2019-08-22, 02:48
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Jag har alltid sett Bildt som en lillgammal skolpojke, det har han utstrålat sedan han verkligen var barn och gör det fortfarande. Träffsäkert alltså men det är klart Bildts ego blir sårat av det, han vill ju ses som en statsman.

Little dog with a big dog attitude, sägs det.. Att han lämnade information till deep state efter regeringssammanträden när Fälldin var statsminister är väl en bisak i sammanhanget..

Balis kommentarer rörande Bildt stämmer till fullo.
Citera
2019-08-22, 03:01
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Killen med noll koll. Ta och googla lite, det hör till allmänbildningen att veta vem Hanif Bali är. Han är ateist, för övrigt.

Ateist är lika illa som att vara religiöst troende.

Religiös - att tro på något.
Ateist - att tro på inget.

Det är inte vad man tror på, utan själv troendet som är problemet.
Citera
2019-08-22, 03:06
Medlem
Varken första eller sista gången det händer. Han twittrar nåt som inte faller UK i smaken. Sen kallad till möte, blir av med några uppdrag i riksdagen, och så twitter-förbud på det. Ett tag i alla fall. Och sen börjar allt om igen, med twitter och hela köret, precis dom vanligt. Ska verkligen bli kul att se vilka uppdrag de ska ta ifrån honom nästa gång. Det enda uppdrag han har kvar nu är väl att trycka på den där knappen, enligt partiledarens order. Han borde ha mycket tid nu att twittra, f’låt facebooka.
Senast redigerad av ealdorman3 2019-08-22 kl. 03:22.
Citera
2019-08-22, 03:26
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Ateist är lika illa som att vara religiöst troende.

Religiös - att tro på något.
Ateist - att tro på inget.

Det är inte vad man tror på, utan själv troendet som är problemet.

Ähh.. Alla religiösa, utan undantag, är lättledda och svagbegåvade sökare.
Jesus delade vattnet osv. Hela bibeln består av amsagor och fake news. Att det fortfarande finns vuxna människor som tror på skiten är fanimig helt jävla otroligt.
Citera
2019-08-22, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Ähh.. Alla religiösa, utan undantag, är lättledda och svagbegåvade sökare.
Jesus delade vattnet osv. Hela bibeln består av amsagor och fake news. Att det fortfarande finns vuxna människor som tror på skiten är fanimig helt jävla otroligt.
Det var tamefan det vetttigaste jag läst sen jag började posta i denna tråd. Vill du ha ett fikon?

Alltså, jag är inte ironisk (problematiken med text-kommuikation).
Senast redigerad av Kemiske-Allan 2019-08-22 kl. 03:35.
Citera
2019-08-22, 03:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Och vad skulle han göra i det rasistiska partiet med konservativa "svenskar"?

Agera nyttig idiot. "inte du hanif men alla andra som ser ut som du"

Den stilen körde man även med på 40 talet för att få judar att ange varandra i tron att de skulle skonas av SS.
Citera
2019-08-22, 03:35
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske-Allan
Det var tamefan det vetttigaste jag läst sen jag började posta i denna tråd. Vill du ha ett fikon?

Alla håller med, men det är bara ett fåtal som har guts nog att erkänna.
Citera
2019-08-22, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Alla håller med, men det är bara ett fåtal som har guts nog att erkänna.
Vettefan om ens en majoritet håller med. Svea är förvisso sekulärt och flesta skiter i protestantkyrkan... men det ligger ändå något "finns en högre makt" å gnager i de flesta.. tragiskt nog.
Citera
2019-08-22, 03:47
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Agera nyttig idiot. "inte du hanif men alla andra som ser ut som du"

Den stilen körde man även med på 40 talet för att få judar att ange varandra i tron att de skulle skonas av SS.

Du är rolig du.. Har villfarelsen något bot? Lobotomi känns lite omodernt.. Terapi kanske kan hjälpa?
Citera
2019-08-22, 03:47
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Nej, det menar jag inte. Vad är det för galna halmgubbar du kör med? Hanif Bali skrev "inte lyckats ha rätt om ett enda utrikespolitiskt skeende" Så uttrycker man sig inte offentligt på Twitter varken om en arbetskamrat eller partikamrat. Förstår du verkligen inte det? Går du runt och kallar dina kollegor för idioter?

Har HB kallat Bildt för idiot då?
Om inte, vad är det för halmgubbar DU kör med?

Om Carl Bildt inte HAR lyckats ha rätt då?
Är det alltså fel att påpeka detta?

Tar med det här också:

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Det kan inte ha varit lätt för dig i verkligheten om du kallat alla idiotiska kollegor du stött på för idioter... Låt mig gissa, du har aldrig haft ett vanligt jobb? Om man har kollegor man tycker är idioter (Carl Bildt) och dessa dessutom skyddas av ledningen (Ulf Kristersson m fl) gör man bäst i att ta sitt pick och pack och sticka till en annan, idiotfriare arbetsplats.
Som sagts.
Om någon är idiot, eller inte, eller inte ens skriver att någon är idiot, utan skriver att (Bildt) inte har haft rätt, så skall man inte påpeka det.

Jag förstår att du tycker det.
Logiskt.
Senast redigerad av scoremax 2019-08-22 kl. 04:00.
Citera
2019-08-22, 03:57
Medlem
Kämpendahls avatar
Hanif Bali får skylla sig själv. Människan verkar helt sakna omdöme. Bali har skrivit många bra tweets som varit såväl träffsäkra som bra. Men då och då kommer det tweets där han uppenbart verkar ha tappat allt. Bali har varit i blåsväder tidigare och blev den gången av med uppdraget i partistyrelsen och samtidigt lovade han att twittra mindre. Men twittrandet fortsatte och den här sommaren har hans aktivitet eskalerat och det är klart att en och annan av oss funderat över hur länge han får hålla på. För några veckor sedan kom bussincidenten där en ung tjej blev avkastad från en buss på grund av sin lätta klädsel och Hanif Bali rasade över att detta hade med bussförarens religion att göra, vilket inte var sant. Som riksdagsledamot bör man ha mer på fötterna innan man uttalar sig.

Så attacken på Bildt var förstås den utlösande faktorn där övriga moderater fått nog av Bali, men det är förstås garanterat en samlad bedömning som ligger bakom att man nu tar hans sista uppdrag ifrån honom. Bali har länge varit en belastning för partiet och partiet attackeras för det Bali skriver. Jag gillar mycket av det Bali skriver så det är synd att han alltför ofta är så impulsiv och tappar omdömet, ja tappar allt och ger sina egna samt partiets kritiker möjlighet att attackera. Då Bali inte längre har några uppdrag i riksdagens utskott etc. så bör han överväga att avgå. Han kan fortsätta som opinionsbildare men det är ingenting som skattebetalarna ska avlöna honom för.
Citera
2019-08-22, 04:08
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Har HB kallat Bildt för idiot då?
Om inte, vad är det för halmgubbar DU kör med?

Om Carl Bildt inte HAR lyckats ha rätt då?
Är det alltså fel att påpeka detta?

Vänstern är marinerad i snällism och konsensus. Allt som rubbar deras snäva cirklar är HAT och RASISM.
När deras "egna" husblattar vänder sig emot dem fattar de absolut ingenting. Låga förväntningars rasism biter dem i arslet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in