beroende bara. Har mått lika som dig och det såg till synes enkelt ut i början, men vad du än gör låt det inte gå överstyr. Avtändningen är inte att leka med, kan bli riktigt långdragen. Då kommer du att må mycket sämre än innan. Talar av egen erfarenhet. Jag gjorde av med ca 250g i veckan på slutet innan jag var tvungen att klippa helt för det höll inte i längden av uppenbara anledningar. Långsamt långsamt trappades det upp till den mängden,vilket blir ofantligt dyrt dessutom och ångesten är svårslagen,tro mig.

Må väl!
Citera
2019-08-21, 17:19
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kewk
Se till att inte fastna i ett beroende bara. Har mått lika som dig och det såg till synes enkelt ut i början, men vad du än gör låt det inte gå överstyr. Avtändningen är inte att leka med, kan bli riktigt långdragen. Då kommer du att må mycket sämre än innan. Talar av egen erfarenhet. Jag gjorde av med ca 250g i veckan på slutet innan jag var tvungen att klippa helt för det höll inte i längden av uppenbara anledningar. Långsamt långsamt trappades det upp till den mängden,vilket blir ofantligt dyrt dessutom och ångesten är svårslagen,tro mig.

Må väl!

Hur i Hvete kunde du få i dig 250g i veckan? 35g om dagen....sjuuukt.
Jag kräks nästan av doser på mer än 2g i taget....smaken är så förskräcklig...
Citera
2019-08-21, 17:26
Medlem
Kewks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Hur i Hvete kunde du få i dig 250g i veckan? 35g om dagen....sjuuukt.
Jag kräks nästan av doser på mer än 2g i taget....smaken är så förskräcklig...

Så är det när man byggt upp tolerans och behöver dosera var tredje timme för att undvika akut avtändning. Rekommenderar vidare läsning på reddit /quitkratom .Där finns det personer som tagit långt mer än mig, men iom att kratom inte bara går på opioid receptorerna utan även fungerar som en ssri till viss del så gör det avtändningarna sju resor värre.
Citera
2019-08-21, 17:51
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Så är det när man byggt upp tolerans och behöver dosera var tredje timme för att undvika akut avtändning. Rekommenderar vidare läsning på reddit /quitkratom .Där finns det personer som tagit långt mer än mig, men iom att kratom inte bara går på opioid receptorerna utan även fungerar som en ssri till viss del så gör det avtändningarna sju resor värre.

Det sista du skriver är långt ifrån sant. Alla som har tänt av från valfri opioid vet att kratom inte ens går att jämföra med en "riktig" avtändning. Har själv erfarenhet utav avtändningar från olika opioider och kratom, och kratom är så otroligt milt i jämförelse. När jag tände av från kratom tog jag ca. 20gram om dagen i över ett halvår. Visst, det var inte roligt på något sätt, men var helt klart hanterbart. Och så har det varit för flera jag känner som använt kratom. Dessutom är den avtändningen väldigt kort.

Förstår att det blir värre ju mer man tar, men ingen chans att kratom ATn kommer i närheten av Heroin t.ex.
Senast redigerad av sweetlovelydeath 2019-08-21 kl. 17:55.
Citera
2019-08-21, 18:02
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:

Ok...men jag var mer intresserad av hur du kunde få i dig så mycket?

Hur tog du det? Och cirka hur mycket i varje dos?

Jag brukade dricka mitt i ljummet vatten med socker eller honung för att mskera smaken...men kräk varning iaf
Citera
2019-08-21, 18:55
Medlem
Kewks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Ok...men jag var mer intresserad av hur du kunde få i dig så mycket?

Hur tog du det? Och cirka hur mycket i varje dos?

Jag brukade dricka mitt i ljummet vatten med socker eller honung för att mskera smaken...men kräk varning iaf

Körde för det mesta i en shake..rätt lite vatten faktiskt för att slippa klunka i sig. Jag måttade inte direkt med våg utan körde fritt med matskeden. Kan ju medge att det smakade fan rent ut sagt. Sen berodde det givetvis på kvalitén på kratomet också,beställde mestadels från SS och det va en riktigt hit and miss om batchen var bra eller inte. Men som så mycket annat så vänjer man sig,hur sjukt det än låter.

Sen tillkom ju allt planerande,tvunget att ta med sig minst en dos vart man än skulle. Dom längre resorna eller spontana tripparna med vännerna/familjen blev bara till bekymmer om man inte hann hem först och få med sig en dos/doser,ett jädra smusslande helt enkelt.

Gick runt som en zombie på slutet,såg åtminstone ut som en. Stora påsar under ögonen,trött hela tiden och livslusten var väl inte på topp direkt,sexlivet blev drabbat till den milda grad att skilsmässan hängde i luften.
Citera
2019-08-21, 19:03
Medlem
Kewks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
Det sista du skriver är långt ifrån sant. Alla som har tänt av från valfri opioid vet att kratom inte ens går att jämföra med en "riktig" avtändning. Har själv erfarenhet utav avtändningar från olika opioider och kratom, och kratom är så otroligt milt i jämförelse. När jag tände av från kratom tog jag ca. 20gram om dagen i över ett halvår. Visst, det var inte roligt på något sätt, men var helt klart hanterbart. Och så har det varit för flera jag känner som använt kratom. Dessutom är den avtändningen väldigt kort.

Förstår att det blir värre ju mer man tar, men ingen chans att kratom ATn kommer i närheten av Heroin t.ex.

Nej du har rätt i att det kanske inte är lika intensivt. Men dock mycket mer utdraget,och dom post akutiska symptomen slutade inte att upphöra förrän cirka 12/14veckor.

Jag gick iofs på höga doser i flera år så det kanske blir fel att jämföra. Man mår dåliigt länge helt enkelt. Googla runt lite så ser du att kratom även verkar på serotonin,vilket är en bidragande faktor till den efterkommande nedstämdheten/depressionen, speciellt för folk som redan innan haft problematik med depression och ångest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in