2018-06-16, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at3ist
Någon länk? En förvirrad Zolfagary kan ju inte vara annat än humorguld!

Avsnitt 45.
De sista 5 minuterna typ.
Lyssnat i en app så svårt att länka. :-)
De hamnar i en rörig diskussion om juridik.
Citera
2018-06-17, 15:28
Medlem
MrWits avatar
Två senaste avsnitten var riktigt bra. Jag rekommenderar. Daniel härjar runt på järvafältet och snackar med olika folk, Ben o Jerry's, ett orten-gäng, Pascalidou, en muslim mm.
Citera
2018-07-03, 13:45
Medlem
Falcãos avatar
Hörde på senaste avsnittet där Malcom Kyeyune ber Lampinen hälsa Johannes Nilsson att han är en fjant (tror jag var ordet han använde). Är det någon här som vet vad denna beef handlar om?
Citera
2018-07-25, 17:30
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Hörde på senaste avsnittet där Malcom Kyeyune ber Lampinen hälsa Johannes Nilsson att han är en fjant (tror jag var ordet han använde). Är det någon här som vet vad denna beef handlar om?

Malcom är bara sur för att jag i en gruppchatt kallat "The Wire" för överskattad.

Ämnet kom inte upp när vi poddade nyligen: https://tyckonom.podbean.com/e/konse...alcom-kyeyune/
Han har väl konfronterat sin inre hotep och insett att jag har rätt.
Citera
2018-12-17, 10:09
Medlem
Fel tråd egentligen men jag kan rekommendera podcasten "Tyckonom" (som nog inte har en egen tråd va) där Johannes N just intervjuade den där Malcom. Lite spontaninspelat men jag vill nog säga att Malcom sa riktigt mycket smarta och bra grejer. Rekommenderar att den som är intresserad av politik öht lyssnar och begrundar noga.
Citera
2019-06-22, 18:23
Medlem
Ändå lol med Lampinens omvända Kung Midas-personlighet. Allt han tar i blir till skit. Inte ens när han FÅR en podd med ett stort antal lyssnare kan han få projektet att flyga.
Eller är det bara här på FB som intresset för Magister är helt borta?
Citera
2019-06-28, 04:41
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Ändå lol med Lampinens omvända Kung Midas-personlighet. Allt han tar i blir till skit. Inte ens när han FÅR en podd med ett stort antal lyssnare kan han få projektet att flyga.

Håller inte med om att allt han tar i blir skit. Däremot så gör han det ständigt svårt för sig själv.

Ett exempel bland många är att han tar upp till 100 kr/st för hans gamla Magister-avsnitt:
https://daniellampinen.wordpress.com/fdmagister/

Citera
2019-08-20, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Malcom är bara sur för att jag i en gruppchatt kallat "The Wire" för överskattad.

Ämnet kom inte upp när vi poddade nyligen: https://tyckonom.podbean.com/e/konse...alcom-kyeyune/
Han har väl konfronterat sin inre hotep och insett att jag har rätt.

Fråga till Johannes; finns de gamla Magisteravsnitten tillgängliga någonstans numer?
Citera
2019-08-23, 18:25
Lampinen skickar mig ett surt PM med anledning av inlägg i denna tråd:

Om ditt inlägg i magistertråden 190628: Du har ingen aning om hur jag tänkt, när det gäller vad jag ska publicera var, eller vad jag vill uppnå, men pratar ändå som om det fanns ett facit på att jag har valt "fel".

Kommer inte skriva mer i den här konversationen. Prioriterar bort anonyma.
Citera
2019-08-23, 20:42
Medlem
Intrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1

Du kan sätta likhetstecken mellan att "flyga" och att ha många/få fler lyssnare. Men du kan också tänka tanken att det finns svårigheter med att hålla kvar lyssnare när en podd byter ut sina poddare. Om du tagit över podden, kanske inte heller du hade lyckats få lika många nya lyssnare som de gamla J- och K-lyssnare som du tappat.

Magisterflödena - som just nu främst finns på Anchor och Facebook - är nu helt dedikerade till det som man kan uppleva vara "indie på nätet":

"På @magister1511 guidas du till internetskapande som är:

Bra, anmärkningsvärt okänt och producerat av någon annan än den som hajpar."

I den här gruppen kan man tipsa om digitala kreatörer som man tycker möter ovanstående kriterier och som man tycker att jag borde pratpodda med: https://www.facebook.com/groups/magister1511/

Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Ett exempel bland många är att han tar upp till 100 kr/st för hans gamla Magister-avsnitt:
https://daniellampinen.wordpress.com/fdmagister/

Om jag tagit 1 krona styck för dem, hade de varit lättare att sälja. Men man kan vilja göra annat än att maximera antalet kunder.
Citera
2019-10-01, 18:22
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dark.intervals
Fråga till Johannes; finns de gamla Magisteravsnitten tillgängliga någonstans numer?

Hej ursäkta extremt sent svar. Följ min podcast Tyckonom så kommer du få besked om saken under hösten.
Citera
2019-10-10, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Hej ursäkta extremt sent svar. Följ min podcast Tyckonom så kommer du få besked om saken under hösten.

Ok! Lyssnade på jag tror alla magister och för det mesta var det riktigt bra! Så tack för det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in