Citat:
Ursprungligen postat av
LudvigSigurdDavid
Vad hoppas du få ut av LARO?
Ibland får man intrycket att en del söker LARO utan att deras största problem är opiater och att en del inte förstår att man väldigt fort tröttnar på att stå i kö för att lämna urinprov ett par gånger i veckan. Särskilt när man inte längre blir lite hög på sin dos.
Nu menade jag inte att det var så för dig, bara en allmän reflektion. Det är ju fruktansvärt vidrigt när man vill lämna programmet, frivilligt eller ofrivilligt och känner att det man uppnådde var ett kanske ännu djupare opioidberoende än det man hade innan.
Sen att man kände sig totalt ägd gjorde ju inte saken bättre. Jag önskar att jag själv hade hittat en annan väg eftersom det inte var massa överdoser i mitt fall.
Det är främst för att få ekonomin att fungera, minska på brottslighet och få förhållandet med min flickvän att inte spricka. Hon är med i Laro och blir ju galen om jag använder tjack, mdma osv.
Jag har vägt för och nackdelar nu i flera månader och jag tänker ge det en chans.
Det jobbigaste med det är ju att måsta fara dit varje dag i 3 månader, lämna urinprov hela tiden och jag kan inte röka några bloss hasch, eller dra en lina tjack om jag känner för det. Man blir jävligt låst.
Men som sagt, jag tänker ge det en chans. För min egen men mest för min flickväns skull