Diskussionen om bajspåsar visar återigen hur fördummande hela miljödebatten är. Självklart använder de nedbrytbara påsar av papper eller liknande. Det är ju för sjutton en europeisk båt hon seglar med!
Plastpåsarna som förpestar haven släpps ut av araber, negrer och asiater, eftersom dessa människor till 100% skiter i vad som händer med planeten. Men eftersom vi styrs av politiskt korrekta tvångstankar så kan vi inte ta hänsyn till det, utan måste förbjuda plastkassar i EU eftersom vi inte klarar att tänka på något annat än symbolfrågor. Miljön blir inte bättre av att man förbjuder något som är ett icke-problem, men alla uppoffringar som svider får oss tydligen att må bättre.
Förvånar mig att Greta alls använder påsar och plasthink. Hade hon skött det hela med sina bara händer så hade hon framstått som ännu präktigare.
Senast redigerad av WbZV 2019-08-21 kl. 21:25.
"Greta Thunberg "heading" to the Tropical Storm Chantal"
"Atlantic Ocean satellite imagery: TS #Chantal (left) approx. at 40,9N, 51,29W, Malizia II with #GretaThunberg on board (right) approx at 42.14N, 38,47W"
Vad ska dom på havet att göra? En idiotisk idé från början.
Ja. Det var precis min inställning från början. Sakta men säkert togs den över av seglarromantik men nu är vi där vi började. Om Greta omkommer i stormen är det en katastrof! Så onödigt!
Bara att folk - många i alla fall - nu börjat väga in CO2-frågan i sina kalkyler, t.ex. när de funderar på att resa på semester, köpa bil eller byta elleveranatör, är ju väldigt positivt. På så vis styr de ju också utbudet av tjänster. T.ex. kommer det att uppstå bättre koordinerade tågförbindelser genom Europa, inklusive nattåg där man kan sova lugnt hela natten utan att byta tåg, om fler människor efterfrågar det. Och när det blir smidigare, kommer fler att ta tåget... det blir en positiv spiral. Som till stor del satts igång, eller i alla fall populariserats och drivits på, av Greta.
Men i Tyskland t.ex. är ju en stor del av elen producerad av kol och det körs med många olika typer av diesellok.
Givetvis läser han inte här och det är inte han som skriver på tvitter ?? kom det som en chock nu ??
Och vad är det för fel med Trump ??
Nej jag menar inte att det är något fel med Trump jag bara undrar om det skulle vara möjligt. Om tekniken tillåter det. Det är det jag undrar. Trump har nog viktigare saker att tänka på