Mycket VAR fokus. Som väntat. Läste en artikel i the guardian igår angående VAR. Två toppkommentarerna var ungefär såhär.
"Ive watched football for 30 years but VAR has ruined everything. My love for football has gone"
"Finally we dont have to see referees decide games anymore. VAR is great"
Inte exakt så men ungefär så lät det. Orkar inte titta upp exakta citaten just nu. Men där är väl problemet. Innan VAR fylldes forum och artiklar med långa diskussioner om hur dåliga domarna är och att det är orättvist. Vissa lag gynnas. Konspirationer. Osv. Många ville ha VAR.
Nu så fylls det istället av kommentarer om hur fotbollen dött och hur VAR förstör.
Går inte och vinna. Nu kan det vara så att det är olika personer som skriver men många har säkert suttit och svurit åt domarmisstag och nu tycker fotbollen är död när vi fixat så att dessa misstag inte sker. Vad ska man göra. Finns ingen perfekt lösning. Och man kan inte göra alla nöjda heller.
Min egen uppfattning om VAR är lite som EU. Är för iden, men mindre nöjd med utförandet. Först och främst tror jag man haft för bråttom. Man skulle gått igenom regelbok, regeländringar med mera och se till att det är anpassat för VAR systemet. Sen måste man börja använda det som man själva säger. CLEAR AND OBVIOUS. Sterlings offside är inte clear and obvious. Jag har fortfarande inte sett bilder som visar att han faktiskt är offside. Sen måste domarna sluta titta på skärmarna. Är det clear and obvious kan domarna i video rummet fatta beslut. Men ja, diskussionen lär fortsätta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hunden007
Tror ni Bury ens kommer få spela denna säsongen? typ redan skjutit upp 4 matcher.
Bolton sköt också 1 match idag.
Nej det tror jag inte. Är väl deadline den här veckan? Tyckte mig läsa det. Om inte denna vecka är det inte långt borta dock. Dom kommer nog bli uteslutna gissar jag. Då ställer man in alla deras matcher. Bolton ställde också in sin match som du sa. Detta på grund av att man typ pressat deras yngre spelare att spela eller något. Något om welfare var det iallafall. Säger ju en del om hur illa det är där. Dessutom ställde man in matchen utan godkännande från FA och deras motståndare så dem riskerar nu ytterligare poängavdrag. Dåligt skött hela grejen. Jag menar vad är poängen. Dem är redan ute med alla avdrag så då kunde man skickat ned dem innan säsongen. Nu blir det bara rörigt och dåligt organiserat vilket även påverkar övriga lag.