Citat:
Ursprungligen postat av
gloriouslife
Det fetade: Det var ju precis det LW hade
gjort mot HD. Och eftersom hon inte drog
sig för att göra det mot henne så kan vi
inte veta hur många fler hon gjort så mot.
Det visar vad hon var beredd att göra för
att få det hon ville ha.
Om man är övertygad om att SD är
skyldig så finns förstås inte någon
anledning att gräva i BOs liv men jag
tänker att eftersom det tydligen inte
finns tillräckligt med bevis mot SD så
kanske han inte är skyldig.
Därför försöker jag hitta andra som kan
ha tyckt sig ha motiv att mörda LW.
Det betyder inte att jag är ute efter att
smutskasta henne. Jag försöker bilda mig
en så sann bild som möjligt av henne.
Det gör jag genom att titta på det hon
själv valt att dela på sociala media.
Det är förstås inte hela bilden och kanske
inte ens en sann bild men det är den bild
hon ville visa upp för världen.
Om man inte kände henne IRL så är det
enda sättet att kunna skapa sig en bild
av henne. De i tråden som kände henne
IRL har ofta bekräftat den bild jag fått av
henne och de har inte anklagat mig för att
smutskasta BO. Hur kan man smutskasta ett BO genom att dela foton och texter som hon själv har lagt ut?
Jag tror att Sh Holmes är ärlig och seriös
men teoretiskt sett så kommer väl alla
uppgifter om att det ”finns mycket mer”,
”LW var rädd för honom”, ”hon har delat
med sig av bevis mot honom” från
SH Holmes? Det skulle kunna vara en GM som vill att fokus ska ligga på
någon annan. Förlåt St Holmes, jag tror
inte att det är så. Jag vill bara visa hur lätt
det vore att manipulera en sådan här tråd
om man ville.
Du har rätt i mycket du säger.
Och nej, den bild man lägger ut på facebook, IG, geocachingloggar, sportbloggar osv är förstås sälla hela sanningen.
Jag tycker inte att det är att smutskasta offret om man delar bilder och texter som hon själv har lagt upp.
Däremot är våra tolkningar olika av det vi ser, och därefter är våra värderingar också olika.
Personligen tror jag att LW var en "Good Enough mother" som genom sin energi och sport kunde hinna med både det ena och andra och jag får en känsla av att hon älskade sina barn och de henne.
Jag tror inte heller på att hon hade förhållanden med många gifta män innan jag får de något slags bevis för det.
Ja, visst du har rätt. Hon gjorde inte rätt mot HD. Det är aldrig rätt att ha ett förhållande med en man som har familj och hustru. Det har skrivits i tråden att SD givit ett slags hopp om att de skulle bli de två, men det är samtidigt svårt att veta vad som har sagts och vad som faktiskt har hänt.
Så jag tycker också att HD har rätt att känna sig sviken av båda. Djupt sviken av sin man, som under de svåra åren inte tagit hand om sin henne när hon som mest behövde det. Och även sviken av en vän, som inlett ett förhållande med hennes man.
Men det gör henne inte till mördare. Många kvinnor och män har råkat ut för det här. De allra flesta mördar inte (även om de kanske i tankarna gör det). Spärren finns där för de flesta.
Jag tänker i mina tankar att SD har varit väldigt uppvaktande mot LW. Hon kan ha haft svårt att stå emot hans enträgna kontakter som har kanske varit både charmerande och överväldigande. Om man som person har ett stort behov av uppmärksamhet, och kanske ett tomrum som man behöver fylla, kan man vara mer öppen för en förälskelse, som kan vara väldigt svår att stå emot.
Nu säger jag inte att allt ansvar bara ligger på SD, men kanske inget hade hänt om SD inte uppvaktat henne när hon behövde fylla ett tomrum?
Jag lever inte den typen av liv som hon gör, men jag