2019-08-21, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag är mycket tacksam över detta svar då det får mig att inse att frågan i mitt senaste inlägg kan misstolkas. Jag har aldrig trott att LW haft några missbruksproblem, tvärtom! Jag undrade om hon (eventuellt under sin pastorstid) stöttade personer med alkohol- och drogproblematik. Mitt spörsmål kan säkert te sig märkligt. Det grundar sig i en önskan om att kunna utesluta ett eventuellt samband jag av en slump tyckte mig kunna skönja sedan en tid tillbaka. Viktigt att poängtera att jag endast spekulerar och inget annat!

Edit: Jag har nu även gjort ändringar i det tidigare inlägget vilka jag hoppas förtydligar vad jag egentligen undrar över!

Pastorer stöttar många med olika problem och på olika sätt, men hon jobbade väl inte som pastor längre? Eller hade hon nyligen slutat som pastor?
Citera
2019-08-21, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tänk så galet det ibland kan bli när bokstäver ivrigt fogas samman till ord och meningar, hu Hoppas att jag nu lyckats förklara vad jag egentligen undrade gällande LW, d.v.s. om hon (eventuellt i sin pastorsroll) försökt hjälpa vuxna människor med alkohol- och drogproblem kring år 2008 och några år framåt.

När hon samtidig var sårbar pga sin skilsmässa från UW?
Skullle hon mördas för något riktigt gammalt som hänt från 2008?
Eller tänker du att saker fortsatt/upprepats tills det eskalerat?
Eller någon som suttit inne x antal år och kommer ut och hämnas för något hon vittnat om?
Citera
2019-08-21, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Mm det är ju signifikativt att de är de som skriver om SD, HD och JG som får hot och som de försöker ta reda på identiteten på.
JG har själv skrivit till mig att han försöker ta reda på vilka som skriver här inne, och som jag redan berättat har flera fått samma mejl från honom som jag.
Dvs "vi vet vilka ni är, ni är inte anonyma".

Varför skulle någon som är oskyldig och inte har något att dölja trolla runt här, hota och försöka ta reda på vilka som skriver?

Nej min gode Panzer, du har helt rätt att vara försiktig.

Är det en postare som utger sig för att vara JG här i tråden? Uppfattar jag dig rätt nu?
Citera
2019-08-21, 14:33
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har lite svårt att tro att GM står att finna utanför den krets som polisen redan har förhört eller är kända. Av dessa 600 ca som polisen hört borde även ytterliga personer nämnts. Att ha så starka känslor att man begår ett så grovt våldsbrott som här kräver trots allt ett mycket starkt motiv.

Kan motivet skapats långt tillbaka i tiden men aktualiserats på nytt? Och därför varit i det fördolda fram till nu? Något som hände under utbildningstiden eller församlingstiden? Den aktiva Idrottstiden? Alltså innan geocachetiden. Tja, aldrig riktigt tänkt på den aspekten
tidigare men tänker nu att tiden som aktiv skidåkare med träningsläger mm och gemenskap mellan de aktiva åkarna påminner lite om geocache världen.

Jag har svårt att tro på en helt främmande person som GM. LW var inte sexuellt antastad eller rånad så den typen av motiv saknas helt. Möjligt religiöst betingad men även det känns svagt om än vissa märkliga alster vi läst och även det som skrivits i forumet innehåller rätt starka ord. Men mord, nja. Men detta är inte mitt område alls.

De i utredningen som nu pågått under lång tid och som till sitt förfogande har ett gediget material där ett hyfsat stort antal personer vänder på alla stenar, betraktar materialet ur alla synvinklar mm ....undrar hur långt dom kommit?
Att dom kommit längre är självklar då underlaget är så omfattande och redan en hel del kunnat rensats som ovidkommande. Vilken bit saknas i pusslet tro?

EDIT. Eller är orsaken till morden att finna endast i händelser och utveckling de senast 7-8 åren? Fram till mordet.

Det jag fetmarkerat: Jag tror inte att det är fel att rikta blicken längre tillbaka i tiden än vad vi i tråden hittills gjort i sökandet efter potentiella gärningsmän och possibla motiv. Själv hoppas jag att någon i tråden som kände LW kan bidra med information kring personer och stödorganisationer hon eventuellt var engagerad i, främst under slutet av 1990-talet och fram till ca. 2010.
Citera
2019-08-21, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag tror att hon kan ha tagit emot hot från mer än ett håll. Från GM och även pga engagemang hon hade.

Hej VigosRos

Du menar från tiden hon var pastor?
Osäker på hur du menar vill du utveckla det lite?
Citera
2019-08-21, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Är det en postare som utger sig för att vara JG här i tråden? Uppfattar jag dig rätt nu?

Det är inte ok att försöka luska ut om JG har ett konto här och försöka få fram användarnamnet. Det bryter mot 1.06
Citera
2019-08-21, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om det stämmer att han sjukskrev sig efter att LW mördades så är det också väldigt konstigt.
Det är ett väldigt avvikande beteende.
Vad tycker hans sambo om det?

Han lär ha gömt sig i sommarstugan i två veckor.
Träffade någon honom under dessa två veckor?
Betedde han sig normalt eller onormalt i så fall?
Jag har aldrig hört talas om att någon sjukskriver sig när en "vän" dör (som inte ens längre är en vän enligt flera).

Jag har nog aldrig heller hört talas om att någon sjukskrivit sig när en vän/tidigare vän dött.
Men jag kan inte svara på hur någon mår eller behöver sjukskriva sig när deras vän/tidigare vän blivit mördad?
Jag känner ingen som tvingats gå igenom det.

Men någon här kanske har vänner och kan tala om hur dom reagerat och mått när deras vänner/tidigare vönner blivit mördade?
Jag tänker att det är en betydligt markant skillnad förstås...?
Citera
2019-08-21, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Kan det vara så att du själv arbetar upp det här illamåendet? Att vända på stenar är en sak men det blir ju väldigt fantasifullt.

VigosRos
Vad är väldigt fantasifullt här?
Är det så fantasifullt så det är osannolikt menar du? Varför tycker du det i så fall?
För det är väl inte så att du blev stressad av det jag skrev och därför riktar in dig på mig, istället för att fokusera på att hjälpa Lena få upprättelse menar jag?
Citera
2019-08-21, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Som jag uppfattade det försvann Rosamund för att hennes trovärdighet kraschlandat efter påståendena om hennes forskning. Hen insåg väl att det inte var ngn mening att vara kvar under det nicket.

Det där snacket om att ngn ska ha kommit fram till vem som var GP ger jag inte heller mycket för. Om man har en teori, så sjunger man väl ut den och förklarar vad den bygger på? Och om man kommer fram till ngt viktigt som tråden inte vet, då hoppas jag verkligen att man berättar det för polisen istället. Skulle någon ha gjort det och haft vattentäta bevis med sig, då skulle vi haft en mgm häktad.

Elsa2018
Det är mycket troligt att hon försvann av den anledningen, jag läste inte mycket innan jag bestämde mig för att hon var konstig, jag hoppade därför över det mesta där hon härjade i tråden. Men det var ett par andra som faktiskt påminde lite om hennes sätt att uttrycka sig tyckte jag, men om det var en slump vet jag inte förstås.
Citera
2019-08-21, 15:16
Medlem
SmartaMarta666 ställer massor med frågor men typ inga om han som är misstänkt för mordet. Det gör mig nyfiken.
Citera
2019-08-21, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
SmartaMarta666 gillar tydlighet och det gör jag med. Därför bad jag hen berätta vad hen kommit fram till.

Jag har inte sett svar på min önskan ännu och inte heller på din fråga...

Håller med. Jag ser också fram emot
att få svar på min undran och även
intressant med svar på.din fråga angående
vad h*n kommit fram till.

Vi får väl ge oss till tåls...
Citera
2019-08-21, 15:27
Medlem
👤Lördagen den 19 Maj år 2018👤

Den då påbörjade Kriminaltekniska 🚙 under-sökningen per den 19 Maj år 2018 samt vid Lördags-eftermiddagen och med då påbörjat arbetet strax efter klockan 🕔17:20, uppställdes bland annat en Kriminalteknisk stege innanför själva bullerplanket i en diagonal lutning ↗ mot bullerplanket's innervägg, detta ägde rum i själva riktningen var den avlidna kvinno-kroppen då låg vilandes på markgrunden, ytterligare en [extra] Kriminalteknisk stege uppställdes sedan därefter på själva utsidan av bullerplanket, också den stegen, i diagonal lutning ↖ vilandes mot bullerplanket.

Bägge de två uppställda Kriminaltekniska stegarna, varav en på dess insida respektive den andra, på sin utsida ... sammankopplades med hjälp av ett mörkblått spännband, för att sålunda [av den anledningen] inte kunna glida isär vid själva gång-trampningarna på stegarna nedifrån och upp gällande bägge sidorna av själva bullerplanket.

Den Kriminaltekniska undersökningen gjordes då med avsökning 🔎🔍👤 i vertikal riktning nedifrån och upp hela vägen till toppen och sedan därefter [därnäst] över på andra sidan om bullerplanket i vertikal riktnings-avsökning uppifrån och ned till marknivån, därnäst genomsöktes även det stora vegetations-området 🌳🌳🌳🔎🔍👤 noggrant på dess båda sidor av bullerplanket. Flera spår kunde då inom detta Kriminaltekniska arbetet säkras därstädes.

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in