2019-08-20, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
1 Offtopic. ATt jämföra en våldsverkande nazist med strid för demokrati är ju sanslöst.

2. Att medverka i en demonstration som verkar för frihet och demokrati är inte att radikaliseras, det är rättigheter som är inskrivet i alla anständiga länders grundlagar, och i FN .
Ryssland bryter mot alla internationella lagar och konventioner.

Da kanske herr åsikts-Hitler kan definiera vilka åsikter som bor tillåtas och for vilka åsikter det ar ok att omhänderta barn?

Kryssa for vilka som ar ok av nedanstaende och vilkas barn som bor omhandertages:

Antidemokrater
Demokrater
Nazister
Kommunister
Liberaler
Sverigedemokrater
Anarkister
Miljopartister
Konservativa
Scientologer
Kristna
Muslimer
Judar
Klimatfornekare
Konspirationsteoretiker
Palmehatare
Sverigevanner
Sverigehatare
Citera
2019-08-20, 13:21
Medlem
Draken55s avatar
Du bara tramsar och förstör tråden, och är helt offtopic, sannolikt för att dölja att vd ännu en gång blivit helt bortgjord och svarslös.

En våldsbenägen nazist som Säpo har uppmärksamat och som försöker indroktinera sitt barn är nog ett fall som det sociala bör granska. det tillhör inte de mänskliga rättigheterna att träna sitt barn att skjuta folk.
Därmed inte sagt att det måste leda till ett omhändertagande, men utredas ska det.
Citera
2019-08-20, 13:30
Medlem
Citat:
Du bara tramsar och förstör tråden, och är helt offtopic, sannolikt för att dölja att vd ännu en gång blivit helt bortgjord och svarslös.

En våldsbenägen nazist som Säpo har uppmärksamat och som försöker indroktinera sitt barn är nog ett fall som det sociala bör granska. det tillhör inte de mänskliga rättigheterna att träna sitt barn att skjuta folk.
Därmed inte sagt att det måste leda till ett omhändertagande, men utredas ska det.

Det blir tramsigt for att jag bemöter dina argument.

De utvecklade som foljer:

Det ar odemokratiskt att utreda baserat pa åsikter.
Det ar odemokratiskt att utreda förutom for vissa åsikter.
Tranar man barn att skjuta sa kan de omhandertas (Ska jag tolka det sa? Eller har du något annat specifikt kriterie pa vilket storebror ska kunna utreda att omhänderta barn?).
Citera
2019-08-20, 14:08
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solipsism
Det blir tramsigt for att jag bemöter dina argument.

De utvecklade som foljer:

Det ar odemokratiskt att utreda baserat pa åsikter.
Det ar odemokratiskt att utreda förutom for vissa åsikter.
Tranar man barn att skjuta sa kan de omhandertas (Ska jag tolka det sa? Eller har du något annat specifikt kriterie pa vilket storebror ska kunna utreda att omhänderta barn?).

Du bemöter ju inte mina argument, att jämföra en milöjöpartist med en våldsbenägen människa som försöker fostra sitt barn till att begå våldshandlingar har inte med åsikter att göra.
Men jag är den förste att erkänna att det finns gråzoner, jag tror att gråzonerna hanteras bättre i en demokrati .
Citera
2019-08-20, 14:31
Medlem
Citat:
Du bemöter ju inte mina argument, att jämföra en milöjöpartist med en våldsbenägen människa som försöker fostra sitt barn till att begå våldshandlingar har inte med åsikter att göra.
Men jag är den förste att erkänna att det finns gråzoner, jag tror att gråzonerna hanteras bättre i en demokrati .

Jag ar inte ute efter att bemöta argumenten, utan att precisera dem. Vi haller säkert med varandra eller identifierar skiljaktigheten om vi gör det.

Den moderna demokratin skapades med vald i franska och amerikanska revolutionerna. I USA uppfostras barn an idag att vapen och vald ar en garanti for demokratin. Militären uppmuntrar ungdomar genom att utveckla datorspel som forskar krig etc.

Samtidigt sa FBI 2008 att ekoterrorism var en av de största terrorhoten i landet.

Jag tycker det mer demokratiska och rattighetsbaserade i det har fallet ar att inte tvinga iväg någon från deras föräldrar. A andra skulle en extremist ta föräldrarna ta ifrån barnen från deras meningsmotståndare.
Citera
2019-08-20, 15:12
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Jag ar inte ute efter att bemöta argumenten, utan att precisera dem. Vi haller säkert med varandra eller identifierar skiljaktigheten om vi gör det.

Den moderna demokratin skapades med vald i franska och amerikanska revolutionerna. I USA uppfostras barn an idag att vapen och vald ar en garanti for demokratin. Militären uppmuntrar ungdomar genom att utveckla datorspel som forskar krig etc.

Samtidigt sa FBI 2008 att ekoterrorism var en av de största terrorhoten i landet.

Jag tycker det mer demokratiska och rattighetsbaserade i det har fallet ar att inte tvinga iväg någon från deras föräldrar. A andra skulle en extremist ta föräldrarna ta ifrån barnen från deras meningsmotståndare.

Demokrati skapades även utan våld, i länder som GB Sverige och en rad andra länder. Du har problem med din verklighetsuppfattning, världen är inte så ond som du önskar att den är.
Citera
2019-08-20, 16:23
Medlem
Citat:
Demokrati skapades även utan våld, i länder som GB Sverige och en rad andra länder. Du har problem med din verklighetsuppfattning, världen är inte så ond som du önskar att den är.

Jaha da har jag last mig något nytt.

1. Demokrati skapades utan vald. Junikravallerna, hungerupproren, adalshandelserna, marsorologiheterna och pappersmassestrejken osv var bara en parantes i historien, liksom Peterloo massakerns osv.

2. Jag har problem med min verklighetsuppfattning

3. Jag önskar att varlden ar ond.

Vad det har handlar om ar ifall utreda socialen ar ratt, och dar tycker vi lyckligtvis samma sak. Som tur ar blev det inget ingrepp, utan bara en utredning och samhället fungerar alltså i stort som det ska i Ryssland. Vi har tydligen skilda åsikter om ifall utredning i sig ar ett bevis pa Rysslands status som demokrati och om man ska kunna ta barn ifrån föräldrar som pa något satt stodjer vald.
Citera
2019-08-20, 16:27
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Jaha da har jag last mig något nytt.

1. Demokrati skapades utan vald. Junikravallerna, hungerupproren, adalshandelserna, marsorologiheterna och pappersmassestrejken osv var bara en parantes i historien, liksom Peterloo massakerns osv.

2. Jag har problem med min verklighetsuppfattning

3. Jag önskar att varlden ar ond.

Vad det har handlar om ar ifall utreda socialen ar ratt, och dar tycker vi lyckligtvis samma sak. Som tur ar blev det inget ingrepp, utan bara en utredning och samhället fungerar alltså i stort som det ska i Ryssland. Vi har tydligen skilda åsikter om ifall utredning i sig ar ett bevis pa Rysslands status som demokrati och om man ska kunna ta barn ifrån föräldrar som pa något satt stodjer vald.

Om detta handlar om socialen... varför postar du då inlägg med 100 frågor om alltifrån demokrati våld och annat ?

Ett samhälle som utreder folks barn, för att de är med i en demonstration för demokrati fungerar inte som det ska. De bryter mot de grundläggande mänskliga rättigheterna. Du kan tycka vad du vill men det är hugget i sten.
Citera
2019-08-20, 17:40
Medlem
Citat:
Poängen var att man hotade omhänderta barn på grund av föräldrars engagemang för demokrati, nåt som placerar Ryssland i botten bland världens nationer.
För det första har inget barn omhändertagits. Utredningen är nedlagd och både barnet och hans föräldrar mår bra. För det andra undrar jag om du verkligen vet vad du skriver när du yttrar dig om "botten bland världens nationer"? Vad tror du hade hänt med barnet och/eller föräldrarna i en diktatur? Om du inte vet, prova då gärna att demonstrera i Saudiarabien, Kina eller Nordkorea, och berätta för oss efteråt hur du tycker det gick.
Citera
2019-08-20, 17:41
Medlem
Citat:
Ett samhälle som utreder folks barn, för att de är med i en demonstration för demokrati fungerar inte som det ska. De bryter mot de grundläggande mänskliga rättigheterna. Du kan tycka vad du vill men det är hugget i sten.

Nej, jag kan de mänskliga rättigheterna hyffsat val och det finns inget i FNs deklaration som namner utredningar. Detta ar hugget i sten, eller mer korrekt uttryckt ratificerat.
Citera
2019-08-20, 22:40
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
För det första har inget barn omhändertagits. Utredningen är nedlagd och både barnet och hans föräldrar mår bra. För det andra undrar jag om du verkligen vet vad du skriver när du yttrar dig om "botten bland världens nationer"? Vad tror du hade hänt med barnet och/eller föräldrarna i en diktatur? Om du inte vet, prova då gärna att demonstrera i Saudiarabien, Kina eller Nordkorea, och berätta för oss efteråt hur du tycker det gick.

?

Du borde kanske försöka läsa inläggen innan du svarar så du slipper gå upp i affekt hela tiden och skämma ut dig?
Jag skrev ju hotade omhänderta... en skrämsletaktik som är under all kritik.

Klart det finns värre länder än Ryssland, men poängen är ju att Ryssland aspirerar på, och du propagerar för, att de ska tas in i värmen och behandlas som vilken demokratisk och human nation som helst. Det kan du glömma så länge Putin håller på så här.

Inte vill du väl att Ryssland ska tävla med NK om världens största shithole-country?
Citera
2019-08-20, 22:44
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Nej, jag kan de mänskliga rättigheterna hyffsat val och det finns inget i FNs deklaration som namner utredningar. Detta ar hugget i sten, eller mer korrekt uttryckt ratificerat.

Du får väl läsa på lite, deklarationen om mänskliga rättigheter stipulerar att du har rätt att yttra dig och torgföra dina åsikter utan risk för repressalier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in