2019-08-20, 16:59
Medlem
77 millar i månaden, inte fy skam!
Citera
2019-08-20, 17:07
Medlem
BarryHeros avatar
PewDiePie har gift sig med sin Marzia:

https://www.instagram.com/p/B1YmyzaAlv7

Nån som vet vilka gäster som var på plats?
Citera
2019-08-20, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
PewDiePie har gift sig med sin Marzia:

https://www.instagram.com/p/B1YmyzaAlv7

Nån som vet vilka gäster som var på plats?

Såg det! Grattis till dom. Men någon gästlista har jag inte hittat. Men enligt tidigare videos (tror det var med Jacksepticeye) så kommer han bara ha hans allra närmaste vänner och familj där, så jag tror inte det var någon jättefest.
Citera
2019-08-20, 22:52
Medlem
77 miljoner i månaden.....

1 miljon visningar = 1000-3000 dollar beroende på hur bra annonser man har.
Nu senaste tiden har han snitt på 10 miljoner visningar per video.
Så lägger vi oss i mitten och säger 2000 dollar per video så tjänar han 20 000 dollar per video.
Lägger han upp en video per dag så tjänar han 600 000 dollar i månaden på youtube.
Så han drar in runt 6-9 miljoner kr i månaden beroende på vad annonserna betalar ut.
De andra 70 miljoner kommer alltså från kläder,appar,sponsorer och annat.

Han verkar leva ett enkelt liv för att snart vara miljardär, om han inte redan är det.
Senaste jag såg någon video så körde han runt i någon halvdan bil och hans boende i Brighton verkar inte vara något speciellt. När han visar från sina resor så bor dom på hotell så verkar inte ha något sommarställe heller.

Vad gör människan med sina pengar?
Citera
2019-08-20, 23:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galago

Så lägger vi oss i mitten och säger 2000 dollar per video så tjänar han 20 000 dollar per video.
Lägger han upp en video per dag så tjänar han 600 000 dollar i månaden på youtube.
Så han drar in runt 6-9 miljoner kr i månaden beroende på vad annonserna betalar ut.

Han verkar leva ett enkelt liv för att snart vara miljardär, om han inte redan är det.
Senaste jag såg någon video så körde han runt i någon halvdan bil och hans boende i Brighton verkar inte vara något speciellt. När han visar från sina resor så bor dom på hotell så verkar inte ha något sommarställe heller.

Han spelar in & redigerar en video om dagen, året runt. Då finns det inte så många möjligheter att hinna bränna stålar. Man får ju bara hoppas att han inte hamnar i klorna på en skum rådgivare/revisor som blåser honom på stålar.
Citera
2019-08-21, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galago

Han har nämnt att den enda lyx han unnar sig själv att spendera pengar på är dyr whiskey.
Citera
2019-08-27, 15:57
Medlem
Pewdiepie sägs äga en Porsche 911 som syns på hans uppfart i denna videon https://youtu.be/NnrCfqy80Fo
I en annan video han själv lagt ut där han kollar review om sig själv så erkänner han att han äger en Volvo XC90.
Tror inte han har över en miljard, men några 100 mille har han nog. Han tog ju nyligen ut 20+ mille från sitt företag Pewdie Holdings AB, hans svenska bolag. Enligt diverse sidor så är det över 60M kvar i det bolaget (ingen registrerad inkomst sedan 2015).
Ingen aning hur man kollar bolag i Storbritannien, gissar att det kanske inte är lika offentligt där som i Sverige?
Han har garanterat placerat en hel del i skatteparadis. Det hade väl de flesta gjort i hans sits?
På hans bröllop syns bl.a Markiplier, Jackcepticeye & Roomie (en annan göteborgare).

Jag ogillade honom som fan förr (bara gap och kissochbajshumor) men efter hans judeskämt verkar han skärpt sig och kollar ofta hans videos numera.

Nu är han på smekmånad med sin fru så blir nog hans första riktiga semester sedan han slog igenom så lär vara några dagar utan videos, eller kanske någon snabb vlog på någon minut lite då och då.
Citera
2019-12-03, 12:17
Medlem
MartinStLouiss avatar
Har haft inbrott i sin bostad "Burglars 'ransack' home of YouTube star PewDiePie and steal '90% of his Instagram star wife Marzia Kjellberg's valuables'"

https://www.dailymail.co.uk/news/article-7750163/Burglars-ransack-home-YouTube-star-PewDiePie.html
Citera
2019-12-03, 15:25
Medlem
Kooblais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Har haft inbrott i sin bostad "Burglars 'ransack' home of YouTube star PewDiePie and steal '90% of his Instagram star wife Marzia Kjellberg's valuables'"

https://www.dailymail.co.uk/news/article-7750163/Burglars-ransack-home-YouTube-star-PewDiePie.html

Dålig artikel som får det att låta som att det var i deras "riktiga" hem. Han säger själv i början av denna video att det var huset i Japan de nyligt köpt som haft inbrott. Förvarar man verkligen så många viktiga prylar som det påstås i artikeln i ett nyligt inhandlat hus på andra sidan jordklotet?

https://m.youtube.com/watch?v=gZyoz7cqSeo

Lät som värsta Pewdiepie-experten nu trots att jag sällan kollar hans videos, men jag såg början av det länkade klippet då han berättade om rånet för nån dag sen
Citera
2019-12-15, 20:15
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Felix ”Pewdiepie” Kjellberg kommer från och med början på nästa år ta en paus från Youtube och sina över 100 miljoner prenumeranter . Det meddelar han i sin senaste video.

– Jag är trött, väldigt trött. Jag vet inte om ni märkt det, säger han i videon.

Kjellberg har tidigare antytt att han skulle ta en paus från videoplattformen. Under 2018 tjänade han över 150 miljoner kronor via sin kanal.

https://omni.se/pewdiepie-tar-en-paus-fran-youtube-valdigt-trott/a/rAygRA
Citera
2020-01-20, 00:22
Bannlyst
Är det nån som vet hur mycket pengar Felix har, alltså i ren förmögenhet?
Nån som sa att han tjänar 77 miljoner i månaden. Låter ju sinnessjukt. Är det inte 77 miljoner om året ni menar? Har svårt att tro att det är i månaden.
Citera
2020-01-20, 00:44
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slemtorsk
Är det nån som vet hur mycket pengar Felix har, alltså i ren förmögenhet?
Nån som sa att han tjänar 77 miljoner i månaden. Låter ju sinnessjukt. Är det inte 77 miljoner om året ni menar? Har svårt att tro att det är i månaden.

Han har ganska många visningar, senaste video låg på 12-13M views..

Med tanke på att så kallade "influencers" med bara en promille av det(10-15k) kan göra sig en bra hacka så kan det nog stämma att herr Kjellberg tjänar de pengarna som påstås, i månaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in