2019-08-22, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Jag följer inte Bildt på twitter och har ingen aning om vad han skriver. Men en viktig skillnad är att Bildt och Bali är partikamrater det är inte Bildt och Trump.
Sosse som ställer upp för Bildt! Märkligt!
Killen som gifte sig till partiledarskap med Bohmans dotter.
Blev statsminister,
Struntade i det jobbet, blev "medlare".
Åkte till Italien och raggade brudar.
Släppte loss privatiseringsgalningen Bo Lundgren som fick fria händer att förstöra det socialdemokratiska folkhemmet "caremarevolutionen".
Stödde USA-imperialismens olika angreppskrig som givit oss dagens "flykting"invasion.

Utan Bildt hade Sverige varit ett bättre land.

En partikamrat ska kritiseras öppet i en demokrati, kotterier och smygande ska undvikas.
Citera
2019-08-22, 14:06
Medlem
Ska bli intressant att följa vilka som framgent kommer till Balis försvar. Detta kan bli en vattendelare mellan framgång och förlust. Att det gäller att ställa sig på rätt sida.
Citera
2019-08-22, 14:08
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Sosse som ställer upp för Bildt! Märkligt!
Killen som gifte sig till partiledarskap med Bohmans dotter.

Jag har inget till övers för Bildt, men fega mobbare som Hanif Bali är fan värre.

Citat:
En partikamrat ska kritiseras öppet i en demokrati, kotterier och smygande ska undvikas.

Du vet uppenbarligen inte vad "kritik" är för något.
Citera
2019-08-22, 14:09
Medlem
9797s avatar
Hanif är en superstjärna i det svenska twitteruniversumet och ur den aspekten självklart viktig för Moderaterna. Men M’s kärnväljare hänger definitivt inte på twitter och för dom är han i princip okänd. Förvånar mig att han accepterar petning på petning på grund av olika storm-i-ett-vattenglas-drev då han själv sagt att han inte kommer hålla på med politik livet ut.

Han tappade ju möjligheten att påverka partiet på riktigt när han schabblade bort sin plats i partistyrelsen. Tror inte han fortsätter efter nästa val. Synd då han är ett ytterst vettig person med sunda åsikter.
Citera
2019-08-22, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Ska bli intressant att följa vilka som framgent kommer till Balis försvar. Detta kan bli en vattendelare mellan framgång och förlust. Att det gäller att ställa sig på rätt sida.

Hanif Bali har mitt uttryckliga stöd. Igår, idag och imorgon.

Henrik Sundström
@HenrikSundstrom
Advokat, fd kommunalråd i Uddevalla och Bohusläns siste länsförbundsordförande. Näst mest personkryssade M i EU-valet.

https://mobile.twitter.com/HenrikSundstrom/status/1164230321065398272
Citera
2019-08-22, 14:14
Medlem
Citat:
Jag har inget till övers för Bildt, men fega mobbare som Hanif Bali är fan värre.

Trots att du nyss skrev att du inte har en aning om hur Bildt har mobbat Trump! Idioter som uttalar sig utan minsta koll har jag inget till övers för.
Citera
2019-08-22, 14:20
Medlem
Seemves avatar
Medborgerlig samling har ett gyllene läge nu.
Citera
2019-08-22, 14:21
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Old-Crow
Läs igenom din text några gånger till så kanske du inser vem av oss som följer strömmen.

Vad är det som är populistiskt med Hanif Bali?
Svara på frågan istället. Ge gärna lite citat som bekräftar dina påståenden om att Bali är populist. Om du nu menar att Bali skulle vara "högerextrem" med sin populism.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2019-08-22 kl. 14:23.
Citera
2019-08-22, 14:28
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Trots att du nyss skrev att du inte har en aning om hur Bildt har mobbat Trump! Idioter som uttalar sig utan minsta koll har jag inget till övers för.

Om vi för diskussionens skull antar att Bildt mobbar Trump, rättfärdigar det Balis mobbande av Bildt? Hur tänker du egentligen? Jag fattar verkligen inte hur logiken går ihop!
Citera
2019-08-22, 14:29
Avslutad
Citat:
Definiera ”kritik”, existerar det någon universalregel som bestämmer hur kritik ska framföras?
Citera
2019-08-22, 14:32
Medlem
Citat:
Om vi för diskussionens skull antar att Bildt mobbar Trump, rättfärdigar det Balis mobbande av Bildt? Hur tänker du egentligen? Jag fattar verkligen inte hur logiken går ihop!

Du skrev att Bali är värre utan att ha minsta koll på det! Hur tänker du egentligen?

Citat:

Dessutom kör all svensk media i samma stil och då gnäller du inte, du är en hycklare av rang som så många 7K-anhängare.
Citera
2019-08-22, 14:44
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Du skrev att Bali är värre utan att ha minsta koll på det! Hur tänker du egentligen?

Bali är värre eftersom han ger sig på partikamrater. Det har jag redan förklarat i ett tidigare inlägg men eftersom du är en jobbig trådbombare har du inte läst det. Här är det: (FB) Nytt krismöte om Hanif Bali - Kommer moderaterna försöka tysta honom?

Citat:
Dessutom kör all svensk media i samma stil och då gnäller du inte, du är en hycklare av rang som så många 7K-anhängare.

Tråden handlar om Hanif Bali...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in