Ja, jag undrar också inte bara vad vitsen med det hela skulle vara utan också funderar jag på
hur man skulle kunna veta något sådant?
Vittnen?
Nycklarna borta?
Har de hittats?
Någon annanstans än i lgh?
Eller bredvid LW?
Det enda som skulle kunna "bevisa" att gm har återvänt tll lgh borde väl vara övervakningskamera eller vittnen?
Om nycklarna legat kvar hemma, finns ju den förklaringen på varför dörren inte var stängd/låst/stod öppen.
Om nycklarna har hittats på annat ställe än på fyndplatsen, kan man möjligen misstänka att gm gått åter till lgh. I det fallet kan man inte veta om gm glömt stänga dörren, lämnat den med flit öppen eller inte hunnit stänga den (avbruten). Men gm kan ju också tänkt återvända, men aldrig fått tillfälle eller vågat, utan enbart slängt ifrån sig nycklarna.
Om nycklarna har hittats bredvid LW kan man fundera i liknande banor som ovan och att gm sprungit tillbaka med nycklarna sedan han varit till lgh.
Men som sagt, varför? om man inte vill åt något.
MV skrev att det var en miss från gm sida (tror jag). Han verkade tro att det var tvärtom, något som gm inte tänkt på.
Enligt honom visste man också att det stått någon utanför LWs bostad. Såg denna eventuellavittne/kamrea en person återvända bara för att öppna en dörr?
Vitsen skulle iofs kunna vara att avleda polisen att hitta kroppen direkt.
Men...inte tror man väl att polisen är så klantiga?
Visserligen skulle denna gm kunna vara våghalsig.
Men jag tror de flesta gm efter dessa skrik som varat i flera minuter har någon slags självbevarelsdrift. När ska man våga sig tillbaka?
Direkt?
Efter en timme?
Tre timmar?
Tänk om det är ett uppbåd med polisbilar i kvarteret efter att någon ringt till 112 för att de hade hört skrik? Och polisen har kommit? Inte tror man väl att polisen är så klantiga?
Men med tanke på allt som har hänt i den här tråden (och även utanför), så förvånar mig väl inget längre.