Citat:
Ursprungligen postat av
demotrams
Jag har verkligen inte tid att förklara för dig hur fel du har dels för att när jag läser din text förstår jag att du ändå inte kommer att förstå hur pedagogisk jag än förklarar dels för att du är en idiot.
Kortfattat: Gud kommer att sända människor till evigt paradis eller evigt helvete oavsett vad lilla du med magen full av skit anser om den saken. Lika lite som du kan påverka tiden, åldrandet, gravitationen osv lika lite kan du påverka detta. Du kommer erfara fasansfulla ting. Du kommer vilja hoppas vara med i en skräckfilm men icke!
Haha, du har verkligen helt missat poängen...
Poängen är
inte att människor i din fantasifulla verklighetsuppfattning kommer av en gud att skickas till evig tortyr för tankebrott; det är självfallet inte någonting jag räds för, lika lite som du förmodligen räds av tanken att Allah skickar dig till helvetet för att du tror på fel gud.
Poängen är att någon varelse som genomför denna tortyr med hänvisning till ett tankebrott, är
ONDSKAN personifierad.
Att du till synes tycker att detta 'evig tortyr för tankebrott' är någonting "positivt", gör dig till en ondskans lakej, som får Hitlers hantlangare att framstå som små änglar.
Om din gud finns, och gör det som du tror att din gud gör - då är han ond, och bör hatas och bespottas som den tyrann du föreställer dig att han är.
Det följer logiskt, givet att man betraktar evig tortyr för tankebrott som någonting "fel".
Jag tolkar dig som att du tycker evig tortyr för tankebrott är någonting positivt och fint, så länge guden har utfört det...
Det gör dig till ett psykfall...
Tur för dig att
jag inte stödjer varken tankebrott eller tortyr, för jag vet vem jag då hade förespråkat att utsättas för denna lagstiftning och medföljande repressalier.