2019-08-21, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Jag ser gärna de siffrorna, man kan ofta hitta soffror som styrker sin egen tes..
https://www.expressen.se/nyheter/rekordlagt-fortroende-for-barack-obama/
https://omni.se/fortroendet-for-donald-trump-tangerar-lagstanivan/a/9vkrOq
Europa är inte usa, och framförallt är inte sverige usa. Svenskar är långt från gemene amerikan gällande värderingar och trump gör ju sina utspel främst för sina väljare. Dessutom har media i stort en stark slagsida åt vänster, detta påverkar såklart opinionen i sverige och annorstädes. Balis förtroende har möjlighet att öka hos vissa (som redan står nära honom politiskt), minska hos vissa (som står längre ifrån eller redan har en viss aversion mot honom).

Men är svenskar verkligen så långt från amerikaners värderingar? Klart det finns skillnader men jämfört med många andra länder känns det inte som vi borde vara så långt ifrån varandra. Vad "funkar" i Sverige? Svårt att säga. Dock är den här sortens opinionsbildning som Bali ägnar sig åt relativt ovanlig här. Man är mer försiktig, noga med fakta, tänker både en och två gånger på konsekvenserna av sina uttalanden, iallafall när man i lugn och ro kan sitta och formulera ett eget meddelande på tex Twitter.

Det är nog inte alltid så lätt, att både vara skarp i sin kritik, fånga läsares intresse och engagemang, samtidigt som man håller sig inom vissa ramar. Att vara helt menlös och intetsägande är ju inte heller målet. Frågan är ju om det gynnar Balis sak att med jämna mellanrum gå över "gränsen" med allt vad det innebär. Är det omöjligt att vara en tuff opinionsbildare som hugger mot motståndarna och samtidigt hålla sig till partilinjen?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Tröttsamt och degenererande att flashbackare gillar Hanif. Jag hade annars tyckt bra om honom.
Men... Du är ju flashbackare?

Du kan tycka bra om honom, du behöver inte köra ett vått finger i luften innan du har en åsikt.
Citera
Avstängd
Vänsterliberala ljugmedia skakar av ilska. Hur ska de tysta denna sanningssägande iranier?

Dra rasistkortet? Nä, det går ju inte. Göra hembesök? Nope, det fungerade inte heller.

Jobbigt läge.
Citera
2019-08-21, 23:38
Medlem
Jofs avatar
[quote=Nibiru2011|68462074]
Citat:
Jajamensan. Många.
Tar bara ett ex.

Inför frågan om om hur man skulle förhålla sig krisen i Libyen 2011. HUR man skulle invadera etc. Skrev Calle: DET är det mindre problemet. Problemet är vad som kommer att hända i Libyen efter att Khadaffi regimen fallit. Inbörderskrig, stammotsättningar. Befarade han./QUOTE]
Den "analysen" var Bildt nog sist på bollen med så tyvärr ingen merit för honom eller dig.
Nu var ju inte frågan ställd så!

Vem som var först på bollen.

Han hade rätt!
Citera
Medlem
Pappa Krister : -Nu blir det aja baja och så ber du om ursäkt för ditt klottrande i offentliga rummet! Barnet Bali : Ja, pappa jag ska, buhubhu, alla dumma mot mig. Förlåt förlåt.

Han som var så cool när han poserade med vapen.

Och flocken gurglar vidare om hans förträfflighet.

Zzzzzz. Godnatt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Gör så, det har troligen varit en alldeles för tuff dag för dig, och hale bale ligger Halif brevé ??
Hej! Jag har beställt en svensk översättning av ditt inlägg, ha tålamod.
Citera
Medlem
Bali visar sig återigen vara en riktig Uncle Tom!
Citera
2019-08-21, 23:39
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Men... Du är ju flashbackare?

Du kan tycka bra om honom, du behöver inte köra ett vått finger i luften innan du har en åsikt.
Sure, men jag tillhör inte den högerTrumpade delen av den!!

När jag började 2006, fanns ni inte ens.
Citera
2019-08-21, 23:40
Avslutad
Citat:
Sure, men jag tillhör inte den högerTrumpade delen av den!!
Häpnadsväckande, det hade jag aldrig kunnat gissa.
Citera
2019-08-21, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickShadow
Varför s.k. ”invandringskritiska” tagit just HB till sina hjärtan i detta land är för mig en gåta, han är ju allt det man ogillar med ickesvenskar: skränig, ohyfsad, labil - kort och gott kaoz.
Snart är HB själv en föredetting.
Nej, han är inte "kaoz", är han en spännblatte i adidasuniform som våldtar och rånar svenskar? Hade folk assimilerat sig, bidragit och skött sig i samma mån som etniska svenskar så hade man inte behövt vara "invandringskritisk" (hur man nu kan var "okritisk" till Sveriges nuvarande invandringspolitik). Du gillar bara blattar när de röstar rätt/rött och håller käften?
Citera
2019-08-21, 23:41
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jo då och jag liksom väldigt många andra kommer ihåg när Bildt i princip välte Sverige ekonomiskt ett flertal gånger genom extrem inkompetens.

Det jag menar är att Hanif har rätt om väldigt många saker, inte bara om Bildt.
T.ex. att Sverige bör ta emot noll asylinvandrare.
Citera
2019-08-21, 23:43
Medlem
[quote=Jof|68462103]
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nu var ju inte frågan ställd så!
Du påstod att han gjorde bra analyser men den analysen var ju karbonkoierad från andra mer kunniga analytiker och dessutom ganska självklar, kolla bara vad som kände i Irak.. En imponerande analys gör man själv! Men sånt klarar inte Bildt av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in