Citat:
Ursprungligen postat av
Spongen
Har aldrig förstått mig på denna "viljan" att tro på helt uppenbart framfantiserade sagor, som spritts oralt över århundraden av analfabetiska fåraherdar i öknen för att sedan skrivas ned, omvandlas och översättas från översättningar av översättningar in absurdum...
Den gud som teister tror på är ett så oerhört ondskefullt och blodtörstande monster att jag själv är väldigt glad och bekväm i faktumet att den enda platsen dessa gudar existerar på är i medvetandet bland godtrogna primater, oförmögna att skilja mellan fantasi och realitet...
Om din rymdtrollkarl, eller "gud" om du nu vill kalla den så, väljer att skicka människor till evigt paradis, eller evig tortyr utifrån huruvida dem tror på dennes existens, då är din gud det mest sadistiska psykopat-väsen som någonsin fantiserats fram.
Du tillbeder en påhittad psykopat-ande, som sadistiskt njuter av att tortera välvilliga och godhjärtade människor för att dem inte är ignoranta och godtrogna nog att tro på någonting som helt saknar bevis...
Du tror alltså att det finns någon form av ande någonstans, och att hela livet är något bisarrt spel som denna ande skapat för att testa vår godtrogenhet. Är du godtrogen nog att tro på non-sens, då blir du belönad med evigt paradis... Är du förståndig nog att INTE vara så godtrogen att du accepterar en extraordinär föreställning helt utan bevis - då blir du torterad i eld, för evigt - och det är BRA!
Fin gud du har där! Inte alls totalt genom-ond... Torterar småbarn som råkade föddas in i "fel" kult för att dem inte trodde på "rätt" maaagiska ande!
Att betrakta detta som moraliskt handlande är att vara helt störd i huvudet... Om jag hade trott på detta barocka trams, så hade jag nått slutsatsen att 'din gud' är en demon i fårakläder, som måste bekämpas. Hans följare, sådana som dig alltså, är demon-kultister, som stödjer barn-tortyr för tankebrott.
Ja, jag kan bara hoppas att era störda sadistiska fantasier med tiden utrotas från människors medvetande... Endast en religiös apa kan vara en så fruktansvärt ondskefullt avskrap, samtidigt som de i deras förvirrade medeltida hjärnor av tortyrförhärligande dödskultsmentalitet föreställer sig vara "goda"...
Varför invänta att din sega demon-ande torterar otrogna? Gå och gör det själv istället, så blir säkert din skogstomte jätteglad över att du beter dig precis som han - en blodtörstig barntorterande sadist!
Som sagt, VÄLDIGT GLAD över att denna djupt störda fantasi inte är sann, och skulle inte kunna föreställa mig att "vilja" tro på det...
Jag har verkligen inte tid att förklara för dig hur fel du har dels för att när jag läser din text förstår jag att du ändå inte kommer att förstå hur pedagogisk jag än förklarar dels för att du är en idiot.
Kortfattat: Gud kommer att sända människor till evigt paradis eller evigt helvete oavsett vad lilla du med magen full av skit anser om den saken. Lika lite som du kan påverka tiden, åldrandet, gravitationen osv lika lite kan du påverka detta. Du kommer erfara fasansfulla ting. Du kommer vilja hoppas vara med i en skräckfilm men icke!