2020-01-20, 14:38
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slemtorsk
Är det nån som vet hur mycket pengar Felix har, alltså i ren förmögenhet?
Nån som sa att han tjänar 77 miljoner i månaden. Låter ju sinnessjukt. Är det inte 77 miljoner om året ni menar? Har svårt att tro att det är i månaden.

In 2013, PewDiePie was the highest-paid YouTube star on the planet with earnings of $12 million
(114-120 miljoner kr)

In 2014, his earnings topped $14 million. (133-140 miljoner kr)

In 2015, he earned $9 million. (85-90 miljoner kr)

In 2016, PewDiePie made a cool $15 million. (142-150 miljoner kr)

In 2017, he made $12 million. (114-120 miljoner kr)

In 2018, he made $15.5 million. (147-155 miljoner kr)

In 2019 he earned $13 million. (123 miljoner kr)

As of this writing, PewDiePie charges $450,000 (4,2 miljoner kr) for a single sponsored video. If you total it all up PewDiePie has made more than $73 million (695-730 miljoner kr) pre-tax off his YouTube empire since 2013.

Detta är vad enbart kanalen ger, sen så kan man ju också räkna in böcker, kläder och andra saker som han säljer. Samt alla andra saker han förmodligen också håller på med. Karln är nog miljardär.

BIRMINGHAM, U.K.: PewDiePie, whose real name is Felix Kjellberg, is YouTube’s highest earner by a mile, according to a study by Purple Moon Promotional Products.

The Swedish video-game personality, who has 98 million (just nu 102 miljoner) YouTube subscribers, potentially rakes in nearly $8 million(76 miljoner kr) in monthly revenue,
including more than $6.8 million (64 miljoner kr) from selling merchandise
and more than $1.1 million (10 miljoner kr) in advertising, according to the study.

https://www.prweek.com/article/1593191/study-pewdiepie-youtubes-highest-earner-8m-month

https://www.celebritynetworth.com/articles/entertainment-articles/youtuber-pewdiepie-taking-social-media-break-after-making-13-million-this-year/
Citera
2020-01-20, 19:01
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
text

Var det årligt eller månatliga inkomster?

Är det därför han flyttat till England? Skattenivån för företag är väl fördelaktig där`?
Citera
2020-01-20, 20:13
Medlem
Grattis Felix Kjellberg! Svenska folkets just nu mest lysande personlighet! Jag är glad för din skull och hoppas att du nu verkligen njuter av din ledighet från Youtube. Jag ser fram emot vad du hittar på härnäst.

Här har vi en svensk man så känd och så förmögen, ja så otroligt framgångsrik att han klår Ingvar Kamprad med hästlängder. Och hur gammal är han? 30 år! Jag skulle inte bli förvånad ifall hans bröllopsvideo har setts av lika många som om det vore ett kungligt bröllop.

Inte nog med detta, Felix är inte PK. Felix tänker själv och lyckas narra de flesta som tror de vet var de har honom.

Undran som flundran vad han hittar på härnäst. Det lär ju vara något inom media, utöver "merch". En tvkanal? En egen videodelningstjänst? Kommer han skaffa någon kärnfråga? Som t.ex. yttrandefrihet? Hur kommer han påverka världen i framtiden? För just nu har han en procent av hela världens befolkning som följer honom. Det är rätt bra faktiskt.

Haha en kommentar jag läste någonstans önskade tro att han skulle ta platsen som tvpredikanten i Hunters dagböcker. Det hade varit något!

Skrivet på volley det här, men Felix, du är bäst! Ett föredöme för alla datorspelandes "incels".

PS. Extremt lite utrymme han får på TV. Eller tackar han nej till sossesofforna?
Citera
2020-01-21, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Var det årligt eller månatliga inkomster?

Är det därför han flyttat till England? Skattenivån för företag är väl fördelaktig där`?

Han flyttade nog till England för att han och frun kan engelska så att båda kan göra sig förstådda ute i samhället.

En annan sak jag funderar över, är om alla dessa summor är före eller efter att YouTube tagit sin del som ligger på ca hälften, och om det finns ytterligare nån annan som ska ha sin del av kakan. Han berättade i nån video om att i början så var han mer eller mindre tvungen att binda sig till nån typ av mellanhand för att få visningar.
Citera
2020-01-22, 00:23
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Han flyttade nog till England för att han och frun kan engelska så att båda kan göra sig förstådda ute i samhället.

En annan sak jag funderar över, är om alla dessa summor är före eller efter att YouTube tagit sin del som ligger på ca hälften, och om det finns ytterligare nån annan som ska ha sin del av kakan. Han berättade i nån video om att i början så var han mer eller mindre tvungen att binda sig till nån typ av mellanhand för att få visningar.
Enligt Companycheck.co.uk (motsvarighet till AllaBolag.se) drog han in drygt 15 miljoner pund förra året till sina engelska firmor. Så de summor som nämndes ovan avser det han faktiskt drog in. Tidigare var YouTubers tvungna att vara med i nätverk för att få annonspengar men numera går det att få annonsintäkterna direkt från YT, vet inte om de är lika stora dock.
Citera
2020-01-22, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Enligt Companycheck.co.uk (motsvarighet till AllaBolag.se) drog han in drygt 15 miljoner pund förra året till sina engelska firmor. Så de summor som nämndes ovan avser det han faktiskt drog in. Tidigare var YouTubers tvungna att vara med i nätverk för att få annonspengar men numera går det att få annonsintäkterna direkt från YT, vet inte om de är lika stora dock.

Ok, tack.
Citera
2020-01-26, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonris14
Grattis Felix Kjellberg! Svenska folkets just nu mest lysande personlighet! Jag är glad för din skull och hoppas att du nu verkligen njuter av din ledighet från Youtube. Jag ser fram emot vad du hittar på härnäst.

Här har vi en svensk man så känd och så förmögen, ja så otroligt framgångsrik att han klår Ingvar Kamprad med hästlängder. Och hur gammal är han? 30 år! Jag skulle inte bli förvånad ifall hans bröllopsvideo har setts av lika många som om det vore ett kungligt bröllop.

Inte nog med detta, Felix är inte PK. Felix tänker själv och lyckas narra de flesta som tror de vet var de har honom.

Undran som flundran vad han hittar på härnäst. Det lär ju vara något inom media, utöver "merch". En tvkanal? En egen videodelningstjänst? Kommer han skaffa någon kärnfråga? Som t.ex. yttrandefrihet? Hur kommer han påverka världen i framtiden? För just nu har han en procent av hela världens befolkning som följer honom. Det är rätt bra faktiskt.

Haha en kommentar jag läste någonstans önskade tro att han skulle ta platsen som tvpredikanten i Hunters dagböcker. Det hade varit något!

Skrivet på volley det här, men Felix, du är bäst! Ett föredöme för alla datorspelandes "incels".

PS. Extremt lite utrymme han får på TV. Eller tackar han nej till sossesofforna?

Tror anledningen till att Svensk media dissar honom är sen hans jude skämt.
Tidigare så var han med på nyhetsmorgon som var skit stolta över honom, fick sommarprata etc.. Men sen hans jude rabalder så är han inte välkommen inom Svensk media.
Citera
2020-01-30, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aXXa
Tror anledningen till att Svensk media dissar honom är sen hans jude skämt.
Tidigare så var han med på nyhetsmorgon som var skit stolta över honom, fick sommarprata etc.. Men sen hans jude rabalder så är han inte välkommen inom Svensk media.

Det är ju några år sen, hur långsinta får de vara egentligen? Han skulle ju även donera till ADL, men lät visst bli, men det är väl tanken som räknas ändå.
Citera
2020-01-31, 18:04
Medlem
Giant Squids avatar
Hur kommer det sig att en sådan här YT gigant bara har 700 inlägg på flashback. Känns som det är en kennel begraven, är det judarna eller globalisterna som ligger bakom?
Citera
2020-01-31, 19:21
Medlem
zlatanskusinbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hur kommer det sig att en sådan här YT gigant bara har 700 inlägg på flashback. Känns som det är en kennel begraven, är det judarna eller globalisterna som ligger bakom?

Eller så är han genomgod kille som vill alla väl. Finns inget att störa sig på eller att vara avundsjuk på.
Alla kändisar är inte onda vet du!
Citera
2020-02-26, 00:31
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aXXa
Tror anledningen till att svensk media dissar honom är sen hans judeskämt.
Tidigare så var han med på nyhetsmorgon som var skitstolta över honom, fick sommarprata etc.. Men sen hans juderabalder så är han inte välkommen inom Svensk media.

Jag tror att han skiter högaktningsfullt i inviter från svensk media. Han behöver dem inte.

Fixade dina särskrivningar.
Citera
2020-02-28, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renovatio
Blev nyfiken och kollade lite på han..... hm....
Vad är dealen? han sitter bara o skriker som ett mongo, inte ens kul?

Jag försöker inte sänka han eller nåt.. men jag ser inte poängen med hans videos.. Jag kanske är för gammal för det...
Är det nån som tycker hans grejer är kul?

Är humor syftet med hans sida eller varför kollar folk på hans grejer?

Samma här, vilka är alla de som kollar på sånt här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in