2019-08-20, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Skulle du kunna tänka dig att Lena var mycket sårbar strax efter skilsmässan med L/UW ?
och senare därefter helt enkelt blev utnyttjad sexuellt, av till exempel två personer ?

Har du också funderat på varför Lena då plötsligt tatuerade sig på flera ställen på kroppen ? ...... eller vill du att vi sätter punkt efter detta ?

Mvh/ @JokerⓂannen

👅👅👅👧👅👅👅 Det finns totalt 12 stycken bilder med utsträckta tungor mot Lena's då högra respektive vänstra kind, personerna vars tungor riktats mot Lena var alltid dem samma.

Du syftar på SD och JG, någon form av trekant inom team 5-5. Både JG och SD var gifta/sambos, efter att de blev osams och blockerat LW fortsatte SD-LW träffas I smyg för bla JG.
När det sedan "skitit sig rejält" mellan SD-LW så träffade LW HD för att berätta om sin affär.

Kan LW ha meddelat JG att hon skulle träffa hans sambo för att berätta om att även JG hade medverkat I någon sexakt med henne?
Det förklarar en hel del isf.
Fast jag har otroligt svårt att se att LW skulle gått med på det frivilligt, och hon drack inte heller, så det var inte I berusat tillstånd.
Citera
2019-08-20, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Tack för snabba svar Sh.Holmes!
Minns du vem som gav dig informationen om hot och trackasserierna?

Eh, jag ser att den du frågar är i tråden och kan svara för egen del, men jag hoppas hen är vaken och inte outar vem/vilka som gett informationen.
Citera
2019-08-20, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Du syftar på SD och JG, någon form av trekant inom team 5-5. Både JG och SD var gifta/sambos, efter att de blev osams och blockerat LW fortsatte SD-LW träffas I smyg för bla JG.
När det sedan "skitit sig rejält" mellan SD-LW så träffade LW HD för att berätta om sin affär.

Kan LW ha meddelat JG att hon skulle träffa hans sambo för att berätta om att även JG hade medverkat I någon sexakt med henne?
Fast jag har otroligt svårt att se att LW skulle gått med på det frivilligt, och hon drack inte heller, så det var inte I berusat tillstånd.

Att LW kunde ha haft för avsikt att
avslöja något för LI, JG:s sambo låter
som en ytterst intressant teori.
Citera
2019-08-20, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
som en ytterst intressant teori.

Håller med.
Citera
2019-08-20, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Eh, jag ser att den du frågar är i tråden och kan svara för egen del, men jag hoppas hen är vaken och inte outar vem/vilka som gett informationen.

Klart jag minns hur jag fått informationen. Klart jag inte namnger källorna.
Citera
2019-08-20, 13:24
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Länkar till mitt inlägg från den 17 juni-18.
länk från Sh.Holmes finns där,
enligt honom hade SD nyckel till Lenas hem,
samt att @Sh.Holmes spekulerade om att SD
ev kan ha vägrat lämna tillbaka nyckeln,
eller kunde ha en kopia.

LW skall ha bytt lås efter misshandeln,
ungefär kring juni månad 2017, enligt
Sh.Holmes.

Tack, men Sh.Holmes var ju inte helt säker om när i tid låsbyte skulle ha skett. Någon annan som vet hur det ligger till?
Citera
2019-08-20, 13:37
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Efter notknapparens långa, tydliga och mycket välformulerade förklaring trodde jag alla skulle förstå varför riskfaktorn ska sökas hos gärningsmannen och inte hos offret.

Varför har du så svårt att förstå det?

Därför att innan man vet vem
GM är så kan man inte söka efter någon
riskfaktor hos hen.
Man kan inte hitta GM genom att söka
efter riskfaktor hos hen för man vet inte
var man ska söka.
Därför måste man börja hos BO för att
hitta rätt GM.

När vi vet vem som mördade LW och
varför så kan vi bedöma riskfaktorer
och lägga hela skulden på GM men än så
länge vet vi inte.
Citera
2019-08-20, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tack, men Sh.Holmes var ju inte helt säker om när i tid låsbyte skulle ha skett. Någon annan som vet hur det ligger till?

Ytterligare ett inlägg där Sh.Holmes
skriver att LW bytte lås under vintern
2017 - 18, från ett nyckellås till ett lås
med tagg.

Samt att det var på grund av att SD ej
lämnade tillbaka den nyckel han hade.

Kanske någon annan har mer exakt
tidpunkt för låsbytet?

Citat:
Nja klart är iaf att hon bytte lås under vintern 2017-18 från ett nyckellås till ett med tagg. De uppgifter jag fått var det för att SD inte lämnade tillbaka den nyckel han hade.

Tror inte man byter för skojs skull heller, de där låsen är rätt dyra, särskilt för en singelmamma som varit sjukskriven länge.(Ben olyckan)
Citera
2019-08-20, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
 Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

som en ytterst intressant teori./ Håller med.

Ja, då får ju även JG ett motiv, förutom att vara en menlös underhuggare till SD.
Citera
2019-08-20, 13:48
Medlem
Citat:

När jag sett de bilderna 👅👅👅👩🏽👅👅👅första gångerna så har jag tänkt att LW varit medelpunkten i gänget och att de larvar sig just för att de är just goda vänner med LW. De här båda herrarna har dessutom var sin kvinna och det ser väldigt oskyldigt ut...
Föreställer man sig att JG inte vet om vad som pågår mellan SD och LW, så kan han känt sig väldigt förnedrad efteråt när det uppdagades och kanske det började spekuleras om ifall även JG och LW haft någon liknande relation? Vilket JG kan demonstrativt kan valt att ta kraftigt avstånd från genom unfriendning och liknande mm.
Var han dessutom väldigt förtjust i LW själv får unfriendningen en annan förklaring givetvis tänker jag..

Eller visste JG hela tiden om SD/LW relation och därför skojar såhär? Skulle han inte skämts inför HD om han visste om SD/LW relation? Var han kanske inte så mycket mer vän med HD alla fall då som någon skrev om?
Jag finner det inte troligt att JG förstått men jag kan missat någon inf?
Citera
2019-08-20, 14:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Skulle du kunna tänka dig att Lena var mycket sårbar strax efter skilsmässan med L/UW ?
och senare därefter helt enkelt blev utnyttjad sexuellt, av till exempel två personer ?

Har du också funderat på varför Lena då plötsligt tatuerade sig på flera ställen på kroppen ? ...... eller vill du att vi sätter punkt efter detta ?

Mvh/ @JokerⓂannen

👅👅👅👧👅👅👅 Det finns totalt 12 stycken bilder med utsträckta tungor mot Lena's då högra respektive vänstra kind, personerna vars tungor riktats mot Lena var alltid dem samma.

Sårbar?
Utnyttjad?
LW?

Det stämmer inte alls med den bild jag
har av henne.

Beträffande ”tungbilderna” så ser hon inte
ut att lida av något sexuellt utnyttjande.
Hon strålar och ser ut att njuta av
uppmärksamheten.

Jag tänker att hon kan ha försökt att
leva upp till adoptivföräldrarnas
förväntningar och krav (?)
Hon utbildade sig till pastor, gifte sig och
skaffade barn.
I och med skilsmässan så hade hon
”misslyckats” med att leva som
föräldrarna ville. Spekulation!

Och då kom en försenad tonårsrevolt.
Hon slutade arbeta som pastor.
Hon skaffade tatueringar.
Hon skaffade en älskare.
Hon gjorde som hon ville.

BlessedFruit skrev väl typ att det kändes
som att hon hittat sig själv?
Citera
2019-08-20, 14:09
Medlem
Citat:

Mvh/ @JokerⓂannen

Nu är frågan/ inlägget ställd till
@gloriouslife, men om det är okej så
undrar jag vad LW:s tatueringar på flera
ställen på kroppen, har för innebörd?

Att hon valde att tatuera sig just efter
skilsmässan från UW och efter eventuellt
ha blivit sexuellt utnyttjad - att hon var
ytterst sårbar då är högst förståeligt,
men vad spelar tatueringarna för roll?
(Kanske att jag är mer än vanligt trög
för närvarande.)

Har för mig att jag läst att det var LW:s