2019-08-22, 10:06
Medlem
Nestor Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Ingen av er klarar av att räknar upp allt bra Carl Bildt lyckats med internationellt för att påvisa att Hanif har fel i sak. Förvåningssmurfarna hoppar nu.

Många f.d. Jugoslaver som inte är lika imponerade av Calle Bildt som du. Den katastrofala belägringen av Sarajevo med över 11000 döda hade antagligen fått en bättre utgång om man från EU tillsatt en skickligare medlare i konflikten.
Citera
2019-08-22, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Du säger det ja men du röstar mot dina åsikter.

På vilket sätt skulle mina åsikter skilja sig från Major Björklund och Liberalerna menar du? Försök vara lite konkret.
Senast redigerad av mastodon111 2019-08-22 kl. 10:10.
Citera
2019-08-22, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Finns en livsregel som lyder "Va inte ett arsle." Bali lyckas gång på gång bryta mot den regeln. Även om man är fyndig och intelligent bör man inte bete sig som en mobbare. Särskilt inte mot sina partikamrater.

Säger en sossepolitiker att Hanif Bali är en jävla idiot så är det okej. Säger Hanif Bali att en sossepolitiker är en jävla idiot är det också okej. Säger Hanif Bali att en moderat politiker är en jävla idiot så är det inte okej eftersom Hanif Bali själv är en moderat politiker.
Jag tror Balis problem är självhat. Han är desperat med att ta avstånd från sina landsmän.
Han har odlat talibanskägget som kompensation för sin dvärglängd.
Han kämpade desperat för sin lebensraum som nu slutade i katastrof. Han är körd i Moderaterna.
Jag ser i kristallkulan att han går över till SD, fast vem bryr sej?
Citera
2019-08-22, 10:09
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Vad är det som är populistiskt? Har du bevis på det? Eller följder du strömmen, och slänger lite olika stämplar som PK-vänstern brukar göra för att tysta folk?
Läs igenom din text några gånger till så kanske du inser vem av oss som följer strömmen.
Citera
2019-08-22, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
På vilket sätt skulle mina åsikter skilja sig mot Major Björklunds menar du? Försök vara lite konkret.

Det jag skrev var att du röstar emot dina åsikter, du kräver hårdare tag mot kriminaliteten som exploderar pga flyktingarna men du röstar för mjuka tag och mer massinvandring.
Citera
2019-08-22, 10:12
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Skulle vilja se kopplingar från ägarfamiljen till det globala kriminella syndikatet som kontrollerar alla västländer numera.

Det här(massinvandringen) har ju nämligen försiggått simultant med gemensamt startdatum i alla västländer.

Klart massinvandringen är uppstyrd och planerad.
Citera
2019-08-22, 10:17
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Ganska komiskt att Bali får gå för att ha sagt att Bildt ofta haft fel i sina teorier, menatt Bildt sedan snackar ner Trump x 10, dagarna efter. Man skulle väl inte snacka ner "någon" eller vad nu Kristersson sade?

Exakt, Hanifs tonläge var ju oacceptabelt även mot meningsmotståndare.

Vilket jävla mähä till partiledare. Inte första gången han slänger Bali under bussen för att tillfredsställa liberaler, kommunister och i Bildts fall, globalister.
Citera
2019-08-22, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det jag skrev var att du röstar emot dina åsikter, du kräver hårdare tag mot kriminaliteten som exploderar pga flyktingarna men du röstar för mjuka tag och mer massinvandring.

Självklart behöver Sverige hårdare tag mot kriminaliteten och i vissa fall tyvärr även hårdare straff, en ren självklarhet. Denna åsikt har väldigt många nu för tiden oavsett politisk färg. Det är inte mitt fel att SD kapat den här frågan och gjort det till sin?

Övriga kopplingar är det du själv som gör eller fantiserar ihop.
Citera
2019-08-22, 10:23
Medlem
Sam.Boyds avatar
En ovanligt bra text om Bildt, Bali o Moderaternas hållning i Nyheter Idag.

https://nyheteridag.se/pelle-zackrisson-moderaternas-haveri-om-bali-och-bildt/
Citera
2019-08-22, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Självklart behöver Sverige hårdare tag mot kriminaliteten och i vissa fall tyvärr även hårdare straff, en ren självklarhet. Denna åsikt har väldigt många nu för tiden oavsett politisk färg. Det är inte mitt fel att SD kapat den här frågan och gjort det till sin?

Övriga kopplingar är det du själv som gör eller fantiserar ihop.

Och ändå så:
1. röstar du emot hårdare tag och mer massinvandring
2. angriper alla som tycker som du i dessa frågor
3. angriper ingen som tycker motsatsen och riktar inga krav mot det parti du röstar på trots att de gör tvärtom
4. gnäller som ett barn över att det bara är SD som driver dina frågor
5. säger emot dig själv när du säger att SD har kapat frågan samtidigt som du säger att många driver den
Senast redigerad av flekstor 2019-08-22 kl. 10:30.
Citera
2019-08-22, 10:34
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
Jag tror Balis problem är självhat. Han är desperat med att ta avstånd från sina landsmän.
Han har odlat talibanskägget som kompensation för sin dvärglängd.
Han kämpade desperat för sin lebensraum som nu slutade i katastrof. Han är körd i Moderaterna.
Jag ser i kristallkulan att han går över till SD, fast vem bryr sej?

SD? Må mig skratta.
Jag är inte så säker Ulf Kristersson og de ”Nya Muf Moderaterna” har en framtid.

Väldigt många gräsrötter har tröttnat, och finner att nuvarande ledare i partiet är direkt ansvariga för det som händer i deras kommuner o i övriga Sverige.
Citera
2019-08-22, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
En ovanligt bra text om Bildt, Bali o Moderaternas hållning i Nyheter Idag.

https://nyheteridag.se/pelle-zackrisson-moderaternas-haveri-om-bali-och-bildt/

Jo. Nu är det ju så att Hanif Bali har uttryckt sig plumpt vid flera tillfällen tidigare men det betyder ju inte att han har fel i sak. I detta fallet har han säkert rätt och Carl Bildt har gjort bort sig.

Hoppas att folk inom Moderaterna försöker ta reda på vad som egentligen har hänt. Skulle inte förvåna mig om det slutar med att Bali stärks och Kristersson får backa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in