Citat:
Ursprungligen postat av
Kommer-vara-anon
Berätta gärna vad det är som gör att du tror det, för kastar du ut dig dagnoser, får du gärna ha lite på fötterna. Alltså, det är ett jävla tjat om att Jewels gör allt fel, är sjuk, bär skuld till fan allt i världen. Jewels är inte perfekt, det påstår ingen, Jewels har problem, det säger hon själv, problem som hon får väldigt lite hjälp för, och försöker göra det bästa. Men innan man tycker att Jewels är så jävla dålig, tänkt på att socialtjänsten bestämt sig för att det bästa för Issy är att vara kvar hos Jewel, hon skulle alltså må sämre av en omplacering.
Med risk för att bli för personlig.
Jag har levt med en psykopat. Det är exakt det här de gör. Den jag hade i min uppväxt hittade nya läkare konstant, och fick intyg efter intyg samt tung medicinering.
Det går att ta sig runt systemet, om man är påläst och pluggar in diagnoser och sjukdomar, ibland till den grad att man vet vad som ska göras för att framkalla vissa symptom, med hjälp av medicinering/gifter.
Är man dessutom duktig på skådespel/kroppsspråk är det ännu en faktor som ökar och bekräftar personens trovärdighet.
Och detta är vad som händer om man flyttar, hittar nya sjukhus, nya läkare tills dess att man återigen måste flytta för att det ska bli svårare att hitta i journalerna, samt kommunikation läkare sinsemellan.
Issy säger att hon mår bäst hos sin mamma, för hon vet inget annat. Hennes realitet är mamma och morfar, och att samhället gör allt för att sabotera/hata pga deras diagnoser.
Att de inte är accepterade, och att Issy då till syvende och sist, endast är accepterad och älskad av mamman.
Och om de då pratar med socialtjänsten, och de båda är överens om att Issy ska bo hos mamma och morfar, vad tror ni soc säger då?
Det är klart som fan de lyssnar.
Precis som du.