2019-08-21, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Du menar alltså att någon av oss som
har varit aktiva i tråden sedan start är GM?
Och att övriga skribenter skall uppge vem
de tror att det bör vara?

Eller kanske jag missuppfattat dig.

Hej OzzieTheOwl!
Jag tror de flesta förstår att möjligheten är stor att GM är i tråden, och då är det också väldigt solklart varför uppgifterna går i sär och är så motsägelsefulla hela tiden. För ingen tror väl att GM skulle tala sanning här?
Och är det så som JM säger att mördaren dessutom inte ljuger ensam, och att det är två GM. Så förklarar det varför det varit sånt herrans liv här som tom orsakar hot!
Tänk då hur dessa två GM hela tiden kan stötta varann med sina lögner.
Dörför jag försökt att återigen köra ett varv till för att se om någon förstått att de blivit lurade!!!
Men det blev inte uppskattat, jag skulle tystas, ifrågasättas genom att pekas ut som Carinah78 och bli ignorerad. Carinah78 fick samma behandling!!
Jag har berört något jag inte borde gjort, jag tog upp saker och vem blir mest rädd??
Så fort jag började ana att SD inte är GM, så förändrades attityden snabbt!
Så visst finns det en fan-club här men det är knappast SD fan-club.

Mördaren ljuger inte ensam sa JM.
Fundera på var uppgifterna kommer ifrån från början, jag vet vilka som motarbetar för jag har försökt gräva och vinkla.
Men det hjälper inte att rikta misstankar mot mig som några postare försökt med nu senaste dagarna. Det skrämmer mig inte för jag vet att jag inte är varken någon GM eller med-lögnare!
Snyggt försök men det var givetvis mer intressant och givande för mig, för det gav många svar!! De skyldiga gav det ingenting mer än att jag vet vilka som gör såhär och varför. Det förekommer ett kambraderi här, håller man inte med och låter sig manipuleras får man problem här..
Tack Ozzie för du vågade fråga till skillnad mot de som väljer att ignorera!!
Det påminner mig förresten om den där smutskampanjen som LW utsattes för hårt i tråden, och som jag motsatte starkt och protesterade emot!!
Redan där syntes tydliga signaler!!
Citera
2019-08-21, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Bilden är tagen den 19 augusti och det släpptes flera cacher den dagen varav den här slingan med 14 stycken. SD och HD tog de första sex och LW tog ensam FTF på #7 tom #9 innan man möttes på väg till tian och tog de sista fem tillsammans. LW hade inte tagit någon FTF tidigare denna månad så det var naturligt för henne att ta slingan oavsett vilka andra som redan var ute i spåret. Man kom överens om att mötas halvvägs och SD och HD delade också med sig ledtrådarna till bonuscachen.

Det märks lite grann i loggtexterna att SD och HD är mer reserverade, LW försöker däremot nog normalisera relationen och visa att allt kan vara som tidigare. Man ska inte övertolka loggtexter och försöka tolka stämningen, men den var inte riktigt på topp. SD och HD deltog inte heller på pub eventet senare på kvällen utan valde en annan aktivitet.

SD loggtext 16:04 - Så blev det åter FTF efter några STF. Hittades utan större problem. TFTC
LW loggtext 16:04 - Nu går vi tillsammans och denna hittas smidigt. Tftc

Personligen tycker jag den andra bilden på trion som nu blivit en kvartett är mer stämningsfull.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/ec52dcf2-3ae6-4433-9d2e-198d6219d65b_l.jpg

Se där ja var en bild till på dom tre som LW tagit, trots det ansträngda läget!
Jag svarade Carl-Janne alldeles nyss att min uppfattning till fotona bör handla om att LW vill visa något, förmodligen vill hon få folk att sluta prata om triangeldramat för allas skull.

För vill hon bli av med SD och ber HD om hjälp, så skulle hon aldrig fota honom! Hon skulle inte vilja vara i närheten av honom om SD stalkade henne anser jag! Och hon skulle aldrig umgås med varken HD eller SD utan ta anstånd helt å hållet, det är för nära inpå för det om SD besvärat LW. Tro mig jag, jag vet hur man mår av en stalker!!
Citera
2019-08-21, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det verkar ha blivit knäpptyst från åklagare Åsa Hiding efter att Sven-Erik Alhem tog upp möjligheten att låta JO eller en annan åklagare titta på det här. Jag har inte sett en enda ny artikel om fallet på över tre månader. Dog drevet ut helt efter den här artikeln i mitten av maj?
"Märkligare och märkligare för var dag som går"
https://www.na.se/logga-in/alhem-och-sarnecki-om-hjarstamordet-markligare-och-markligare-for-var-dag-som-gar

Jag tror att du har en tendens att både medvetet så som även omedvetet vara selektivt uppmärksammad på sådan information som bekräftar dina egna uppfattningar.

Jag tror också därtill sagt, att du söker och tar emot intryck som förstärker din egen uppfattning, men av-visar dem som strider mot uppfattningen.

Slutligen tror jag även till ovan sagt, att du sätter större uppmärksamhet vid det önskade istället för det oönskade.

Jag avslutar detta inlägget med att deklarera mig följande sagt, att jag är tämligen säker på att det finns en huvudperson bakom mordet på Lena Wesström, men som själv inte är den Gärningspersonen som brutalt och hänsynslöst dödsmisshandlade Hjärsta-kvinna bakom bullerplanket, du förstår, dessa kryptiska örhängen UG/471bp och i konnektion med Lena Wesström's tidigare skrivna dagboks-anteckningar har i sin tur skildrat vissa saker som gjort att vissa fenomen kunnat skönjas och fått allt kraftigare betydelse.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-21, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag undrar också inte bara vad vitsen med det hela skulle vara utan också funderar jag på hur man skulle kunna veta något sådant?

Vittnen?
Nycklarna borta?
Har de hittats?
Någon annanstans än i lgh?
Eller bredvid LW?

Det enda som skulle kunna "bevisa" att gm har återvänt tll lgh borde väl vara övervakningskamera eller vittnen?

Om nycklarna legat kvar hemma, finns ju den förklaringen på varför dörren inte var stängd/låst/stod öppen.

Om nycklarna har hittats på annat ställe än på fyndplatsen, kan man möjligen misstänka att gm gått åter till lgh. I det fallet kan man inte veta om gm glömt stänga dörren, lämnat den med flit öppen eller inte hunnit stänga den (avbruten). Men gm kan ju också tänkt återvända, men aldrig fått tillfälle eller vågat, utan enbart slängt ifrån sig nycklarna.

Om nycklarna har hittats bredvid LW kan man fundera i liknande banor som ovan och att gm sprungit tillbaka med nycklarna sedan han varit till lgh.

Men som sagt, varför? om man inte vill åt något.

MV skrev att det var en miss från gm sida (tror jag). Han verkade tro att det var tvärtom, något som gm inte tänkt på.
Enligt honom visste man också att det stått någon utanför LWs bostad. Såg denna eventuellavittne/kamrea en person återvända bara för att öppna en dörr?

Vitsen skulle iofs kunna vara att avleda polisen att hitta kroppen direkt.
Men...inte tror man väl att polisen är så klantiga?

Visserligen skulle denna gm kunna vara våghalsig.
Men jag tror de flesta gm efter dessa skrik som varat i flera minuter har någon slags självbevarelsdrift. När ska man våga sig tillbaka?

Direkt?
Efter en timme?
Tre timmar?

Tänk om det är ett uppbåd med polisbilar i kvarteret efter att någon ringt till 112 för att de hade hört skrik? Och polisen har kommit? Inte tror man väl att polisen är så klantiga?

Men med tanke på allt som har hänt i den här tråden (och även utanför), så förvånar mig väl inget längre.

Jag tror fortfarande att hon endast avsåg gå utanför grinden (typ) och avsåg fortsätta med presentinslagningen. Dessvärre blev det inte så ...

Enda anledningen att MGM skulle återvända (inte direkt, men senare ...) som jag kan tänka mig angeläget (riskvärt) vore att för att få med sig traven av SMS som han skickat henne (dokumentation på trakasserierna). Den anmälan LW tog tillbaka, av rädsla.

Har en bestämd känsla att dom var grava.

Som sagt min enda tanke om just det.

Jag tror polisen redan har dom i sin ägo.
Senast redigerad av Remark 2019-08-21 kl. 20:34.
Citera
2019-08-21, 20:36
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror fortfarande att hon endast avsåg gå utanför grinden (typ) och avsåg fortsätta med presentinslagningen. Dessvärre blev det inte så ...

Enda anledningen att MGM skulle återvända (inte direkt, men senare ...) som jag kan tänka mig angeläget (riskvärt) vore att för att få med sig traven av SMS som han skickat henne (dokumentation på trakasserierna). Den anmälan LW tog tillbaka, av rädsla.

Grinden? Vilken grind?
Citera
2019-08-21, 20:42
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Jag fattar inte hur du tänker om jag ska vara ärlig, om polisen har dessa beryktade och mytomspunna SMS så skulle de ha MGM häktad på "sannolika skäl".

Likaså alla dessa uppgifter om trakasserier som också florerat flitigt i tråden, de skulle mer än väl räcka till "sannolika skäl" men som du vet är inte så fallet (att MGM sitter på "sannolika skäl".

Utredarna har dammsugit allt som går att dammsuga i den elektroniska världen men inte fått ihop något som duger för "sannolika skäl" så vad grundar du dina tankar på?
Citera
2019-08-21, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Man kan ju hala fram LI när vi ändå håller på.
JGs sambo, om det va något mellan JG å LW så va nog
hon också ganska sur.

Jag tror att hon är ovetandes.
Har JG något förflutet med LW så var det nog så längesedan att det var innan de träffades. Eller vad tror du?
Citera
2019-08-21, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men vet man säkert att hon gett besöksförbud och om hon gjorde det är det väl närmare i tid?
Jag tror inte HD har haft en aning om polisanmälan faktiskt. Det är säkert inget som SD berättat för HD.

Du den kom troligast efter bilincidenten och i samband med unfriendningen så HD visste garanterat och gav honom LW-förbud. Det börjar klarna nu vettu
Citera
2019-08-21, 20:56
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag tror att du har en tendens att både medvetet så som även omedvetet vara selektivt uppmärksammad på sådan information som bekräftar dina egna uppfattningar.

Jag tror också därtill sagt, att du söker och tar emot intryck som förstärker din egen uppfattning, men av-visar dem som strider mot uppfattningen.

Slutligen tror jag även till ovan sagt, att du sätter större uppmärksamhet vid det önskade istället för det oönskade. /.../
Jag kan naturligtvis ha missat någon artikel som har publicerats senare än den jag länkade till. Om du (eller någon annan här) har sett någon nyare artikel så skulle det uppskattas om ni kunde länka till den.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-21 kl. 21:06.
Citera
2019-08-21, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Grinden? Vilken grind?

Om man står inuti Lena Wesström's dåvarande bostadsrätt och inne i finrummet, så är både tak och väggar målade i vit äggskals-färg och är omönstrade, det ligger hel horisontal-beläggning av parkett i något ljusbrun nyans.

Den bakre fasadväggen i finrummet har en altandörr vid vänstersidan med en ovanför inmonterad hal-fönster-ruta, under den, en så kallad sken-spegel, dörrhandtaget är monterat på altandörren's högra sidohalva, och handtaget öppnas vänstervridet och sedan upp till horisontal-läge. Till höger om altandörren finns tre glasruts-snickerier utan spröjsade rutglas. Utanför altandörren finns en uteplats under tak-byggnad med tillhörande trädgård med vegetation. Till vänster om uteplatsen finns en enkel naturstens-platt-beläggning och som löper sig mot en grind.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2019-08-21 kl. 21:06.
Citera
2019-08-21, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag fattar inte hur du tänker om jag ska vara ärlig, om polisen har dessa beryktade och mytomspunna SMS så skulle de ha MGM häktad på "sannolika skäl".

Likaså alla dessa uppgifter om trakasserier som också florerat flitigt i tråden, de skulle mer än väl räcka till "sannolika skäl" men som du vet är inte så fallet (att MGM sitter på "sannolika skäl".

Utredarna har dammsugit allt som går att dammsuga i den elektroniska världen men inte fått ihop något som duger för "sannolika skäl" så vad grundar du dina tankar på?

Det är väl inte så konstigt: att någon skickat hotfulla mail bevisar inte att den dödat. Det kan ju till och med vara så som JM kanske är inne på: att det finns en annan gärningsperson och att SD drivit denne eller denna att begå mordet. Eller att man som i Lindomefallet vet att det är en av två som gjort det men inte kan visa vem det var.
Citera
2019-08-21, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Det var för mig den enda tänkbara anledningen om han hade gått tillbaka. Jag vet inte vad SMSen innehöll men tråden säger att det bl.a. var foton. Då jag tror att han är fåfängd nog skulle kanske bara innehållet och hans meningar kanske sätta honom i en ytterst pinsam situation. Bara det skulle göra en påhälsning riskvärd, kanske ... Klart det är ren spekulation!

Men något bevis för att han mördat LW finns där inte, hon drog dessutom tillbaka anmälan. Misstanken förstärks dock ytterligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in