2019-08-20, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @CarlJanne75:an ... ingen fara på taket, "Kurtan" antaget.

Beträffande Lena Wesström's mördare, så vill jag deklarera följande sagt här nedan.

Gärningspersonen i just detta fallet, är en mycket intelligent varelse och har sålunda ett exceptionellt sätt att kunna vilse-leda polisen, det vill säga, att inom detta mordfallet förekommer flera egendomliga villospår.

Ju fräckare man är som person, och desto större risker som man vågar att utsätta sig för, ju större än chansen att man klarar sig, förses man sedan dessutom därtill av med-lögnare genom sin bekantskaps-krets, så blir procent-antalet ännu högra till att man lyckas undan-komma sitt straff för den gärning man begått.

Och du kan här vid enligt ovan skrivet, sanna mina ord / 👤 /

Mvh/ @JokerⓂannen

Dock har GM gjort misstag ...
Citera
2019-08-20, 22:34
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Skulle det vara så att det ligger något i JMs inlägg om att JG gjort ovälkomna närmanden mot LW, så skulle det inte förvåna mig alls.

JG känns i mina ögon som någon som med ett yttre frejdigt sätt försöker dölja sitt mindre trevliga rätta jag. Det är något med den mannen som inte känns bra.

Jag håller med dig om att det är något som inte känns bra. Som jag skrev igår, uppfattar jag JG som en Wanna Be. Poesin du grävde fram förstärker intrycket han ger. När jag såg hans bil i våras, så tänkte jag: "Har karln identitetsproblem?" Om hans bil hade varit lite speciell, typ en Hummer, så hade möjligen den personliga reg.skylten med namnet "DUDE" passat in bättre än på hans Toyota.

(Btw, jag tycker det fattas lite inlägg som jag hann skymta förut, men inte hittar nu. Har det varit hett härinne?)
Citera
2019-08-20, 23:04
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag håller med dig om att det är något som inte känns bra. Som jag skrev igår, uppfattar jag JG som en Wanna Be. Poesin du grävde fram förstärker intrycket han ger. När jag såg hans bil i våras, så tänkte jag: "Har karln identitetsproblem?" Om hans bil hade varit lite speciell, typ en Hummer, så hade möjligen den personliga reg.skylten med namnet "DUDE" passat in bättre än på hans Toyota.

(Btw, jag tycker det fattas lite inlägg som jag hann skymta förut, men inte hittar nu. Har det varit hett härinne?)

Om det stämmer att han sjukskrev sig efter att LW mördades så är det också väldigt konstigt.
Det är ett väldigt avvikande beteende.
Vad tycker hans sambo om det?

Han lär ha gömt sig i sommarstugan i två veckor.
Träffade någon honom under dessa två veckor?
Betedde han sig normalt eller onormalt i så fall?
Jag har aldrig hört talas om att någon sjukskriver sig när en "vän" dör (som inte ens längre är en vän enligt flera).
Citera
2019-08-20, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Hett kan man säga, skumma postare hoppar in när skruvarna dras åt. Anmälningar haglar och alla möjliga ljusskygga kommer fram.
Känsligt detta med HD, JG och SDs järngäng.
Vi får inte glömma att detta inte är en lek, en riktig mördare finns där ute och kanske även här. Han har medhjälpare och en fan club också vad det verkar.

Den utlösande faktorn denna gång verkar ha varit en hint från JM om att JG dreglade på LW lite för mycket, och efterföljande spekulation att kanske LW var i färd att avslöja för JGs sambo att han betett sig som SD...
Tungbilderna från de sliskiga typerna är inte vad normala vuxna ägnar sig åt.
Citera
2019-08-20, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om hon ogillade bilderna så mycket så är det en gåta att hon lägger ut dom på
sitt IG, tycker du inte det?

Att hon alltid tittar in i "kameramannens" lins när bilden tas är inte så konstigt.
I dom flesta fallen är nämligen "kameramannen" LW själv.

På en bild med sig själv och barnen hänger två av barnen ut tungorna, en förklaring
till det kanske du har.

Håller med dig Carl-Janne!
Det var en mycket bra fråga varför hon lägger ut bilderna om dom gjorde henne upprörd och hon kände sig kränkt?
Blir hon inte ännu mer förnedrad genom att lägga upp bilderna så alla ser och även det att hon måste bli påmind om det när hon inte bara raderade fotona?

Kan det vara ett försök att berätta saker med de här fotona?
Är de kanske tagna längre tillbaka i tid än de datum hon faktiskt la upp dom?

Vad försöker hon i så fall berätta med fotona? Och för vem?
För JG för att det var vid samma tillfälle han tafsade på henne?
Undrar när dessa foton togs??

Mördar man pga av ett par foton som vid första anblicken verkar harmlösa, för att de lagts upp till allmän beskådan...då handlar det om värre saker.

JokerMannen berättar i ett annat inlägg att LW är sårbar efter seperation från UW. Var fanns JG då? Kände han LW redan då?
Utnyttjar JG kvinnor när de är som svagast och styr dom?
Kanske JG som utnyttjar och styr HD som mår så dåligt? Utnyttjar för att hjälpa till med ett mord???
JG utåt som verkar vara den som tar tag i saker, hjälper alla svaga, åtminstone för att det ska se ut som så utåt? Och för att de som blir utnyttjade ska känna att de står i tacksamhetsskuld till honom??

Nu mår jag verkligen illa på riktigt!!
Citera
2019-08-20, 23:25
Medlem
Har hela tiden haft en solklar känsla av att hat från en annan kvinna ligger bakom det här. Borde finnas ett antal sådana med potentiella motiv.
Citera
2019-08-20, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Mm det är ju signifikativt att de är de som skriver om SD, HD och JG som får hot och som de försöker ta reda på identiteten på.
JG har själv skrivit till mig att han försöker ta reda på vilka som skriver här inne, och som jag redan berättat har flera fått samma mejl från honom som jag.
Dvs "vi vet vilka ni är, ni är inte anonyma".

Varför skulle någon som är oskyldig och inte har något att dölja trolla runt här, hota och försöka ta reda på vilka som skriver?

Nej min gode Panzer, du har helt rätt att vara försiktig.

Det har du en gigantiskt poäng i Sh.Holmes!!
Vem har behov av att hota någon via PM?? Bra fråga
Ni som får såna pm, jag hoppas att ni inte låter er skrämmas till tystnad och försvinner härifrån!! Anmäl istället alltid!!
Citera
2019-08-20, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Har hela tiden haft en solklar känsla av att hat från en annan kvinna ligger bakom det här. Borde finnas ett antal sådana med potentiella motiv.

Menar du att det borde finnas massor med kvinnor som ville mörda LW?
Citera
2019-08-21, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Håller med dig Carl-Janne!
Det var en mycket bra fråga varför hon lägger ut bilderna om dom gjorde henne upprörd och hon kände sig kränkt?
Blir hon inte ännu mer förnedrad genom att lägga upp bilderna så alla ser och även det att hon måste bli påmind om det när hon inte bara raderade fotona?

Kan det vara ett försök att berätta saker med de här fotona?
Är de kanske tagna längre tillbaka i tid än de datum hon faktiskt la upp dom?

Vad försöker hon i så fall berätta med fotona? Och för vem?
För JG för att det var vid samma tillfälle han tafsade på henne?
Undrar när dessa foton togs??

Mördar man pga av ett par foton som vid första anblicken verkar harmlösa, för att de lagts upp till allmän beskådan...då handlar det om värre saker.

JokerMannen berättar i ett annat inlägg att LW är sårbar efter seperation från UW. Var fanns JG då? Kände han LW redan då?
Utnyttjar JG kvinnor när de är som svagast och styr dom?
Kanske JG som utnyttjar och styr HD som mår så dåligt? Utnyttjar för att hjälpa till med ett mord???
JG utåt som verkar vara den som tar tag i saker, hjälper alla svaga, åtminstone för att det ska se ut som så utåt? Och för att de som blir utnyttjade ska känna att de står i tacksamhetsskuld till honom??

Nu mår jag verkligen illa på riktigt!!

Här är bild och datum.
Tycker det syns tydligt att det är en selfie tagen med hennes
högra hand.

https://www.instagram.com/p/xGjzx8x5Ls/?hl=sv&taken-by=softpocahontas

Lite om JG.

https://mrkoll.se/person/Gerald-ilson-Gray-Jr-Kyrkvardsvagen-10-A-Orebro/cYfrmUxauerAcYfrmUxakyqRaQsqqkcYfrkyqRaQsqqkDYuque rA
Citera
2019-08-21, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu vet jag inte om jag helt missuppfattar dig?
Men Sh. Holmes har inte fått sina uppgifter från tråden.
Naturligtvis kan han inte berätta vilken källa han har.

Det av flera skäl.
Dels vill han säkert inte förstöra utredningen. Riskera att gm får veta vem som har berättat det.
Tråden har också blivit väldigt otrevlig då postare har fått hot riktat mot sig.

Du kan inte räkna med att få veta vem som lämnat uppgifter till Holmes.

Hej notknapparen!

Ja du missförstod mig men du var inte ensam om det..men det är lätt att missförstå det man läser, jag försöker ändå vara tydlig men jag sätter ihop meningarna fel ibland ibland och hoppar över ord idessutom 🙈
Vet inte om det var det som hände nu men ingen skada skedd alla fall, känns fördigutrett?!
Men förklarar igen:
När jag frågat Sh.Holmes svarade först istället Ulanna mig med att varna Sh.Holmes för att uppgiftslämnaren var i tråden och inte skulle auta denne.
Jag trodde givetvis att denne postare öppet hade skrivit om detta i tråden och undrade hur man kunde auta någon som lämnat uppgifter öppet.
Det hade kanske varit böttre att Ulanna skickat pm till Sh.Holmes istället för att flagga sina varningar öppet, då hade det inte blivit så mycket onödigt missförstånd och tjöt i onödan tänker jag
Citera
2019-08-21, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Menar du att det borde finnas massor med kvinnor som ville mörda LW?

Fullt tänkbart att det finns ett par stycken iaf.
Citera
2019-08-21, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Citronblomma06 skulle i fortsättningen kommentera saker h*n visste var felaktiga, dock återkom vederbörande aldrig. Användaren hade inte blivit hotad av SD men kanske av någon annan (?) med hett humör eftersom h*n aldrig återkom.

Vem är denne aggressive uppvaktare som möjligen lägger ut villospår i tråden och som möjligen kanske fortfarande är svartsjuk på SD och hatar honom över allt annat..

Tittar vi bakåt i tråden så kan vi se någon/några förminska/förklena SD:s utseende typ "grisögon" och även yttra sig om dennes könsstorlek. Vad är detta för människa/människor?

Oj så det är SD fel att LW inte ville ha denne lille fjant?
Han slår två flugor i samma smäll? Mördar LW och sätter dit honom??
Så smart han måste känt sig men då åker han snart in!!

Det här är mycket mycket troligt!!
Vilket taskigt självförtroende denna lille fjant måste ha?

Undrar vad det kan vara för villospår utöver nedsättande ord om SD?
Kan det vara lögner om alla inblandade eller bara SD?
Spred fjanten lögner även om LW?
Spred våldsfjanten ut lögnerna själv eller hade han några lättstyrda marionettdockor som tex HD som gjorde jobbet åt honom?

Undrar om inte lille fjant har något väldigt litet själv i karlsongerna eftersom han var så rasande svartsjuk på SD att han mördar sin vän LW som han älskar som besatt?
Men det är klart LW märkte detta och inte ville ha en galning, hon var smar!!
Varför skulle hon vilja ha en lille fjant med komplex personlighet när hon kunde få SD som var så snygg och välutrustad!!

Har vi blivit duperade i tråden?
Förmodligen har lille fjant vänt på mycket, allt han projicerat på SD beskriver nog honom själv mycket bra med tex grisögon?

Nu blev åtminstone jag stel och tappade andan!!
Har Citronblomman rätt lille fjant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in