2019-08-20, 16:37
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag kommer nu, att berätta följande saker för dig beträffande de tidigare tagna fotografierna, där Hjärsta-kvinnan alltid då var stående i mitten, och på de allra flesta då tagna fotografierna med SD på sin vänstra sida och JG på sin högra sidan.

👤JG 📷 LW👧 SD👤 👅👅👅

Efter som jag har tillgång till Lena's tidigare skrivna och privata dagboks-anteckningar, har jag därinom fått läsa en hel del om dessa tidigare utsträckta tungor mot henne's högra respektive vänstra kind. Lena tittade alltid rakt in i kamera-mannen's lins när fotografierna togs, Lena var omedveten om vad SD och JG då sysslade med vid sidorna om henne själv. Lena var helt koncentrerad för ett bra fotografi då skulle tagas och ingen ting annat där utöver. Det här blir vad du kommer att få reda på av mig, och det är följande sagt att, Lena tyckte inte på något sätt om vad SD och JG då infantilt sysslade med.

Till observandum, JG / 👤 / har dessutom vid flera nu förgångna tillfällen tafsat på Lena's kropp mot henne's vilja.

Mvh/ @JokerⓂannen

Så varför lade hon ut dessa foton i sin
GC-logg om hon inte tyckte om dem?
Citera
2019-08-20, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej för det första svär jag aldrig, det gör bara ointelligenta personer.
För det andra frågade du: Känner du till att HD och PJ hade kontakt på mordkvällen?. Vilket var ett påstående.
För det tredje, tänker du aldrig svara Daalan?

Jag har deklarerat klart och tydligt för @dalaan's att jag tänker inte på något sätt göra mig ovän med KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding, genom att skriva ut en förundersöknings-ledare's namn, varken inom tråden eller via PM till vederbörande och så vidare, det här handlar inte om mitt förtroende inom tråden och mellan er medlemmar, det här handlar om ett brutalt och hänsynslöst begånget mord på en tidigare 45 årig trebarns-moder, som skall på ett, eller annat sätt lösas, och inte om mitt förtroende.

Jag har deklarerat via PM:s till @dalaan's att dom är hjärtligt välkomna att ställa frågor som relevant berör mordet på Lena Wesström, och jag skall svara efter bästa förmåga.

Vad du tror och inte tror, rör mig inte i ryggen det minsta, vad som däremot berör mig väldigt djupt är själva mordet på Lena Wesström.

Till observandum, om jag kände Lena Wesström eller inte, det är min personliga ensak, vilket inkluderar henne's tre barn och deras Fader UW.

Mvh/ JokerMannen
Citera
2019-08-20, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Om du någon gång kunde säga som det är och inte jamsa med dom skvallerkärringarna för att göra dig märkvärdig.
LW var förbaskad att SD inte ville sätta på henne längre så LW hämnades genom att skvallra för HD. Punkt.
Det är en gåta att du påstår dig stått LW nära och inte ens känner till hennes mest utpräglade drag,.

Du skriver som att det är fakta. Är du bekant med LW:s mest utpräglade drag utan att känna henne? Hur går det ihop?
Citera
2019-08-20, 17:15
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Jag tycker nog att hon hade lagt relationen till sina föräldrar bakom sig. Hon förhöll sig ganska fritt till deras förväntningar. Hon var ganska olik dem och hade väl i rätt stor utsträckning accepterat att de är som de är. De flesta av oss har väl en del vi hypotetiskt borde/kunde ha gjort upp med i relation till våra föräldrar, men jag hade inte intrycket av att hon försökte leva upp till något i relation till dem. Däremot tror jag att hon kände att hon inte levde upp till sina egna förväntningar på sig själv och sina förhoppningar inför hur livet blev. (Apropå det där med hur livet kunde ha blivit med andra förutsättningar.)

Hon förde en kamp med tillvaron på flera plan, så helt och hållet hade hon väl inte funnit sig själv. Men där fanns både djup, värme, självdistans och humor. Hon kunde skoja om sina misslyckanden och sin trasighet, så i någon mån hade hon ändå funnit sig själv.

Hm... risk för att jag börjar svamla nu märker jag.

Vet inte om det blir begripligt...?

Tack för att du berättar så fint om LW.
Det gör henne till en levande människa
av kött och blod för oss som inte kände
henne IRL.

Det är ofattbart och oacceptabelt att
någon kan bli mördad i mitt i ett
bostadsområde och att mördaren
fortfarande går fri.
Citera
2019-08-20, 17:45
Medlem
Citat:
Jag kommer nu, att berätta följande saker för dig beträffande de tidigare tagna fotografierna, där Hjärsta-kvinnan alltid då var stående i mitten, och på de allra flesta då tagna fotografierna med SD på sin vänstra sida och JG på sin högra sidan.

👤JG 📷 LW👧 SD👤 👅👅👅

Efter som jag har tillgång till Lena's tidigare skrivna och privata dagboks-anteckningar, har jag därinom fått läsa en hel del om dessa tidigare utsträckta tungor mot henne's högra respektive vänstra kind. Lena tittade alltid rakt in i kamera-mannen's lins när fotografierna togs, Lena var omedveten om vad SD och JG då sysslade med vid sidorna om henne själv. Lena var helt koncentrerad för ett bra fotografi då skulle tagas och ingen ting annat där utöver. Det här blir vad du kommer att få reda på av mig, och det är följande sagt att, Lena tyckte inte på något sätt om vad SD och JG då infantilt sysslade med.

Till observandum, JG / 👤 / har dessutom vid flera nu förgångna tillfällen tafsat på Lena's kropp mot henne's vilja.

Mvh/ @JokerⓂannen

Om hon ogillade bilderna så mycket så är det en gåta att hon lägger ut dom på
sitt IG, tycker du inte det?

Att hon alltid tittar in i "kameramannens" lins när bilden tas är inte så konstigt.
I dom flesta fallen är nämligen "kameramannen" LW själv.

På en bild med sig själv och barnen hänger två av barnen ut tungorna, en förklaring
till det kanske du har.
Citera
2019-08-20, 17:48
Medlem
Citat:
Jag har deklarerat klart och tydligt för @dalaan's att jag tänker inte på något sätt göra mig ovän med KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding, genom att skriva ut en förundersöknings-ledare's namn, varken inom tråden eller via PM till vederbörande och så vidare, det här handlar inte om mitt förtroende inom tråden och mellan er medlemmar, det här handlar om ett brutalt och hänsynslöst begånget mord på en tidigare 45 årig trebarns-moder, som skall på ett, eller annat sätt lösas, och inte om mitt förtroende.

Jag har deklarerat via PM:s till @dalaan's att dom är hjärtligt välkomna att ställa frågor som relevant berör mordet på Lena Wesström, och jag skall svara efter bästa förmåga.

Vad du tror och inte tror, rör mig inte i ryggen det minsta, vad som däremot berör mig väldigt djupt är själva mordet på Lena Wesström.

Till observandum, om jag kände Lena Wesström eller inte, det är min personliga ensak, vilket inkluderar henne's tre barn och deras Fader UW.

Mvh/ JokerMannen

Hur tänker du när det gäller den ostängda ytterdörren, varför får hon
inte igen ytterdörren?
Citera
2019-08-20, 17:52
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

👤JG 📷 LW👧 SD👤 👅👅👅

Mvh/ @JokerⓂannen

Skulle inte förvåna mig inte alls. Har hela tiden tyckt att Jerry Gray ger ett väldigt sliskigt intryck. Självgod och Skenhelig.

Han känns än mer känslig för eventuella negativa rykten än Stefan. Säkert med tanke på sin anställning på Örebro universitet
https://www.oru.se/personal/jerry_gray

Tillika hans företag
http://inotherwords.se/

Har tyckt att bilderna var både infantila och smått äckliga. Gränslösa. Vuxna människor?

Jerry Gray är i mina ögon en lite skum figur. Någon som försöker hålla lite lagom låg profil, men där det döljer sig en hel del annat under ytan.
Citera
2019-08-20, 17:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
👤HD 👤SD respektive 👤JG

Ifrågavaranden, och enligt ovan's initialer skrivna, har vardera ett kapitel vilka's text saknas, detta eftersom de bevaras i deras klandestint [ i lönndom, i hemlighet ] ... det vill säga, varje människa har ett kapitel, de inte läser högt, till exempel, för polisen inom en mordutredning.

Varje vederbörande's kapitel är skrivna genom sina Alter Ego. Kärnan i någon's personlighet är / JAG /-et ... dess Alter Ego, är deras motsats.

Doctor Jekyll and Mr: Hyde känner de allra flesta till, men, Doktor Yoda/SD & Mr: Alter Ego, det är, en någon helt annan figur.

Mest intressant är Doktrissan Jekyllína and Mr:s Hydéa / 👤HD / ... som av någon egendomlig anledning höll sig borta från sin arbetsplats under hela måndagen den 14 Maj år 2018, då vederbörande under tidig morgon kontaktade sin arbetsplats för att då sjuk-anmäla sig. Undra vilken typ av åkomma som vederbörande hade fått påhälsning av ? var det kanske slag-sjukan, eller hade vederbörande blivit besatt av någon form av en Stefánisk demon med iblandning av något Soft med J-G-anskt ursprung ?

Mvh/ @JokerⓂannen

Du kallar HDen kvinnlig Dr Jekyll och Mr Hyde?
Så här skriver MV på frågan om HD anses trovärdig i förhör:

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Ja, dom anses vara trovärdiga men dom behöver inte stämma överens med verkligheten för det. Då HD är väldigt präglad av den informationen hon fått från SD. Men jag tror inte att hon försöker skydda en brottsling utan hon återger sin version som bygger på sina kontakter och samtal med SD.
Tycker synd om HD som mått dåligt psykiskt och behöva ligga och grubbla på detta nu. Och om det blir en fällande dom så blir det riktigt tufft för HD som trott så konsekvent på SD uppgifter. Så skulle det visa sig att hon skulle vara inblandad eller dölja något för polisen så kommer åtminstone jag bli väldigt förvånad.

Jag tycker att det känns väldigt obehagligt i tråden.
Dels flera av de underliga och obehagliga nick som poppat upp och försvunnit som Jack in the box. Men om det är sant det du skriver om Rosamund, att underliga saker hände då så att det var därför hon slutade att skriva, känns det verkligen obehagligt. Särskilt som jag själv råkat ut för en otrevlig sak som jag ännu inte fattat vad eller varför det kunde hända. Lite Jack in the box, det med.

Jag har hela tiden trott att Rosamund försvann för att det blev för många som angrep henne samtidigt. Det blev för mycket på en gång. Jag har haft dåligt samvete för det.

Vad menar du?
Så du menar att HD är den skyldiga?
Tillsammans med en till?

Jag har så svårt att tro på det.
Hur skulle de kunnat lura ut henne ända ner till Rättarevägen för att träffas där?
Citera
2019-08-20, 18:02
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Du syftar på SD och JG, någon form av trekant inom team 5-5. Både JG och SD var gifta/sambos, efter att de blev osams och blockerat LW fortsatte SD-LW träffas I smyg för bla JG.
När det sedan "skitit sig rejält" mellan SD-LW så träffade LW HD för att berätta om sin affär.

Kan LW ha meddelat JG att hon skulle träffa hans sambo för att berätta om att även JG hade medverkat I någon sexakt med henne?
Det förklarar en hel del isf.
Fast jag har otroligt svårt att se att LW skulle gått med på det frivilligt, och hon drack inte heller, så det var inte I berusat tillstånd.

Skulle det vara så att det ligger något i JMs inlägg om att JG gjort ovälkomna närmanden mot LW, så skulle det inte förvåna mig alls.

JG känns i mina ögon som någon som med ett yttre frejdigt sätt försöker dölja sitt mindre trevliga rätta jag. Det är något med den mannen som inte känns bra.
Citera
2019-08-20, 18:35
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Jag har febrilt försökt finna ett inlägg som någon postade för en tid sedan. Tyvärr minns jag inte vem tråddeltagaren var men innehållet inkluderade någon form av citat eller hänvisning till något som JG uttryckt i samband med att ett år förflutit sedan mordet på LW begicks.

Anledningen till att jag inte glömt just detta inlägg är att JG (som jag minns det) formulerar sig ungefär enligt följande: ”Jag tänker på dig varje gång jag går till arbetet”. Varför tänkte JG på LW (endast eller särskilt) när han gick till jobbet? Finns det någon som möjligtvis kan bringa klarhet i detta?
Citera
2019-08-20, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag har febrilt försökt finna ett inlägg som någon postade för en tid sedan. Tyvärr minns jag inte vem tråddeltagaren var men innehållet inkluderade någon form av citat eller hänvisning till något som JG uttryckt i samband med att ett år förflutit sedan mordet på LW begicks.

Anledningen till att jag inte glömt just detta inlägg är att JG (som jag minns det) formulerar sig ungefär enligt följande: ”Jag tänker på dig varje gång jag går till arbetet”. Varför tänkte JG på LW (endast eller särskilt) när han gick till jobbet? Finns det någon som möjligtvis kan bringa klarhet i detta?

Passerar han kyrkogården på vägen till jobbet?
Citera
2019-08-20, 18:38
Medlem
Citat:
Jag tror du har på pricken rätt, så kände jag henne också, väldigt självsäker, glad och stolt.
Men, så kommer det här med hoten och trakasserierna in. Hon drog tillbaka sin anmälan mot SD "för att det inte ska bli värre", och lämnade samtidigt över bevismaterial till de hon litade på, "ifall något skulle hända".
Det går ihop, SD var hennes svaga punkt och det blev hennes fördärv. Hon lät sig inte knäckas eller hunsas längre av SD.

Ja det intrycket av henne har jag också fått, så instämmer med det du skrivit allra först.

Men det andra du tar upp...jag har kopierat från Sh.Holmes:
Men, så kommer det här med hoten och trakasserierna in. Hon drog tillbaka sin anmälan mot SD "för att det inte ska bli värre", och lämnade samtidigt över bevismaterial till de hon litade på, "ifall något skulle hända".
Det går ihop, SD var hennes svaga punkt och det blev hennes fördärv. Hon lät sig inte knäckas eller hunsas längre av SD.[/quote]

Den information om hot trackasserier och ”det finns mer” som skulle samlas in som bevismaterial, skrev du förut att den informationen kom inte direkt från LW till dig, utan från en helt annan person som du väljer att skydda, dvs inte namnge!!??
Varför gör du det valet? Ulanna vet tydligen också vem den här personen är, eftesom hon ville varna dig för att auta någon i tråden...
Hur kan man auta någon i tråden om vederbörande själv skrivit detta i tråden???
Här delas gamla inlägg många ggr om, så då börjar man undra om den här personen är påhittad av er, eller om ni fått informationen i pm??
Det här är viktig information som
jag tycker har avgörande betydelse, tycker inte ni det???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in