2019-08-21, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det jag uppfattar som konstigt med HD är att hon bosatte sig så att hon (nästan?) kunde se hem till LW.
Fanns det någon planering bakom detta?
Eller lider hon av ett enormt kontrollbehov?
Hon kunde nog ändå inte kontrollera om SD besökte LW eller inte eftersom det fanns andra vägar.

Bortförklaringen att hon köpte bostaden från sin bror, fast hon inte har någon bror, tyder också på en agenda.
Om hon bara hade råkat hamna just där så hade det inte funnits någon anledning att ljuga om brodern.
Det tyder på dåligt samvete.

Hm..bostadsbristen påverkar säkerligen rejält eller är den inte lika hopplös i örebro som i övriga landet?
Och det här med bror, kom den lögnen från HD själv så förstår jag din undran. Den frågan är intressant.
Citera
2019-08-21, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Bytt trolig GM redan?

Nej jag vet inte vem som kan ha samarbetat med HD, det är den stora frågan. Om det nu är HD vill säga? Vad tror du själv?
Citera
2019-08-21, 10:34
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Om det stämmer att han sjukskrev sig efter att LW mördades så är det också väldigt konstigt.
Det är ett väldigt avvikande beteende.
Vad tycker hans sambo om det?

Han lär ha gömt sig i sommarstugan i två veckor.
Träffade någon honom under dessa två veckor?
Betedde han sig normalt eller onormalt i så fall?
Jag har aldrig hört talas om att någon sjukskriver sig när en "vän" dör (som inte ens längre är en vän enligt flera).

Det är ovanligt att vänner sjukskriver sig när en vän dör eftersom man inte har rätt till sjuklön då.
JG har enligt sina loggningar varit ute och jagat cacher på onsdagskvällen 16/5 när LW var försvunnen och den 23/5 var han på konferens i Skåne. Kanske han var krasslig och tryckte i sommarstugan och har loggat fel datum?

@Sh.Holmes! Vet du när i tid JG ska ha varit sjukskriven? Kan det vara något du har missuppfattat?

(Fick se att JG verkligen vill bli sedd/hittad och har sett till att hans bil med den personliga reg.skylten "DUDE" är Trackable Det får mig att fundera på om han visar upp bilen på olika platser för att se vilka som loggar? Jag såg bilen på en parkering vid några fackhandelsbutiker på Aspholmen i våras, men kommer inte ihåg vilket datum, så jag hoppar över att logga
www.geocaching.com/track/details.aspx?tracker=TB7G76F )
Citera
2019-08-21, 10:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tror du det?

Det innebär ju att de offentligt måste erkänna att de haft fel fokus i snart femton månader, det tror inte jag kommer att hända.

Hiding och utredarna behöver inte få sina handlingar granskade så länge de har en "skäligen misstänkt" så den stämpeln kan ju vara bra att ha av omsorg om den egna karriären.
Det verkar ha blivit knäpptyst från åklagare Åsa Hiding efter att Sven-Erik Alhem tog upp möjligheten att låta JO eller en annan åklagare titta på det här. Jag har inte sett en enda ny artikel om fallet på över tre månader. Dog drevet ut helt efter den här artikeln i mitten av maj?
"Märkligare och märkligare för var dag som går"
https://www.na.se/logga-in/alhem-och-sarnecki-om-hjarstamordet-markligare-och-markligare-for-var-dag-som-gar
Senast redigerad av Draifos 2019-08-21 kl. 10:42.
Citera
2019-08-21, 10:37
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Hm..bostadsbristen påverkar säkerligen rejält eller är den inte lika hopplös i örebro som i övriga landet?
Och det här med bror, kom den lögnen från HD själv så förstår jag din undran. Den frågan är intressant.
Det var någon i tråden som påstod det men vi kan ju inte veta vem som ligger bakom.
Syftet med uppgiften verkade vara att försvara varför HD hade köpt en bostad så nära LW.
Därför antar jag att det är någon av HD:s vänner/försvarare som hittade på den uppgiften.
Citera
2019-08-21, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag tror inte "massor" ville mörda LW. Det fanns en, möjligen två och dom gjorde det också.
Statistiken talar emot HD som ensam mördare men inte som delaktig, tvärtom är det vanligt. Det har inte framkommit ytterligare alternativa gm eller några troliga motiv, och det kan vara ett mord utan motiv men inte troligt.

Intressant är att se hur alla som figurerat i tråden lever och vad de gör idag, har de ändrat livsstil, flyttat osv.
Nej det verkar som allt fortgår som vanligt, det enda ovanliga jag kan se just nu är väl att ett par som skilt sig umgås mer än någonsin tidigare trots allt i bagaget. Och bägge i paret hade motiv att mörda LW.
Bägge bor också alldeles nära.
JG bor en bit bort men inte mer än att det tar 20 min på cykel.

Jag har lite svårt att tro att GM står att finna utanför den krets som polisen redan har förhört eller är kända. Av dessa 600 ca som polisen hört borde även ytterliga personer nämnts. Att ha så starka känslor att man begår ett så grovt våldsbrott som här kräver trots allt ett mycket starkt motiv.

Kan motivet skapats långt tillbaka i tiden men aktualiserats på nytt? Och därför varit i det fördolda fram till nu? Något som hände under utbildningstiden eller församlingstiden? Den aktiva Idrottstiden? Alltså innan geocachetiden. Tja, aldrig riktigt tänkt på den aspekten
tidigare men tänker nu att tiden som aktiv skidåkare med träningsläger mm och gemenskap mellan de aktiva åkarna påminner lite om geocache världen.

Jag har svårt att tro på en helt främmande person som GM. LW var inte sexuellt antastad eller rånad så den typen av motiv saknas helt. Möjligt religiöst betingad men även det känns svagt om än vissa märkliga alster vi läst och även det som skrivits i forumet innehåller rätt starka ord. Men mord, nja. Men detta är inte mitt område alls.

De i utredningen som nu pågått under lång tid och som till sitt förfogande har ett gediget material där ett hyfsat stort antal personer vänder på alla stenar, betraktar materialet ur alla synvinklar mm ....undrar hur långt dom kommit?
Att dom kommit längre är självklar då underlaget är så omfattande och redan en hel del kunnat rensats som ovidkommande. Vilken bit saknas i pusslet tro?

EDIT. Eller är orsaken till morden att finna endast i händelser och utveckling de senast 7-8 åren? Fram till mordet.
Senast redigerad av Remark 2019-08-21 kl. 10:56.
Citera
2019-08-21, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det är ovanligt att vänner sjukskriver sig när en vän dör eftersom man inte har rätt till sjuklön då.
JG har enligt sina loggningar varit ute och jagat cacher på onsdagskvällen 16/5 när LW var försvunnen och den 23/5 var han på konferens i Skåne. Kanske han var krasslig och tryckte i sommarstugan och har loggat fel datum?

@Sh.Holmes! Vet du när i tid JG ska ha varit sjukskriven? Kan det vara något du har missuppfattat?

(Fick se att JG verkligen vill bli sedd/hittad och har sett till att hans bil med den personliga reg.skylten "DUDE" är Trackable Det får mig att fundera på om han visar upp bilen på olika platser för att se vilka som loggar? Jag såg bilen på en parkering vid några fackhandelsbutiker på Aspholmen i våras, men kommer inte ihåg vilket datum, så jag hoppar över att logga
www.geocaching.com/track/details.aspx?tracker=TB7G76F )

Jagade han cacher när LW var försvunnen? Snyggt...
Ja han sa själv att han var i sin stuga i två veckor efter LW hade hittats, om han ljuger eller inte kan inte jag avgöra.
Citera
2019-08-21, 10:54
Medlem
Citat:
Både HD och MH har ju diskuterats en hel del i tråden.
Känner du till fler?

Nej jag känner inte till att fler nämnts i tråden men det är lätt att missa saker också. Sen finns livet utanför tråden, allt når givetvis inte hit.
Sen ska man komma ihåg att det finns skäl till att ifrågasätta allt, eftersom information från GM är vilseledande, om man får utgå från att GM finns i tråden?
Citera
2019-08-21, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag har deklarerat klart och tydligt för @dalaan's att jag tänker inte på något sätt göra mig ovän med KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding, genom att skriva ut en förundersöknings-ledare's namn, varken inom tråden eller via PM till vederbörande och så vidare, det här handlar inte om mitt förtroende inom tråden och mellan er medlemmar, det här handlar om ett brutalt och hänsynslöst begånget mord på en tidigare 45 årig trebarns-moder, som skall på ett, eller annat sätt lösas, och inte om mitt förtroende.

Jag har deklarerat via PM:s till @dalaan's att dom är hjärtligt välkomna att ställa frågor som relevant berör mordet på Lena Wesström, och jag skall svara efter bästa förmåga.

Vad du tror och inte tror, rör mig inte i ryggen det minsta, vad som däremot berör mig väldigt djupt är själva mordet på Lena Wesström.

Till observandum, om jag kände Lena Wesström eller inte, det är min personliga ensak, vilket inkluderar henne's tre barn och deras Fader UW.

Mvh/ JokerMannen

Det konstiga är ju att jag vet ju uppenbarligen vad personen/personerna heter som höll i mitt och sambons förhör så du avslöjar ju inte direkt någonting, förutom att du antingen talar sanning eller ljuger.

Men likförbannat vägrar du skriva mitt och sambons namn i PM så man undrar ju, vill du inte att det ska krypa fram att du bara gissar dig fram i tråden?
Citera
2019-08-21, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det verkar ha blivit knäpptyst från åklagare Åsa Hiding efter att Sven-Erik Alhem tog upp möjligheten att låta JO eller en annan åklagare titta på det här. Jag har inte sett en enda ny artikel om fallet på över tre månader. Dog drevet ut helt efter den här artikeln i mitten av maj?
"Märkligare och märkligare för var dag som går"
https://www.na.se/logga-in/alhem-och-sarnecki-om-hjarstamordet-markligare-och-markligare-for-var-dag-som-gar
Märkligare och märkligare för var dag som går är en bra rubrik på detta mordfall tycker jag, där inget verkar hända.
Citera
2019-08-21, 11:08
Medlem
Citat:
Det var någon i tråden som påstod det men vi kan ju inte veta vem som ligger bakom.
Syftet med uppgiften verkade vara att försvara varför HD hade köpt en bostad så nära LW.
Därför antar jag att det är någon av HD:s vänner/försvarare som hittade på den uppgiften.

Man kan kanske utgå från att HD önskade bo kvar i området bl.a. av praktiska skäl som att barnen kunde gå kvar i skolan och enklare med delad vårdnad mm. Dom var båda vuxna personer och inte genuina ovänner. Som skild behövde hon ett mindre boende än ett hus. Som ekonomin tillät. Som jag förstår är det då detta område som erbjuds.
Citera
2019-08-21, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Hett kan man säga, skumma postare hoppar in när skruvarna dras åt. Anmälningar haglar och alla möjliga ljusskygga kommer fram.
Känsligt detta med HD, JG och SDs järngäng.
Vi får inte glömma att detta inte är en lek, en riktig mördare finns där ute och kanske även här. Han har medhjälpare och en fan club också vad det verkar.

Den utlösande faktorn denna gång verkar ha varit en hint från JM om att JG dreglade på LW lite för mycket, och efterföljande spekulation att kanske LW var i färd att avslöja för JGs sambo att han betett sig som SD...
Tungbilderna från de sliskiga typerna är inte vad normala vuxna ägnar sig åt.

Och har GM en fanclub här intråden så har GM stort inflytande över deras åsikter, dvs deras tankar och förmodligen då redan från trådens start för att lyckas med detta.
Så tänker att av de som varit aktiva här som mest från start, troligtvis då skulle innebära, att en av dom kan vara GM, för att styra trådens deltagare för att vilseleda. Även styra de som hoppar in senare för det blir lättare ju fler som är styrda dessutom och som lägligt hänvisats till vilka som anses vara mest trovärdiga i tråden, som inte tyder inte på att det funnits utrymme för eget tänkande.
Att det dessutom förekommit hot mot vissa postare tyder på detta också givetvis.

Så vem skulle det kunna vara?
Inser inte ni, som faktiskt upplevt detta och det från start, vilka det är och vem/vilka det pekar på????????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in