2019-08-22, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
När det gäller vad hon kan tänkas ha på SD så tror jag till skillnad från dig ingenting alls i nuläget. Jag vill nog gärna se någonting innan jag tror på det. Och det som kan ha sett ut på ett sätt då kan se ut på ett annat sätt nu ett år senare.

Men det jag talar om är alltså ansvarsfrågan. Och där menar jag att det är åklagaren (och inte tingsrätten) som nu ända in i kaklet håller fast vid att SD skall anses vara skäligen misstänkt. Och det är bara åklagaren som kan ändra på misstankegraden.

Det vet väl jag också! Men jag hävdar att ÅK har mer på handen än du inbillar dig. Att se det, får du inte! Oavsett hur du tjatar.

Retsamt, för vissa. Tydligen. Jag har Tillit till svenskt rättsväsende.

Respektera Åklagaren, som bara gör sitt jobb. Så länge SD är den mest misstänkte, är han det. Det är dessutom ett mycket grovt brott - att ta en människas liv.
Citera
2019-08-22, 00:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det vet väl jag också! Men jag hävdar att ÅK har mer på handen än du inbillar dig. Att se det, får du inte! Oavsett hur du tjatar.

Respektera Åklagaren, som bara gör sitt jobb. Så länge SD är den mest misstänkte, är han det. Det är dessutom ett mycket grovt brott - att ta en människas liv.
Ja, dig skulle nog Milgram gärna ha velat ha som försöksperson i sitt lydnadsexperiment:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Milgrams_lydnadsexperiment

Men hur blev det med ansvarsfrågan 'Remark', är vi överens där nu om att det är åklagaren som har bollen?
Senast redigerad av Draifos 2019-08-22 kl. 00:42.
Citera
2019-08-22, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag vet det också, men när vi diskuterar om tiden före mordet hade hon ändrat sig.
Inte direkt unikt, det är spännande att smita iväg med en älskare ibland.
Men att leva med en är en helt annan sak, särskilt när han börjar bli våldsam och kontrollerande.

Du förminskar Lena med en sanning som är en osanning här. Sh Holmes skriver ;
det är spännande att smita iväg med en älskare ibland.
Men att leva med en är en helt annan sak.

Lena levde inte med SD, du lägger ord i munnen på Lena och bestämmer åt henne, hon är död och du förnekar henne hennes känslor för SD.

Nästa är kopierat från samma stycke;
Men att leva med en är en helt annan sak, särskilt när han börjar bli våldsam och kontrollerande.[/quote]

Du visste att de planerade att leva tillsammans eller hur?
varför skriver du annars såhär för?
Visste HD också att de planerade sin framtid tillsammans? Berättade du det för HD?
Citera
2019-08-22, 00:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Vi väntar bara på att åkl ska avföra alla övriga närkingar från listan över möjliga GM...
Citera
2019-08-22, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag undrar också inte bara vad vitsen med det hela skulle vara utan också funderar jag på hur man skulle kunna veta något sådant?

Vittnen?
Nycklarna borta?
Har de hittats?
Någon annanstans än i lgh?
Eller bredvid LW?

Det enda som skulle kunna "bevisa" att gm har återvänt tll lgh borde väl vara övervakningskamera eller vittnen?

Om nycklarna legat kvar hemma, finns ju den förklaringen på varför dörren inte var stängd/låst/stod öppen.

Om nycklarna har hittats på annat ställe än på fyndplatsen, kan man möjligen misstänka att gm gått åter till lgh. I det fallet kan man inte veta om gm glömt stänga dörren, lämnat den med flit öppen eller inte hunnit stänga den (avbruten). Men gm kan ju också tänkt återvända, men aldrig fått tillfälle eller vågat, utan enbart slängt ifrån sig nycklarna.

Om nycklarna har hittats bredvid LW kan man fundera i liknande banor som ovan och att gm sprungit tillbaka med nycklarna sedan han varit till lgh.

Men som sagt, varför? om man inte vill åt något.

MV skrev att det var en miss från gm sida (tror jag). Han verkade tro att det var tvärtom, något som gm inte tänkt på.
Enligt honom visste man också att det stått någon utanför LWs bostad. Såg denna eventuellavittne/kamrea en person återvända bara för att öppna en dörr?

Vitsen skulle iofs kunna vara att avleda polisen att hitta kroppen direkt.
Men...inte tror man väl att polisen är så klantiga?

Visserligen skulle denna gm kunna vara våghalsig.
Men jag tror de flesta gm efter dessa skrik som varat i flera minuter har någon slags självbevarelsdrift. När ska man våga sig tillbaka?

Direkt?
Efter en timme?
Tre timmar?

Tänk om det är ett uppbåd med polisbilar i kvarteret efter att någon ringt till 112 för att de hade hört skrik? Och polisen har kommit? Inte tror man väl att polisen är så klantiga?

Men med tanke på allt som har hänt i den här tråden (och även utanför), så förvånar mig väl inget längre.

Iscensatt något ska se ut som en fight kanske?
Citera
2019-08-22, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vi väntar bara på att åkl ska avföra alla övriga närkingar från listan över möjliga GM...

Varför bara närkingarna?
Citera
2019-08-22, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Någon ligger bakom mordet på Lena Wesström, det finns en huvudperson bakom mordet på Hjärsta-kvinnan, vilken mycket troligt är anstiftaren. Jag deklarerar med iteration att, allting som berör detta fallet, måste kunna ställas utom all rimlig tvivel innan åtal kan veckas.

Under den då aktuella tiden strax efter upptäckten av Hjärsta-kvinnan's försvinnande, genomsöktes tre olika bostäder, jag tycker du skall ta dig en rejäl funderare på detta ... här ovan skrivna, innan du placerar ut fler ägg i hönsgården.

Mvh/ @JokerⓂannen

Har för mig att TinnaNinna skrev att HD berättat på sin arbetsplats att hon fått sin bostad genomsökt
och att allt var "huller om buller" (eller beskrivet med liknade uttryck) efter den husrannsakan.
Om jag minns rätt så hade HD beklagat sig inför arbetskamraterna, och tyckte att det var jobbigt att
bli indragen i det hela.
Citera
2019-08-22, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag undrar också inte bara vad vitsen med det hela skulle vara utan också funderar jag på hur man skulle kunna veta något sådant?

Vittnen?
Nycklarna borta?
Har de hittats?
Någon annanstans än i lgh?
Eller bredvid LW?

Det enda som skulle kunna "bevisa" att gm har återvänt tll lgh borde väl vara övervakningskamera eller vittnen?

Om nycklarna legat kvar hemma, finns ju den förklaringen på varför dörren inte var stängd/låst/stod öppen.

Om nycklarna har hittats på annat ställe än på fyndplatsen, kan man möjligen misstänka att gm gått åter till lgh. I det fallet kan man inte veta om gm glömt stänga dörren, lämnat den med flit öppen eller inte hunnit stänga den (avbruten). Men gm kan ju också tänkt återvända, men aldrig fått tillfälle eller vågat, utan enbart slängt ifrån sig nycklarna.

Om nycklarna har hittats bredvid LW kan man fundera i liknande banor som ovan och att gm sprungit tillbaka med nycklarna sedan han varit till lgh.

Men som sagt, varför? om man inte vill åt något.

MV skrev att det var en miss från gm sida (tror jag). Han verkade tro att det var tvärtom, något som gm inte tänkt på.
Enligt honom visste man också att det stått någon utanför LWs bostad. Såg denna eventuellavittne/kamrea en person återvända bara för att öppna en dörr?

Vitsen skulle iofs kunna vara att avleda polisen att hitta kroppen direkt.
Men...inte tror man väl att polisen är så klantiga?

Visserligen skulle denna gm kunna vara våghalsig.
Men jag tror de flesta gm efter dessa skrik som varat i flera minuter har någon slags självbevarelsdrift. När ska man våga sig tillbaka?

Direkt?
Efter en timme?
Tre timmar?

Tänk om det är ett uppbåd med polisbilar i kvarteret efter att någon ringt till 112 för att de hade hört skrik? Och polisen har kommit? Inte tror man väl att polisen är så klantiga?

Men med tanke på allt som har hänt i den här tråden (och även utanför), så förvånar mig väl inget längre.

Den öppna ytterdörren är helt klart ett stort problem, om JokerMannen återger
utredningens åsikt om en GM som besöker LWs bostad efter dådet vet jag inte.

Tycker det låter tillkrånglat och väldigt riskfyllt ur GMs synvinkel.

Då föredrar jag teorin om att GM befann sig i LWs bostad före dådet, lämnade
bostaden hastigt och i upprört tillstånd med LW efter sig utan att stänga
dörren bakom sig.
Efter dådet hamnar GM på motorvägen där bärgaren ser GM i stället för att bege sig till LWs bostad, min teori.

Va det inte någon som skrev att barnen uppskattade det
nyckelfria låset, kanske minns fel.
Citera
2019-08-22, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jag tror att hon är ovetandes.
Har JG något förflutet med LW så var det nog så längesedan att det var innan de träffades. Eller vad tror du?

Vi vet inte om det varit något mellan JG å LW.

JG flyttade in till LI för cirka 9 år sedan.
Citera
2019-08-22, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Det är väl inte så konstigt: att någon skickat hotfulla mail bevisar inte att den dödat. Det kan ju till och med vara så som JM kanske är inne på: att det finns en annan gärningsperson och att SD drivit denne eller denna att begå mordet. Eller att man som i Lindomefallet vet att det är en av två som gjort det men inte kan visa vem det var.

Om jag får gissa så tror jag att JokerMannens teori är att HD är drivande
och att JG eller SD utfört det.
Citera
2019-08-22, 01:41
Medlem
Citat:
Troligen de närvarande vid förhandlingen. SD är skäligen misstänkt för mordet på LW. Oavsett vad du tycker.

Kan ju påminna om att TR tycker det är mindre sannolikt att SD är en mördare än
det är sannolikt att han är en mördare.
Citera
2019-08-22, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kan ju påminna om att TR tycker det är mindre sannolikt att SD är en mördare än
det är sannolikt att han är en mördare.

Ja, det vet Alla. Trots det, Mer misstänkt än alla andra. Den ende som är skäligen misstänkt. Fortfarande.
Senast redigerad av Remark 2019-08-22 kl. 01:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in