2019-08-21, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Fel av dig uppenbarligen eftersom SD inte sitter häktad på sannolika skäl.

Ouch!

Och helt rätt, Reimer pratar utan att tänka. Bara för att han inte ser det så finns det inte.
Otroligt trångsynt individ.

När ska ni begripa? Hoten finns, trakasserierna finns och filmerna finns.
Det finns också en mördad trebarns mor och någon/Några kommer att ställas till svars.
Citera
2019-08-21, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Stopp och belägg!
Det var alltid LW som ville mer.

Hur kan du vara så säker på det? Jag tror de ville båda två!
Citera
2019-08-21, 22:59
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Något säger mig att de ytterligare argumenten/handlingar som ÅK tillförde/anförde för sannolika snarast förstärkte skäligen misstankegrad än motsatsen, som du tycks inbilla dig.

Därav, tror jag, domaren särskilt påpekade att SD kvarstod som särskild misstänkt.

För mig verkar det högst logiskt. Du är oenig med de BÅDA.
Nej Remark. Jag är varken oenig med åklagaren eller med tingsrätten. Det enda jag säger är att det är åklagaren som är ansvarig för den nu i media uppmärksammade situationen, dvs. att SD fortfarande efter snart ett och ett halvt år hålls som skäligen misstänkt. Tingsrätten fattade på sin tid bara ett beslut om att häkta honom, och sedan efter en vecka ett nytt beslut om att häva häktningen. Ingenting annat.

Hur länge SD skall anses vara "skäligen misstänkt" (några år till eller tills brottet preskriberas) har inte tingsrätten något makt över. Den frågan är nu helt upp till åklagaren själv att avgöra.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-21 kl. 23:17.
Citera
2019-08-21, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Stopp och belägg!
Det var alltid LW som ville mer.

Du har själv klart och tydligt hävdad att du INTE känner/vet något om de inblandade personerna i detta fall.

Ljög du?
Citera
2019-08-21, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Menar du att de skulle ha tillräckligt med bevis för att häkta någon men avstå för att de misstänker att det finns ytterligare en GM (för vilken de inte har så mkt bevis)?

Menar du att de ska väcka åtal mot bara en om de vet att det är två??
Citera
2019-08-21, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men S-J, inte att förglömma, om man hittat SDs DNA på Lena* och om SD påstår att han träffat Len* i närtid är det upp till åklagare att bevisa att så inte är fallet.
Hade man inte hittat hans DNA hade han nog varit avskriven.

Tror du de hittade SD dna på
Brottsplatsen?
Citera
2019-08-21, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nej Remark. Jag är varken oenig med åklagaren eller med tingsrätten. Det enda jag säger är att det är åklagaren som är ansvarig för den nu uppmärksammade situationen, dvs. att SD fortfarande efter snart ett och ett halvt år hålls som skäligen misstänkt. Tingsrätten fattade på sin tid bara ett beslut om att häkta honom, och sedan efter en vecka ett nytt beslut om att häva häktningen. Inget annat.

Hur länge SD nu skall anses vara "skäligen misstänkt" (några år till eller tills brottet preskriberas) har inte tingsrätten något makt över. Den frågan är nu helt upp till åklagaren själv att avgöra.

Läs mitt inlägg en gång till!

Tror du på fullaste allvar att ÅK gick till TR med tomma händer? Knappast. Att det sedan inte räckte för sannolika är en annan sak. Oavsett det, kan det bara varit i förstärkandes riktning - inte tvärtom.

Det är bara att avvakta. De berörda, du bekymrar dig om, verkar ta det bara med ro.
Citera
2019-08-21, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God eftermiddag @SmartaMarta666

Jag är tämligen säker inom detta fallet vem som är själva huvudpersonen bakom mordet på Lena Wesström / 👤 / men inte är Gärningspersonen som brutalt och hänsynslöst dödsmisshandlade offret bakom bullerplanket / 👤 /

SD👤 HD👤 respektive JG👤

Individerna bakom skuggan's dal.

🌳👤👤👤🌳 Att låta sig skönja sanningen bakom skuggan's DAL ...... är för många, ett mycket svårt VAL /

Mvh/ @JokerMannen

Hej Mittinatten JokerMannen!

Är det någon av SD HD JG som kan säkras till brottsplatsen med hjälp av dna?
Citera
2019-08-21, 23:46
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Läs mitt inlägg en gång till!

Tror du på fullaste allvar att ÅK gick till TR med tomma händer? Knappast. Att det sedan inte räckte för sannolika är en annan sak. Oavsett det, kan det bara varit i förstärkandes riktning - inte tvärtom.

Det är bara att avvakta. De berörda, du bekymrar dig om, verkar ta det bara med ro.
När det gäller vad hon kan tänkas ha på SD så tror jag till skillnad från dig ingenting alls i nuläget. Jag vill nog gärna se någonting innan jag tror på det. Och det som kan ha sett ut på ett sätt då kan se ut på ett annat sätt nu ett år senare.

Men det jag talar om är alltså ansvarsfrågan, och där menar jag att det är åklagaren (och inte tingsrätten) som nu ända in i kaklet håller fast vid att SD skall anses vara skäligen misstänkt. Det är bara åklagaren själv som kan ändra på misstankegraden.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-22 kl. 00:05.
Citera
2019-08-22, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Det där med vem som ville mest är svårt, tycker jag. Det beror på vad man menar med ville. Jag tror att de ville väldigt olika saker. L*na berättade att hon i ett läge älskade SD, men hon var också beroende sv honom och av relationen. Jag känner inte SD, men det intryck jag har av honom är att hans ”ville” var av ett annat slag. Han sa att han älskade henne, men mitt intryck är att han var mer intresserad av att äga, kontrollera och utnyttja.

Vad L*na ville förändrades också en del under den period jag hade insyn i. Jag fick intryck av att älskadelen av ”ville” minskade och ett mer osunt beroende-”ville” tog överhanden.

Vad SD ville verkar också ha förändrats, från något mer moraliskt tveksamt till något juridiskt tveksamt och rena övergrepp.

Därför kan jag inte svara på frågan om vem som ville mest.

Det är därför jag tänker att båda ville.
Alla har olika behov och de förändras över tid. Men jag har inte fått intrycket av att Lena på något vis ville slippa SD som några hävdar i tråden.
Fick du intrycket av att LW var rädd för SD och att han hotade och stalkade Lena?
Var hon rädd för honom att hon samlade bevis ifall något skulle hända henne?
Citera
2019-08-22, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag minns inte när LW slutade att arbeta som pastor men är övertygad om att det nämnts i tråden.

Jag spekulerar kring om LW möjligen (någon gång från slutet av 1990-talet och framåt) utgjort ett ovärderligt stöd vad gäller någons val att vända alkohol och droger ryggen. Hen kan dock ha blivit ohälsosamt beroende av något annat; LW:s stöd, tänker jag. I början av år 2018 ska personen (jag har i åtanke) ha drabbats av en oersättlig förlust. Jag kan vara hiskeligt fel ute i mina funderingar.

Oj det låter som en tragedi som hänt.
Men slulle ett beroende av LW leda till någon sorts hämd då menar du?
Citera
2019-08-22, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Exakt. Det fanns en tidpunkt då LW trodde och hoppades på att de skulle ha ett riktigt förhållande och SD antydde åtminstone att han skulle lämna HD. Sedan har det nog varit lite växelvis trätande fram och tillbaka innan LW tröttnade och SD ansåg att hon inte hade rätt att göra det.

Sa han att hon inte hade rätt att tröttna på honom??
Är SD gammaldags av sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in