2019-08-20, 11:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
/.../
Mot bakgrund av ovanstående ställs frågan: Varför har SD i efterhand berättat om LW:s närvaro vid Nordsjöns ö, utan att minsta regelrätta dokumentation från någondera parten finns från denna utflykt?

Finns något som talar för att LW haft ett ”hemligt” förhållande med SD - annat än det SD själv ev. kan ha berättat/antytt för kreti och pleti?
Det är intressanta frågor du tar upp. Enligt SD skall alltså han och LW ha varit tillsammans den 30/3 2018 vid Nordsjön. Inga riktiga belägg för detta verkar dock finnas. Bara LW:s namn på pappersloggen vid finalcachen som ser ut att vara skrivet med SD:s handstil, och SD:s digitala logg som skrivits i efterhand (den med den postuma hyllningen till Softis). Det finns väl två möjliga förklaringar, och båda väcker nya frågor:

Alt1: SD och LW var där tillsammans, men ville hålla det här hemligt. Varför?
Alt2: SD var där ensam, men vill få oss att tro att LW var med. Varför?
Citera
2019-08-20, 11:54
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är han som är riskfaktorn, inte L*ena.

Det vet vi ju inte.
Man kan tro att det är så men vi vet inte.
Citera
2019-08-20, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det fetade: Det var ju precis det LW hade
gjort mot HD. Och eftersom hon inte drog
sig för att göra det mot henne så kan vi
inte veta hur många fler hon gjort så mot.
Det visar vad hon var beredd att göra för
att få det hon ville ha.

Om man är övertygad om att SD är
skyldig så finns förstås inte någon
anledning att gräva i BOs liv men jag
tänker att eftersom det tydligen inte
finns tillräckligt med bevis mot SD så
kanske han inte är skyldig.
Därför försöker jag hitta andra som kan
ha tyckt sig ha motiv att mörda LW.
Det betyder inte att jag är ute efter att
smutskasta henne. Jag försöker bilda mig
en så sann bild som möjligt av henne.
Det gör jag genom att titta på det hon
själv valt att dela på sociala media.
Det är förstås inte hela bilden och kanske
inte ens en sann bild men det är den bild
hon ville visa upp för världen.
Om man inte kände henne IRL så är det
enda sättet att kunna skapa sig en bild
av henne. De i tråden som kände henne
IRL har ofta bekräftat den bild jag fått av
henne och de har inte anklagat mig för att
smutskasta BO. Hur kan man smutskasta ett BO genom att dela foton och texter som hon själv har lagt ut?

Jag tror att Sh Holmes är ärlig och seriös
men teoretiskt sett så kommer väl alla
uppgifter om att det ”finns mycket mer”,
”LW var rädd för honom”, ”hon har delat
med sig av bevis mot honom” från
SH Holmes? Det skulle kunna vara en GM som vill att fokus ska ligga på
någon annan. Förlåt St Holmes, jag tror
inte att det är så. Jag vill bara visa hur lätt
det vore att manipulera en sådan här tråd
om man ville.

Du har en poäng där Gloriouslife! Bra!! Finns det fler som lämnat samma uppgifter som Sh.Holmes?
Kan LW ljugit för dig Sh.Holmes?

Kan uppgifterna om hot och ”det finns mer” som hon var rädd för handlat om HD egentligen, men att hon kanske aldrig sa det till dig för att ingen skulle få veta?
Kan SD och LW kämpat för att de inte ville smutskasta HD? Och istället valt att förvränga sanningen något för att inte göra problemet större?
Citera
2019-08-20, 12:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det fetade: Det var ju precis det LW hade
gjort mot HD. Och eftersom hon inte drog
sig för att göra det mot henne så kan vi
inte veta hur många fler hon gjort så mot.
Det visar vad hon var beredd att göra för
att få det hon ville ha.

Om man är övertygad om att SD är
skyldig så finns förstås inte någon
anledning att gräva i BOs liv men jag
tänker att eftersom det tydligen inte
finns tillräckligt med bevis mot SD så
kanske han inte är skyldig.
Därför försöker jag hitta andra som kan
ha tyckt sig ha motiv att mörda LW.
Det betyder inte att jag är ute efter att
smutskasta henne. Jag försöker bilda mig
en så sann bild som möjligt av henne.
Det gör jag genom att titta på det hon
själv valt att dela på sociala media.
Det är förstås inte hela bilden och kanske
inte ens en sann bild men det är den bild
hon ville visa upp för världen.
Om man inte kände henne IRL så är det
enda sättet att kunna skapa sig en bild
av henne. De i tråden som kände henne
IRL har ofta bekräftat den bild jag fått av
henne och de har inte anklagat mig för att
smutskasta BO. Hur kan man smutskasta ett BO genom att dela foton och texter som hon själv har lagt ut?

om man ville.

Du har rätt i mycket du säger.
Och nej, den bild man lägger ut på facebook, IG, geocachingloggar, sportbloggar osv är förstås sälla hela sanningen.
Jag tycker inte att det är att smutskasta offret om man delar bilder och texter som hon själv har lagt upp.
Däremot är våra tolkningar olika av det vi ser, och därefter är våra värderingar också olika.

Personligen tror jag att LW var en "Good Enough mother" som genom sin energi och sport kunde hinna med både det ena och andra och jag får en känsla av att hon älskade sina barn och de henne.

Jag tror inte heller på att hon hade förhållanden med många gifta män innan jag får de något slags bevis för det.

Ja, visst du har rätt. Hon gjorde inte rätt mot HD. Det är aldrig rätt att ha ett förhållande med en man som har familj och hustru. Det har skrivits i tråden att SD givit ett slags hopp om att de skulle bli de två, men det är samtidigt svårt att veta vad som har sagts och vad som faktiskt har hänt.

Så jag tycker också att HD har rätt att känna sig sviken av båda. Djupt sviken av sin man, som under de svåra åren inte tagit hand om sin henne när hon som mest behövde det. Och även sviken av en vän, som inlett ett förhållande med hennes man.

Men det gör henne inte till mördare. Många kvinnor och män har råkat ut för det här. De allra flesta mördar inte (även om de kanske i tankarna gör det). Spärren finns där för de flesta.

Jag tänker i mina tankar att SD har varit väldigt uppvaktande mot LW. Hon kan ha haft svårt att stå emot hans enträgna kontakter som har kanske varit både charmerande och överväldigande. Om man som person har ett stort behov av uppmärksamhet, och kanske ett tomrum som man behöver fylla, kan man vara mer öppen för en förälskelse, som kan vara väldigt svår att stå emot.

Nu säger jag inte att allt ansvar bara ligger på SD, men kanske inget hade hänt om SD inte uppvaktat henne när hon behövde fylla ett tomrum?
Jag lever inte den typen av liv som hon gör, men jag
Citera
2019-08-20, 12:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
...
Jag tror att hennes riskfaktor låg i att hon träffade och blev förälskad i en man som har ett starkt kontrollbehov. Så starkt att han är en farlig person.
Det är han som är riskfaktorn, inte L*ena.

Citat:
Det vet vi ju inte. Man kan tro att det är så men vi vet inte.

Efter notknapparens långa, tydliga och mycket välformulerade förklaring trodde jag alla skulle förstå varför riskfaktorn ska sökas hos gärningsmannen och inte hos offret.

Varför har du så svårt att förstå det?
Citera
2019-08-20, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

---

Det finns ingenting som utvisar att LW skulle ha avverkat Nordsjöns ö; inga foton, inga redovisade loggar. Däremot har hon utförligt och informativt skrivit om serien Söderhavsleden, dit hon åkt ensam lör 17 mars 2018:
https://coord.info/GLV86KWK

Söderhavsleden #5 - Bara ena benet kan böjas:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/529d1d56-4145-4e2a-9290-b28d4d2c83eb.jpg
https://coord.info/GLV88FQ6

Mot bakgrund av ovanstående ställs frågan: Varför har SD i efterhand berättat om LW:s närvaro vid Nordsjöns ö, utan att minsta regelrätta dokumentation från någondera parten finns från denna utflykt?

Finns något som talar för att LW haft ett ”hemligt” förhållande med SD - annat än det SD själv ev. kan ha berättat/antytt för kreti och pleti?

Intressant läsning, för de som inte känner till platsen så ligger Nordsjön och Söderhavet på var sin sida om parkeringsplatsen. Man ser också LW med isdubbarna runt halsen med sjön i bakgrunden och hon hade tydligen för avsikt att ge sig ut själv på isen denna dag. Dock så kan det vara lite brant både att ta sig ner på isen med ett skadat ben och att ta sig upp på vissa av småöarna så det är kanske inte så förvånande att hon valde att ta leden på land istället.

Bilden med LW vid Nordsjön kan nog också tolkas som att hon söker sällskap och vill ta denna tur på isen någon helg senare. Tilltaget att ringa en livlina och fråga om var cacherna låg på den andra leden och samtidigt antyda att hon redan hade sällskap kan nog ses som ett sätt att visa att hon inte är ute ensam och gör något riskabelt (vilket ju egentligen är just vad hon gör).
Citera
2019-08-20, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Efter notknapparens långa, tydliga och mycket välformulerade förklaring trodde jag alla skulle förstå varför riskfaktorn ska sökas hos gärningsmannen och inte hos offret.

Varför har du så svårt att förstå det?

När vi försöker sätta oss in i detta för att förstå vad som hänt så känner man automatiskt mer med någon utav de drabbade, i det som hänt..
Jag tänker att Gloriouslife känner väldigt starkt med HD, hon har kanske egna upplevelser av att bli bedragen på samma sätt och blivit lämnad?
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-08-20 kl. 12:41.
Citera
2019-08-20, 12:34
Medlem
Citat:
om man ville.

Det är lugnt vi får alla ha våra åsikter och spekulera, vad gäller "det finns mycket mer" har det kommit från fler än bara jag

Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Och de uppgifter om andra män, gifta män i synnerhet, var kommer de ifrån? Jag har inte sett någon man påstå att han haft en kärleksrelation med LW?
Jag tror att påståendet om massa olika män är en smutskampanj, och totalt missvisande? Vad tror ni andra?

Ja vi har sett I tråden att det förekommit och förekommer massor av smutskastning mot LW, bland de flitigaste är snoris, trots att han inte vet någonting, udda att skriva så.

Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Du har en poäng där Gloriouslife! Bra!! Finns det fler som lämnat samma uppgifter som Sh.Holmes?
Kan LW ljugit för dig Sh.Holmes?

Kan uppgifterna om hot och ”det finns mer” som hon var rädd för handlat om HD egentligen, men att hon kanske aldrig sa det till dig för att ingen skulle få veta?
Kan SD och LW kämpat för att de inte ville smutskasta HD? Och istället valt att förvränga sanningen något för att inte göra problemet större?

LWs kan och gled säkert på sanningen mot mig ibland som alla människor gör, man berättar inte allt för alla. Men det var inte från LW jag fick uppgifterna om hoten och trakasserierna.
Hon sa ingenting om detta eller SD överhuvudtaget, enligt vad jag fått höra skämdes hon för det.

Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Intressant läsning, för de som inte känner till platsen så ligger Nordsjön och Söderhavet på var sin sida om parkeringsplatsen. Man ser också LW med isdubbarna runt halsen med sjön i bakgrunden och hon hade tydligen för avsikt att ge sig ut själv på isen denna dag. Dock så kan det vara lite brant både att ta sig ner på isen med ett skadat ben och att ta sig upp på vissa av småöarna så det är kanske inte så förvånande att hon valde att ta leden på land istället.

Bilden med LW vid Nordsjön kan nog också tolkas som att hon söker sällskap och vill ta denna tur på isen någon helg senare. Tilltaget att ringa en livlina och fråga om var cacherna låg på den andra leden och samtidigt antyda att hon redan hade sällskap kan nog ses som ett sätt att visa att hon inte är ute ensam och gör något riskabelt (vilket ju egentligen är just vad hon gör).

Ja jag känner väl till platsen, det kan vara brant och halt att ta sig ner på isen, så jag förstår att hon sköt upp det.
Citera
2019-08-20, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Om SD vidhåller att han haft en relation med LW så kommer den tekniska kartläggningen kunna visa om/när de har befunnit sig på samma platser. Varken LW eller SD gick nog utan sina platspositioner påslagna, förutom om de skulle träffas i smyg och då lär de väl ha stängt av sina positioner ungefär samtidigt. Vilket också kommer att kunna ses i den tekniska undersökningen. Jag tror fortfarande att de digitala och mobila spåren kan bli hans fall i fallet.

LW och SD syntes mycket sällan vara samtidigt på platser i sina GC-loggningar och jag tror inte de träffades många gånger efter bildincidenten. Det är möjligt att SD ville vara hjälpsam samarit till LW då hon med skadade ben var beroende av andra och kanske han dök upp oanmält sin vana trogen och erbjöd henne hjälp - allt för att kunna ha kontroll på henne? LW tänkte att nu är det nog ingen fara längre och trodde de kunde vara vänner? Fast, han kanske började ta sig friheter och nästla sig in i hennes hem återkommande? Hon blev till sist tvungen att byta lås? Sistnämnda undrar jag om det gjordes och när i tid i så fall. Någon som vet hur det ligger till med låset egentligen?

Har samlat tidigare sammanfattningar i ett pdf-dokument och lagt till några bilder. Jag vet inte hur länge det ligger kvar i cybern så ge mig en hint ifall det är bort, så kan jag ladda upp på nytt:
http://www.filedropper.com/mysterymurder-

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Länkar till mitt inlägg från den 17 juni-18.
länk från Sh.Holmes finns där,
enligt honom hade SD nyckel till Lenas hem,
samt att @Sh.Holmes spekulerade om att SD
ev kan ha vägrat lämna tillbaka nyckeln,
eller kunde ha en kopia.

LW skall ha bytt lås efter misshandeln,
ungefär kring juni månad 2017, enligt
Sh.Holmes.
Citera
2019-08-20, 12:41
Medlem
Citat:
Det vet vi ju inte.
Man kan tro att det är så men vi vet inte.

Skulle du kunna tänka dig att Lena var mycket sårbar strax efter skilsmässan med L/UW ?
och senare därefter helt enkelt blev utnyttjad sexuellt, av till exempel två personer ?

Har du också funderat på varför Lena då plötsligt tatuerade sig på flera ställen på kroppen ? ...... eller vill du att vi sätter punkt efter detta ?

Mvh/ @JokerⓂannen

👅👅👅👧👅👅👅 Det finns totalt 12 stycken bilder med utsträckta tungor mot Lena's då högra respektive vänstra kind, personerna vars tungor riktats mot Lena var alltid dem samma.
Citera
2019-08-20, 12:46
Medlem
Vi tycks fastna I SD-HD spåret igen trots att bla glourious efterlyser alternativ. Men efter allt som kommit fram samt personligheten hos mgm så verkar det glasklart.
Jag vågar påstå att mordet är uppklarat, polisiärt. Återstår att få GM dömd och det är inte lika lätt, sedan huruvida det finns fler gm eller medhjälpare.

Åklagaren har sagt att ärendet är "komplicerat", jag har svårt att se hur, såtillvida det inte finns tillräckliga bevis I form av dna tex.
Efter vad jag fått höra schabblade kling och klang som var där till det, vilket väckt förgrymmelse och besvikelse hos övriga kåren.
Citera
2019-08-20, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det är lugnt vi får alla ha våra åsikter och spekulera, vad gäller "det finns mycket mer" har det kommit från fler än bara jag

Ja vi har sett I tråden att det förekommit och förekommer massor av smutskastning mot LW, bland de flitigaste är snoris, trots att han inte vet någonting, udda att skriva så.

LWs kan och gled säkert på sanningen mot mig ibland som alla människor gör, man berättar inte allt för alla. Men det var inte från LW jag fick uppgifterna om hoten och trakasserierna.
Hon sa ingenting om detta eller SD överhuvudtaget, enligt vad jag fått höra skämdes hon för det.

Ja jag känner väl till platsen, det kan vara brant och halt att ta sig ner på isen, så jag förstår att hon sköt upp det.

Tack för snabba svar Sh.Holmes!
Minns du vem som gav dig informationen om hot och trackasserierna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in