2019-08-21, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det var någon i tråden som påstod det men vi kan ju inte veta vem som ligger bakom.
Syftet med uppgiften verkade vara att försvara varför HD hade köpt en bostad så nära LW.
Därför antar jag att det är någon av HD:s vänner/försvarare som hittade på den uppgiften.

Verkar bara konstigt att någon skulle behöva försvara det med att säga det var hennes brors när hon ingen bror har. Tänkte det borde inte funnits så mycket att välja på.
Men visst, bostadsmarknaden i örebro kanske hade massor att erbjuda just då.
Citera
2019-08-21, 16:48
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Du har överhuvud taget ingen som helst kännedom om vilka spår som då vid det aktuella tillfället kunde säkras, detta med anledning av du högst troligen inte befann dig på platsen under den då pågående Kriminaltekniska undersökningen.

Du som påstår dig ha god kännedom om detta skall få svara på följande frågor.

Hur många mindre träd 🌱🌱🌱 och även grenar 🌿🌿🌿 sågades av på den då aktuella brottsplatsen av Kriminalteknikerna ?

Hur många mindre träd så och även grenar bort-togs från insidan av bullerplanket ?
och hur många gallrades bort från utsidan av bullerplanket inom vegetations-området ?

Vad var den egentliga anledningen till att man på Kriminaltekniskt väg bestämde sig för att ta bort träd och grenar från platsen ?

Mvh/ JokerⓂannen
Du kan väl förklara på vilket sätt antalet avsågade träd och grenar har med fallet att göra.
Eller ändå bättre, sluta med ditt eländiga tramsande!
Citera
2019-08-21, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Har svårt att låta bli att tänka på det där med att det enligt utsago skulle vara en komplicerad utredning, att det är 600-700 förhör och att det inte verkar hända något på häktningsfronten. Det jag tänker är att det är en utmaning att få någon ordning på en stor och komplicerad utredning. Det kräver kompetens. Om någon kom och släppte hur många mappar/dokument det nu kan handla om på mitt skrivbord med orden ”lös det här” skulle det innebära fri lejd för GM.

Undrar om det inte är just det som har hänt. En serie dåliga beslut kring tidiga insatser, en turbulent utredning som ledde till missar och dålig kontinuitet, en växande utredning som ställer (för?) stora krav på ansvariga utredare?

Om MGM är i klass med Fossmo/Möller och om han har haft turen att många bevis blev förstörda innan L*na hittades då kräver det nog sin kvinna/man att lösa fallet. Jag har skrivit det förut, men tycker fortfarande, att det skulle behövas något i stil med en LGW som skärskådade och ställde utredarna mot vägen.

Kanske är jag orättvis? Jag vet inte om det är en bra eller dåligt skött utredning. Det finns naturligtvis utredningar och omständigheter som de mest kompetenta utredarna i världen inte kan rå på. Kanske det är omständigheterna och inte kompetensen som är problemet, men lite medialt tryck skulle inte skada. Kanske det skulle leda till en välbehövliga omprioriteringar av utredningsresurser?

MV skrev det också för en tid sedan, att det behövdes mer pigga resurser till utredningen. Kanske mediauppmärksamhet hjälper, men jag tror att det ibland är väl mycket skyddad verkstad i en del offentliga verksamheter.
Citera
2019-08-21, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Hej VigosRos

Du menar från tiden hon var pastor?
Osäker på hur du menar vill du utveckla det lite?

Nej, jag talar om senare tid.
Citera
2019-08-21, 16:57
Medlem
Blessedfruits avatar
Det där med vem som ville mest är svårt, tycker jag. Det beror på vad man menar med ville. Jag tror att de ville väldigt olika saker. L*na berättade att hon i ett läge älskade SD, men hon var också beroende sv honom och av relationen. Jag känner inte SD, men det intryck jag har av honom är att hans ”ville” var av ett annat slag. Han sa att han älskade henne, men mitt intryck är att han var mer intresserad av att äga, kontrollera och utnyttja.

Vad L*na ville förändrades också en del under den period jag hade insyn i. Jag fick intryck av att älskadelen av ”ville” minskade och ett mer osunt beroende-”ville” tog överhanden.

Vad SD ville verkar också ha förändrats, från något mer moraliskt tveksamt till något juridiskt tveksamt och rena övergrepp.

Därför kan jag inte svara på frågan om vem som ville mest.
Citera
2019-08-21, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har lite svårt att tro att GM står att finna utanför den krets som polisen redan har förhört eller är kända. Av dessa 600 ca som polisen hört borde även ytterliga personer nämnts. Att ha så starka känslor att man begår ett så grovt våldsbrott som här kräver trots allt ett mycket starkt motiv.

Kan motivet skapats långt tillbaka i tiden men aktualiserats på nytt? Och därför varit i det fördolda fram till nu? Något som hände under utbildningstiden eller församlingstiden? Den aktiva Idrottstiden? Alltså innan geocachetiden. Tja, aldrig riktigt tänkt på den aspekten
tidigare men tänker nu att tiden som aktiv skidåkare med träningsläger mm och gemenskap mellan de aktiva åkarna påminner lite om geocache världen.

Jag har svårt att tro på en helt främmande person som GM. LW var inte sexuellt antastad eller rånad så den typen av motiv saknas helt. Möjligt religiöst betingad men även det känns svagt om än vissa märkliga alster vi läst och även det som skrivits i forumet innehåller rätt starka ord. Men mord, nja. Men detta är inte mitt område alls.

De i utredningen som nu pågått under lång tid och som till sitt förfogande har ett gediget material där ett hyfsat stort antal personer vänder på alla stenar, betraktar materialet ur alla synvinklar mm ....undrar hur långt dom kommit?
Att dom kommit längre är självklar då underlaget är så omfattande och redan en hel del kunnat rensats som ovidkommande. Vilken bit saknas i pusslet tro?

EDIT. Eller är orsaken till morden att finna endast i händelser och utveckling de senast 7-8 åren? Fram till mordet.

Jag tror att det kan vara två GM som JokerMannen säger. Att de kan har bevis mot den ene men inte tillräckligt mot den andre?

Och visst kan den ene ha motiv från 7-8 år sedan men den andra har andra motiv?
Citera
2019-08-21, 17:06
Medlem
Citat:
Jag tror att det kan vara två GM som JokerMannen säger. Att de kan har bevis mot den ene men inte tillräckligt mot den andre?

Menar du att de skulle ha tillräckligt med bevis för att häkta någon men avstå för att de misstänker att det finns ytterligare en GM (för vilken de inte har så mkt bevis)?
Citera
2019-08-21, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Du har överhuvud taget ingen som helst kännedom om vilka spår som då vid det aktuella tillfället kunde säkras, detta med anledning av du högst troligen inte befann dig på platsen under den då pågående Kriminaltekniska undersökningen.

Du som påstår dig ha god kännedom om detta skall få svara på följande frågor.

Hur många mindre träd 🌱🌱🌱 och även grenar 🌿🌿🌿 sågades av på den då aktuella brottsplatsen av Kriminalteknikerna ?

Hur många mindre träd så och även grenar bort-togs från insidan av bullerplanket ?
och hur många gallrades bort från utsidan av bullerplanket inom vegetations-området ?

Vad var den egentliga anledningen till att man på Kriminaltekniskt väg bestämde sig för att ta bort träd och grenar från platsen ?

Mvh/ JokerⓂannen

Nu tror ju jag att det kan vara buskar som ger rivmärken på GM. Även träd och grenar.
Man söker väl DNA från GM
Citera
2019-08-21, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Om vi så lyfter blicken över knasbollarna som fantiserat sig upp till dubbla livstidsstraff för SD, HD och JG och återgår till realiteter .

både brottsplats , brottsoffer, tidpunkt för gärningen och trolig dödsorsak finns så är det ofrånkomligen så att det gränsar till omöjligt att den misstänkta gärningsmannen som från första dagen är misstänkt inte går att binda vid mordet. Man behöver inte vara insatt i utredningsarbete för att förstå att går inte ihop.

Om man skulle drista sig till att göra en sannolikhetskalkyl så är det statistiskt så att det egentligen inte kan ha varit han.

Om GM på något sätt hanterat kroppen med eller utan tillhygge och ändå lyckats med trolleriet att inte lämna spår efter sig bör å andra sidan ett icke-överensstämmande dna-resultat innebära att han istället ska frias från misstankar om mordet.

Med detta sagt skulle den fullständiga träffrapportinformationen som framkommit under den osedvanligt långa tid NFC undersökt kroppen visa på resultat som talar till den misstänktes fördel. Det går svårligen undvika misstanken om att det är anledningen till att utredningen har gått i stå och där kommer förbli.

Sannolikheten att det är en GM som av Quick- tunnelseende missats är odiskutabelt större än att den okriminelle MGM skulle ha en sån aldrig förut skådad tur.

Bland dom tidigare missgrepp vilka vi blivit varse bör nog läggas till att Åkl lagt alla sina ägg i NFC korgen till skada för (glädjelöst)ordinärt polisarbete. En rasande snabb utveckling av analystekniker kittlar den lättstimulerade Åkl-lättjan intill återvändsgränder såsom i detta fall.

Men S-J, inte att förglömma, om man hittat SDs DNA på Lena* och om SD påstår att han träffat Len* i närtid är det upp till åklagare att bevisa att så inte är fallet.
Hade man inte hittat hans DNA hade han nog varit avskriven.
Citera
2019-08-21, 17:20
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Nu tror ju jag att det kan vara buskar som ger rivmärken på GM. Även träd och grenar.
Man söker väl DNA från GM

...lägg till hårstrå(n)!
Citera
2019-08-21, 17:22
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag och även andra har upprepade gånger frågat dig hur du kan veta det?
Hittills har du vägrat svara så jag antar att det är samma nu.
Din trovärdighet angående allt som rör fallet är absolut noll.

Det är uppseendeväckande att du tjatar om att jag för femtioelfte gången ska förklara för dig hur LW var.
LW ville så mycket mer att det stundom gränsade besatthet. Punkt.

Du liksom ett flertal postare har en mycket förvirrad syn på hur LW var som orsakas av att ni konsekvent förnekar dom sidor hos henne ni själva tycker illa om. Det finns också en skulproblematik i att flera av er tror att skulden för mordet förskjuts till BO så fort motivet berörs.

Så blir LW något hon inte var och det hon inte var måste försvaras till varje pris.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-21 kl. 17:38.
Citera
2019-08-21, 17:24
Medlem
Citat:

God eftermiddag @SmartaMarta666

Jag är tämligen säker inom detta fallet vem som är själva huvudpersonen bakom mordet på Lena Wesström / 👤 / men inte är Gärningspersonen som brutalt och hänsynslöst dödsmisshandlade offret bakom bullerplanket / 👤 /

SD👤 HD👤 respektive JG👤

Individerna bakom skuggan's dal.

🌳👤👤👤🌳 Att låta sig skönja sanningen bakom skuggan's DAL ...... är för många, ett mycket svårt VAL /

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in