2019-08-19, 23:11
Medlem
Och om någon här tror att man kan få hallucinationer av dålig luft, prova att googla: pollution hallucinations
Det du kommer få upp är nästan bara artiklar om psykos.
Inget fan av engelska? Prova att googla: dålig luft hallucinationer
Du kommer inte få några matchande resultat. Istället kommer massor med artiklar om psykos upp.
Citera
2019-08-19, 23:18
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkqueen
Och om någon här tror att man kan få hallucinationer av dålig luft, prova att googla: pollution hallucinations
Det du kommer få upp är nästan bara artiklar om psykos.
Inget fan av engelska? Prova att googla: dålig luft hallucinationer
Du kommer inte få några matchande resultat. Istället kommer massor med artiklar om psykos upp.

Fick upp detta

Om man får en psykos kan man höra saker som inte finns. Det kallas att ha hörselhallucinationer. Man kan också ha lukt-, känsel-, syn eller smakhallucinationer.
Hallucinationer behöver inte vara ett symtom på psykos. Det finns flera andra sjukdomar där det också kan hända att man får hallucinationer.

Andra psykotiska symtom kan vara:
Vanföreställningar, som är att uppfatta verkligheten på ett annat sätt än de flesta andra. De kan vara ett sätt att försöka hitta förklaringar till hallucinationer man upplever. Om man till exempel har en lukthallucination och tycker att det luktar gas, och om man dessutom är ovanligt misstänksam, kan man få vanföreställningen att någon försöker förgifta en.
Vanföreställningar kan också komma utan att man har hallucinationer. Till exempel kan man tro att någon har placerat ut kameror för att övervaka en.
Citera
2019-08-20, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Bara att du skriver sånt där visar på hur jävla okunnig du är om saker du försöker uttala dig om.

Jag är inte okunnig i diagnoserna. Har själv aspergers i familjen.
Jag tänker inte sitta och ursäkta felaktigt beteende för det.
Är helt uppenbart att ni är ett gäng psykfall här i tråden som ursäktar allt med att morsan har en diagnos.

Går nämnligen alldeles utmärkt att få ett bra liv trots diagnoser. Morsan i det här fallet är en sjuk individ som inte borde få ha barn. Finns inga ursäkter för hennes beteende och hennes uppfostran av sin unge.
Citera
2019-08-20, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Är helt uppenbart att ni är ett gäng psykfall här i tråden som ursäktar allt med att morsan har en diagnos.

Går nämnligen alldeles utmärkt att få ett bra liv trots diagnoser. Morsan i det här fallet är en sjuk individ som inte borde få ha barn. Finns inga ursäkter för hennes beteende och hennes uppfostran av sin unge.

Då kanske du ska göra en anmälan istället för att sitta och gagga här till ingen nytta.
Citera
2019-08-20, 00:13
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Då kanske du ska göra en anmälan istället för att sitta och gagga här till ingen nytta.

Varför inte göra både och?
Citera
2019-08-20, 00:17
Medlem
Citat:

Har hon ett dåligt liv på grund av diagnoserna då??
Citera
2019-08-20, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0
Varför inte göra både och?

Tvivlar jag å det grövsta på att någon av er gjort, men kul om jag har fel.
Citera
2019-08-20, 00:50
Medlem
Citat:

Har redan orosanmält. Och det är jag inte ensam om om du backar i tråden, men du kanske är för lat för att läsa innan du ordbajsar?
Du tror väl inte att jag bara ser på när ett barn far illa.
Även anmält dem till skatteverket.

Nu har de tagit bort morsans skeva uppladdningar från kanalen.
Citera
2019-08-20, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Har hon ett dåligt liv på grund av diagnoserna då??

Ja. Ungen har ett dåligt liv pga hur morsan använder sina diagnoser som ursäkt att skita i allt och hur hon för över det på sitt barn.
Även småsaker ursäktar hon med diagnoser.
Såg en live för ett tag sen, Oliver hade dragit ut ett par hörlurar från datorn och något gick sönder, han sa skämtsamt att han var klantig, morsan hoppar genast in och säger "Nej, det är inte ditt fel, det är din diagnos.".

Om det stämmer som någon skrev att morsan inte tar sina mediciner förklarar det mycket.
Citera
2019-08-20, 01:08
Medlem
Citat:
Ja. Ungen har ett dåligt liv pga hur morsan använder sina diagnoser som ursäkt att skita i allt och hur hon för över det på sitt barn.
Även småsaker ursäktar hon med diagnoser.
Såg en live för ett tag sen, Oliver hade dragit ut ett par hörlurar från datorn och något gick sönder, han sa skämtsamt att han var klantig, morsan hoppar genast in och säger "Nej, det är inte ditt fel, det är din diagnos.".

Om det stämmer som någon skrev att morsan inte tar sina mediciner förklarar det mycket.

På vilket sätt skulle ens liv bli sämre för att man skyller klantighet på diagnoser??
Och skita i allt, vad skiter hon i? Hon fixar boenden, mat och annat, inte det livet hon vill ha, men det är ju för att hennes ekonomi inte tillåter det. Det är ju inget hon själv kan göra något åt, annat än att börja begå brott.
Citera
2019-08-20, 01:37
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Hon fixar boenden, mat och annat, inte det livet hon vill ha, men det är ju för att hennes ekonomi inte tillåter det.

you realise there is more to parenting than this.....this is just basic survival stuff...nothing to congratulate jewels for

anyway hopefully youtube saw sense and removed the hat man and ikea videos....hardly appropriate for the channels audience which is mostly teenage
Citera
2019-08-20, 01:47
Medlem
Citat:
På vilket sätt skulle ens liv bli sämre för att man skyller klantighet på diagnoser??
Och skita i allt, vad skiter hon i? Hon fixar boenden, mat och annat, inte det livet hon vill ha, men det är ju för att hennes ekonomi inte tillåter det. Det är ju inget hon själv kan göra något åt, annat än att börja begå brott.

Om allt negativt du gör i ditt liv bortförklaras med diagnoser så lär du dig att det är mer okej för dig att göra misstag än andra och därmed är du mer benägen att göra misstag än andra. Det är därför negativt för personen själv och andra runt omkring.

Jag tycker uppriktigt synd om dig om denna information är svår för dig att ta till dig. Det är en ganska enkelt slutledning att dra :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in